В Ужгороді влада послідовно демонструє нездатність до вирішення проблеми належного функціонування громадського транспорту – громадськість і перевізники

В Ужгороді влада вкотре демонструє свою некомпетентність та нездатність до проведення грунтовного аналізу проблеми належного функціонування громадського транспорту та підготовки чіткого, обгрунтованого та зрозумілого громаді рішення з цього приводу. Такий висновок можна зробити, проаналізувавши аргументи обох сторін, дотичних до цієї проблеми - громадськості і перевізників.

В Ужгороді влада послідовно демонструє нездатність до вирішення проблеми належного функціонування громадського транспорту – громадськість і перевізники

Громадські правозахисники Віталій Грегор та Наталія Майстренко:

У середу, 29 липня, виконком Ужгородської міської ради планує розглянути на своєму засіданні питання підвищення тарифу на міські пасажирські перевезення до 4 гривень. У березні цього року міська влада Ужгорода вже ініціювала це питання, однак мешканцями міста, представниками громадськості та нами, активістами, були надані критичні зауваження щодо недопустимості подібних дій.

Адже, щодня, після кожного біцяного після підняття тарифу «покращення» якості, мешканці міста та його гості стикаються в міських «маршрутках» з практично повною  відсутністю якісного сервісу, що порушує не лише всі можливі законодавчі, а й моральні критерії у цій суспільно значимій сфери обслуговування.

Мова йде не тільки про явно застарілий та, в багатьох випадках, «аварійний» автопарк, відсутність його елементарного щоденного прибирання, грубе порушенням графіку руху, особливо в години «пік» та вечірній час, а досить часто маємо і взагалі небезпечні для свого здоров’я умови руху при класичних для Ужгорода перевезеннях в режимі „переповнений”. Відсутність проїзних квитків для мешканців Ужгорода – це також загальновідомий звичний факт, однак це є не тільки недопустимо в силу приписів чинного законодавства, а й позбавляє гарантій на відшкодування втрат у разі аварії чи інших порушеннях при перевезенні.

Так, звісно, збільшення вартості паливно-мастильних матеріалів та автомобільних комплектуючих є підставою для перегляду тарифів, однак  виключно за умови забезпечення отримання населенням міста більш якісних послуг з перевезення пасажирів та стабільне отримання цих послуг, що, відповідно до чинного законодавства, є одним із обов’язкових умов при розробці проектів відповідних регуляторних актів. 

Минулого разу ми вчергове закликали владу почути своїх виборців, та розпочати елементарний діалог з громадськістю та почати прозоро, разом з їх представниками, дії із обговорення шляхів усунення таких ганебних умов перевезень шляхом недопущення грубих порушень графіків руху, понаднормових перевезень, належного санітарного утримання транспорту, здирництва і хамства з пенсіонерами тощо, встановлення реальних даних обсягів пасажиропотоків, врахуванням складної економічної ситуації в країні.

Для цього ми фактично на 4 місяці забезпечили плацдарм для такого діалогу, убезпечили населення від непослідовних, поспішних та необґрунтованих кроків міської влади, даючи їй в руки всі необхідні інструменти та моральні підстави стати на шлях діалогу, а не простого здирництва.

Однак, як бачимо, міська влада явно вибрала інший шлях, просто займатися захистом бізнес-інтересів за рахунок інтересів своїх виборців, що і призвело до чергової спроби встановити необґрунтований тариф. Сподіваємося, однак, що, все-таки, у середу здоровий глузд візьме гору над меркантильними корупційними інтересами і виконком прийме правильне та справедливе рішення, адже і вибори не за горами, а оцінку наші люди вже навчилися давати, яскравим прикладом чого був Майдан.

 

Голова Асоціації пасажирських перевезень м.Ужгород О.Куля:

Зараз активно дискутується питання підвищення вартості проїзду в міських автобусах до 4 гривень. Є громадські організації, які з розумінням погоджуються із таким підвищенням вартості квитка в автобусі. Але більшість - проти такого рішення, мотивуючи свою незгоду зубожінням та низькою купівельною спроможністю населення. Разом з тим всі, разом із пасажирами, вимагають різкого покращення якості послуг, заміни старих автобусів на нові, більш комфортабельні, тощо. При цьому переважна більшість не довіряє перевізникам, критично негативно ставиться до їх роботи, не знає економічних проблем у транспортній галузі і вважає, що всі проблеми із незадовільною якістю перевезень пасажирів створюються та невирішуються тільки власниками автобусів, які тільки те і роблять, що набивають свої кишені. Саме тому є необхідність розповісти про деякі аспекти діяльності перевізників.

