На виконання Декларації намірів щодо комплексного розвитку автодорожніх пунктів перетину державного кордону між Україною та Угорщиною, підписаної прем’єр-міністрами України та Угорщини у м. Будапешт 28 березня 2013 р., в Угорщині був створений консорціум „По обидва боки кордону”. Головне завдання: підготовка аналізу щодо розвитку діючих пунктів пропуску та вивчення можливостей відкриття нових п/п на угорсько-українській ділянці кордону (підзвітний Міністерству зовнішньої економіки і закордонних справ та Міністерству національного розвитку Угорщини).
Тема нинішньої зустрічі - інформування з боку угорської сторони про завершення роботи над проектом „Техніко-економічне обґрунтування можливостей розвитку відрізків з’єднання автомобільних шляхів на кордоні, що стосується проектів у рамках Оперативної програми транспортних сполучень (KÖZOP), аналіз їх системного впливу на угорсько-українській ділянці кордону”, яка тривала майже півтора роки.
Під час зустрічі угорські фахівці розповіли, що під координацією Координаційного центру розвитку транспортних сполучень (замовник проекту) та консорціуму „Trenecоn COWI Kft” (реалізатор проекту) вони підготували детальний, об’ємний аналіз пройденого шляху за півтора роки. Технічні завдання виконували ТОВ „Fehérvári és Fekete” спільно із Закарпатським відділом комплексного проектування ДП „Укрдіпродор”, узгодженням комунікаційних завдань займалося ТОВ „Agenda Consulting Kft” (реалізатор проекту). Проведено низку зустрічей на рівні керівників області, району, органів місцевого самоврядування прикордонних регіонів України та Угорщини. Всі матеріали цих зустрічей і перемовин вміщені в резюме, є відповідні протоколи, де записані всі учасники, їхні зауваження і пропозиції.
«Наша робота на цій стадії завершилася, - мовили вони. - Ми підготували План дій і двомовний українсько-угорський інформаційний бюлетень (поки що тільки угорською мовою). Оголошено конкурс на проведення перекладу. З огляду на це, спільно з керівниками зазначених вище організацій, представником Генерального консульства Угорщини в Україні, вирішили урочисто передати українській стороні підготовлені документи, та висловити щиру вдячність за співпрацю. Нині на часі - узгодити близьку перспективу».
Наголошувалось, що інформаційно-довідковий бюлетень містить ретельний аналіз і пропозиції щодо можливостей розвитку діючих і будівництва нових пунктів пропуску по всій ділянці українсько-угорського кордону з обох боків.
План дій пропонується подати на розгляд Міжурядової українсько-угорської спільної комісії з питань економічного співробітництва.
Станом на сьогодні із 23-х об’єктів, відносно яких проведено дослідження, визначено пріоритетними три, а вісім об’єктів є перспективними для проведення подальшого аналізу.
Слід сказати, що у контексті визначення точних фінансово-технічних аспектів угорські експерти співпрацювали з окремими структурними підрозділами Закарпатської ОДА та представниками екологічної служби, водного господарства, служби автомобільних доріг тощо.
Заступник голови Закарпатської ОДА Михайло Рівіс, звертаючись до угорських фахівців, наголосив, що сьогодні перед Україною стоїть нелегке завдання відбудувати вщент зруйнований Донбас. Тому закликав сусідів передбачити фінансування українських потреб у проекті за рахунок коштів Європейських грантів. Бо є реальність, яка змушує нас приймати виважені рішення.
Як відомо, угорська сторона ініціювала проведення в Ужгороді у травні 2015 р. міжнародної конференції за участі представників центральних, обласних, районних органів влади, органів місцевого самоврядування, громадських організацій та ЗМІ, аби довести до людей важливість проекту та щирість намірів з обох сторін. Та в силу обставин, наголосили партнери, проведення конференції перенесено на вересень 2015 року, повідомляє прес-служба Закарпатської облради.