Як зазначив Михайло Михайлович, мета наради – відпрацювати всі можливі механізми боротьби з нелегальними перевезеннями кожним із присутніх контролюючих органів. «Оскільки викорінення такого явища, як нелегальні перевезення, потребує комплексного і системного підходу для встановлення порядку на ринку автомобільних перевезень, створення безпечних та рівноцінних умов роботи всіх закарпатських автоперевізників», - зазначив Михайло Рівіс.
Присутні посадовці, в свою чергу, зазначили, що на сьогодні чинні нормативно-правові акти не дають змоги вживати ефективні та результативні заходи щодо припинення функціонування «нелегальних» перевезень пасажирів.
Так, в.о.начальника управління Укртрансінспекції в Закарпатській області Сергій Кейс поінформував, що через довготривалий мораторій на проведення спільних з іншими органами перевірок суб’єктів господарювання, збільшилася кількість безконтрольного перевезення автомобільним транспортом. Зокрема, перевізники стали систематично порушувати автотранспортне законодавство, в частині дозвільних документів, а головне – нехтувати вимогами щодо безпеки автомобільних перевезень. Крім того, вони не сплачують податки, використовують транспортні засоби, переобладнані з вантажних на пасажирські. Також не забезпечується проходження передрейсового медичного огляду водіїв та технічного стану їх автомобілів, чим створюються передумови виникнення дорожньо-транспортних пригод з тяжкими наслідками.
В.о. директора департаменту житлово-комунального господарства, будівництва та інфраструктури ОДА Едуард Маляр наголосив: «Скориставшись забороною перевірок контролюючими органами, відчувши безкарність, значно активізувалася категорія перевізників, які використовуючи транспортні засоби загальною пасажиромісткістю 8 пасажирів, маючи ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг з внутрішніх перевезень пасажирів на таксі, фактично здійснюють перевезення пасажирів на маршрутах загального користування. Зазначена категорія перевізників, маскуючись під «таксі», практично витісняють з маршрутів регулярних перевізників».
Представник ГУ ДФС у Закарпатській області зауважив, що посадові особи Закарпатської митниці у разі встановлення правопорушення мають право притягати до відповідальності автоперевізників, зокрема, за використання транспортних засобів, ввезених в Україну в режимі тимчасового ввезення, транзиту, та які знаходяться під митним контролем. А потім використовують для перевезення пасажирів.
Що стосується працівників Закарпатського територіального відділення Антимонопольного комітету, то вони також готові до заходів впливу до суб’єктів господарювання, які відносно інших суб’єктів господарювання (ліцензіатів) здійснюють свою діяльність у сфері перевезення пасажирів в умовах недобросовісної конкуренції. Тобто, коли у перевізника відсутня реєстрація як суб’єкта підприємницької діяльності, ліцензія, договір з органами виконавчої влади чи місцевого самоврядування на обслуговування автобусного маршруту тощо.
Зазначалося, що необхідно активізувати робочі групи та здійснювати раптові рейди в кожному районі краю, оскільки всі нелегальні пасажиропотоки формуються на районному рівні. Зокрема, в містах, селищах та селах через недосконалу маршрутну мережу або взагалі її відсутністю.
Насамкінець Михайло Рівіс наголосив на необхідності вживати всі правові заходи, спрямовані на припинення нелегальних перевезень у краї задля безпеки пасажирів та недопущення надання послуг без відповідних дозвільних документів. А також застосовувати до порушників штрафні санкції. А вони нині чималі – 1700 гривень за кожний факт правопорушення.
«Через несплату нелегальними перевізниками жодних податків, ми не маємо можливість розвивати дорожню інфраструктуру краю, яку Київ передає на «плечі» місцевим бюджетам», - резюмував заступник голови ОДА Михайло Рівіс, повідомили Закарпаття онлайн у прес-службі Закарпатської ОДА.