Отже, масова невидача квитків пасажирам є порушенням діючого законодавства як водіями так і перевізниками. Зараз ми бачимо, що Громадська рада міста спільно із власниками автобусів та залученням контролюючих органів активно проводить роботу для усунення цього ганебного явища. Перевізники при цьому заявляють, що вони регулярно проводять свої моніторинги щодо кількості перевезених пасажирів в автобусах на всіх маршрутах та доводять водіям плани по доходах за зміну. Після цього в кінці зміни всі невидані пасажирам квитки погашаються на суму зданих водієм коштів за день роботи. Потрібно всім разом домагатися від водія дотримання ним своїх обов’язків.

Окремою та дуже серйозною проблемою, яка значно погіршує економічний стан перевізників і яка на даний час не має вирішення, є перевезення пільговиків. На прикладі найбільшого перевізника в Ужгороді ПАТ «Ужгородське АТП-12107», яке обслуговує чотири міські маршрути №1,10,14,21 ми бачимо таку картину. За 2014 рік підприємству було компенсовано тільки 31,6% від загального обсягу наданих послуг з пільгових перевезень. Більше 1,3 млн. пасажирів, за які повинна була оплатити держава, підприємством було перевезено за свій кошт. В цьому році за заявами перевізників ситуація ще більш загострилася. Так за перші п’ять місяців року перевізникам виплатили борги за попередній рік та компенсували близько 15% від загальних обсягів пільгових перевезень. Зараз за червень-липень тільки близько 5%. В управлінні соціального захисту населення міста, яке є головним розпорядником цих коштів стверджують, що більше коштів бюджетом на цей рік не передбачено. На їхні звернення про додаткове виділення бюджетних асигнувань вони отримали відмову. Міністерство соціальної політики порекомендувало місцевим органам влади виходити із наявних та власних коштів. Це може свідчити, що влада майже повністю відмовляється від фінансування безкоштовного проїзду пільговиків в громадському транспорті. За чий кошт пільговики тепер будуть перевозитись?

Існуюча вартість квитка в автобусі 3 грн. є збитковою для перевізників. Не довіряючи  розрахункам власників автобусів, міськвиконком в цьому році провів на протязі трьох місяців незалежне обстеження більшості перевізників та маршрутів. Маючи при цьому реальну картину як по доходах так і по витратах, не важко вирахувати реальний тариф, який був би рентабельний для перевізників. Але перевізники стверджують, що відділ цін міськвиконкому при проведенні розрахунків зарахував до платних пасажирів і всіх пільговиків, яких виявляється в середньому біля 30% в автобусі. Тобто в доходи перевізників зараховано і доходи від усіх пільгових перевезень за які виплачується управлінням соцзахисту тільки 5% від кількості перевезених. Ось така «реальна» економіка. Якщо враховувати фактичну кількість тільки платних пасажирів в автобусі та кількість пільговиків, за яких сплачує держава, вартість квитка вже потрібно було б збільшити більш ніж на гривню. Чи піде на таке рішення міськвиконком?

Якість перевезень в першу чергу залежить від технічного стану автобусів на маршрутах. Міськвиконком постійно вимагає від перевізників оновлення автобусів та придбання нових для заміни. Зараз вартість міського автобуса середньої місткості (39-45 пасажирів) марок «Еталон», «Богдан» становить понад 45 тис. дол. США, автобуса «Рута» (25 пасажирів) - 600-700 тис.грн. Чи зможуть перевізники із отриманих доходів придбати автобуси за такими цінами? Всі одноголосно стверджують, що не зможуть. Навіть у розрахунках тарифу відділу цін міськвиконкому передбачена така доля амортизації, що оновлення всього парку міських автобусів без інших інвестицій може відбутися на протязі 30-40 років. Тобто практично ніякої інвестиційної складової в розрахунку тарифу не передбачається. Щоб перевізники могли оновлювати автобуси на протязі 10 років тариф повинен бути більший щонайменше на 50 коп.

Також перевізники заявляють, що в розрахунках міськвиконкому тариф занижено ще більш ніж на 20 коп. за квиток, тому що доходи від перевезень у вихідні, святкові дні,  дні канікул і літніх відпусток пораховано як і доходи від роботи у звичайні робочі дні, коли пасажирів перевозиться значно більше. В розрахунках міськвиконкому не враховувались також обов’язкові витрати перевізників на індексацію зарплат працівників у цьому році. Тим самим тариф занижується ще десь на 30 коп.

Всі ці фактори враховувались при розгляді питання підвищення тарифів у міському автобусі на ціновій комісії міськвиконкому, засідання якої відбулося 23 липня.

В підсумку комісією було проголосоване рішення рекомендувати міськвиконкому встановити вартість квитка на проїзд в міському автобусі в розмірі 4 грн.

