Про це він розповів сьогодні на засіданні Ужгородського прес-клубу, на якому обговорювалась тема "Наскільки здійснюються прогнози соціологів: реалії дочасних виборів-2007".
Стосовно закарпатських досліджень, то значна похибка вже другі вибори поспіль зокрема у Віктора Пащенка стосується тільки БЮТ і складає 8-10%. Таку ситуацію соціолог пояснює тим, що три чверті з тих, хто не визначився, в останній момент віддає голоси БЮТ. Цей феномен розкрив також науковець та соціолог Олександр Пєлін. Він вважає, що тут відіграє роль психологічний фактор: за БЮТ голосують ті, хто має завищену самооцінку і чим ближче до виборів їхній рівень мобілізації може збільшуватися. Також «на руку» Ю.Тимошенко грає те, що вона є єдиною жінкою серед лідерів партій і отримує значну підтримку чоловіків 29-39 років—каже О.Пєлін.
Олександр Пєлін переконаний, що у нас відбуваються не політичні вибори, а психологічні перегони. Тому науковець робить дослідження, використовуючи соціально-психологічні методи. Зокрема аналізує психоемоційні настрої виборців, використовуючи
тестування кольорами за Люмєром. Різницю між НУНС та ПР він пояснює на метафоричному рівні: прихильники ПР асоціюються з сіро-синім кольором та є «діогенами»--закритими в собі і від суспільства людьми. «Нашоукраїнський» електорат—жовтий та виступає у ролі такого собі «щасливого Ганса»--налаштованого більш оптимістично. За Люмєром виборці Литвина—зелені, що характеризує вибір благородної людини. Соціалісти, за словами О.Пєліна, асоціюються з рожевим кольором.
Віктор Пащенко також підкреслив, що вже можна говорити про певну структуризацію суспільства, яке поділено на два великі табори 45%--помаранчеві, 40%--біло-блакитні. Проте вже всередині, до прикладу, помаранчевого табору такої структуризації немає. «Між цими групами відбувається значне перетікання. Виборці жодної реальної різниці між НУНС та БЮТ не бачать За винятком однієї: на питання «Чи покращиться ситуація в Україні виборці БЮТ є песимістичнішими—«так» тільки 10%, прихильників НУСН у цьому випадку більше—20%»,-- каже Віктор Пащенко.
Скаржаться соціологи також на те, що проблемою є знайти людей для роботи з респондентами. Чимало молоді, каже Віктор Пащенко замість проводити дослідження вирішує у легший спосіб позаповнювати анкети власноруч.