У сорока кілометрах від кордону з Україною там впав невеликий літак. На його зеленому хвості виднівся яскравий жовто-блакитний прапорець. Багато хто тут же заговорили: це не простий літачок - у ньому явно щось є ...
Літак приземлився на сході Словаччини, біля села Нижній Хрушов вранці. Сів на полі місцевого сільгоспкооперативу.
- Місцеві жителі почули тріск близько п'ятої години ранку, - каже місцевий мер, передає Vranovsky Korzar.
Туди відразу ж попрямували пожежні і поліцейські. Однак ні пасажирів, ні пілота вони не виявили. На них вийшли пізніше, коли один українець привіз у розташовану неподалік лікарню мертвого молодшого брата.
"О 5 ранку в лікарню міста Міхаловце на Шкоді Фабіа приїхав 36-річний житель Мукачева, Закарпатська область. У машині було тіло його 34-річного брата. Чоловік стверджував: його збив невідомий автомобіль. Однак який саме і де, він не пам'ятає з- за сильного стресу ", - пишуть на cas.sk.
Слідчих поліції це насторожило, оскільки від місця аварійної посадки лікарня зовсім близько. Стали розбиратися. Виявилося, чуття їх не підвело. Загиблий чоловік дійсно був за штурвалом "Джмеля", на якому контрабандисти перевозили свій товар.
"На те, що цей літак віз незаконний вантаж, вказують більші отвори в задній частині літака. Там і могла бути контрабанда, швидше за все сигарети. Неподалік від нього валялися розірвані документи українською мовою. Пілот, ймовірно, хотів замести сліди і спробував підпалити літак , але чомусь не встиг ", - повідомляють словацькі ЗМІ.
Губернатор Закарпатської області Геннадій Москаль, який раніше оголосив війну контрабанді, уже відзвітував: особи контрабандистів встановлені. Це сім жителів Мукачева та Мукачівського району. За штурвалом був 34-річний Віталій Ц. Він отримав смертельні травми під час аварійної посадки.
Москаль вважає: аварія сталася через недосвідченість пілота. Але мукачівці в це не вірять. Вони стверджують, що авіаконтрабандою займаються професіонали. Аж надто дорого вона обходиться, та й справа досить ризикове - можна легко засвітитися. Тому ні в літаки, ні на дельтаплани кого попало не пускають.
- Ми постійно чуємо гул над головою. У нас на ці літаки навіть собаки не гавкають, корови звикли, що не лякаються, - говорить місцева мешканка Елеонора. - Коли проходила спецоперація прикордонників, було затишшя. Зараз ось знову залітали.
Як розповів "Комсомольській правді в Україні "помічник голови Держприкордонслужби Олег Слободян, малу авіацію для перевозу контрабанди стали активно використовувати після того, як в регіоні жорсткіше взялися за цю справу. Традиційні тайники у вагонах і машинах прикордонники вже знають і легко знаходять нелегальний товар, захований там. Дельтаплани, квадрокоптера, планери їм засікти складніше.
- Злітають в основному ночами з доріг, полів. Для розгону довга траса їм не потрібна. Керують ними переважно професійні льотчики або люди, що вивчали літальні апарати. Прилетівши на місце, вони скидають вантаж і повертаються назад, - пояснює Слободян.
"Падають" сигарети в основному в Польщі, Словаччині, Румунії, Угорщині. Частина залишається там, а частина відправляється в Італію та інші країни ЄС. Там куриво продають за 3-5 доларів за пачку.
Що цікаво, використовуються для контрабанди в основному літачки з Донецької, Вінницької та Полтавської областей. Їх наймають спеціально для рейсу. По повітрю перекидають найчастіше сигарети, в потягах і машинах везуть бурштин, продукти, нарковмісні ліки, рідше - м'ясо.