Перевізники стверджують, що при такій вартості проїзду, вирішення питання збільшення фінансування пільгових перевезень, часткового зменшення кількості рейсів автобусів вони зможуть утримувати в задовільному технічному стані свої автобуси та розвивати і покращувати послуги з перевезення пасажирів у місті.

Рішення за міськвиконкомом, який очевидно буде розглядувати це питання на черговому засіданні.

28 липня 2015р.

Теги: перевезення, тариф, маршрутне таксі

Коментарі

0120 2015-07-28 / 21:58:43
Так зрозуміло чому Куля підтримує підвищення тарифів-у нього теж є маршрутки.....

Михайло 2015-07-28 / 21:56:34
до поки буде жадібне бажання у маршрутчиків набити свої маршрутки по принципу "напхаю людей чим побільше собі і вже зараз зароблю, щоб іншому не дісталось" та влада не займеться прямими обов'язками із контролю і притягненням до відповідальності таких порушників то порядку явно не буде!

ужгородець 2015-07-28 / 21:44:30
основна проблема нашої влади, як місцевої так і центральної, відсутність діалогу з громадянськістю та бажання збагатитись за рахунок простого народу, головне щоб не в збиток бізнес-інтересам, а що люди, люди почекають обіцяних "покращень"

осінь 2015-07-28 / 21:19:59
Не забудьмо всю цю владу восени одним махом викинути на смітник. За тарифи, за ціни, за корупцію.

Бачі 2015-07-28 / 21:01:12
Неваловшна якась та наша влада. І активісти критикут іі, і маршрутчики.

НОВИНИ: Соціо

23:51
30 родин із прифронтової Харківщини оздоровилися та відпочили на Закарпатті за час дії програми "Турбота"
23:19
/ 1
Словаччина хоче відновити пасажирське залізничне сполучення із Ужгородом, яке припинилося 80 років тому
18:22
"Укрзалізниця" ще цьогоріч планує запустити потяг "Київ – Кошиці"
15:29
/ 7
Як "танець з бубном" за вітряки на Руні гудуть сільрада, лісівники та закарпатська влада
14:15
/ 1
Приватний поїзд "Прага – Чоп" сьогодні здійснив свій перший рейс
11:22
/ 3
Запис мого діда і сепаратне святкування Паски
11:11
/ 1
У Ракоші Вишківської громади попрощалися з полеглим Героєм Святославом Корнійчуком
20:19
/ 5
В Ужгороді на об'їзній депутати-"слуги" планують "роздерибанити" понад 1 га землі із заниженням вартості в 10 разів
21:59
/ 23
На Закарпатті було зроблено спробу дестабілізації шляхом перекриття доріг "через мобілізацію". Поліція звільнила проїзд
18:44
/ 36
Головою Ужгородського міськрайонного суду переобрано Віктора Данка
18:38
На війні поліг Віталій Петах зі Страбичова Мукачівської громади
02:00
/ 30
Комбат Руслан Каганець: "Без людей виграти цю війну неможливо. Ми не зробимо мільйон роботів із штучним інтелектом, які за нас воюватимуть"
00:32
/ 1
Відсьогодні на Закарпатті розпочалася нерестова заборона
21:48
Біля Солотвинського солерудника виявлено смітники, пластикові пляшки в карстових проваллях і забруднення потоку Глод
16:44
/ 3
В Ужгороді пойдуть чемпіонат України з велоспорту-МТБ та чемпіонат області
11:26
/ 4
На війні з росією поліг Ігор Сакало з Горінчова Хустського району
10:53
У лютому споживчі ціни на Закарпатті в цілому не зросли – статистика
11:15
"Щасливі діти" запускають новий цикл відновлювальних ретритів для мам із дітьми "Сила Карпат"
10:56
/ 6
В Усть-Чорній на Тячівщині попрощалися з полеглим Героєм Октавіаном Коненком
22:53
/ 3
У понеділок в Сваляві проведуть в останню дорогу полеглого 21-річного Героя Василя Томащука
22:20
/ 2
У Великій Копані попрощалися з Віталієм Чонкою, що загинув на Запоріжжі ще торік у червні
15:31
У лютому в порівнянні з торішнім груднем ціни на продукти харчування та безалкогольні напої зросли на 1,4%
14:57
Торік на Закарпатті прийняли в експлуатацію житла на 17,8% більше, ніж у 2022-му
14:10
/ 1
Кабмін перерозподілив освітню субвенцію на 2024 рік: місцеві бюджети Закарпаття втратили 2,4 млн грн
23:00
/ 3
На війні поліг ровесник Конституції України Василь Цьока з Крайникова Хустської громади
» Всі новини