Особлива увага зверталася на питання реформування органів юстиції з надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації, яке висвітлив начальник Головного територіального управління юстиції у Закарпатській області Ігор Фартушок.
«До кінця року Міністерство юстиції планує завершити основний етап реформ надання адмінпослуг. На сферу реєстрації прав чекає перехід на електронний документообіг, спрощення процедур, створення фронт- та бек- офісів, а функції прийому документів (фронт офіси) будуть делеговані місцевій владі, ЦНАПам та нотаріусам», - повідомив головний юрист краю.
У сфері державної реєстрації прав на нерухомість основною проблемою на даний час є черги громадян при отриманні витягів, довідок та виписок, адже переважна більшість документів готується вручну та видаються в паперовому вигляді. Механізми дистанційного отримання цих документів через пошту або в електронному вигляді через «Реєстраційний портал» складні, а тому не популярні у громадян, оскільки для отримання документів поштою, заявник мав нотаріально засвідчити свій підпис, що в свою чергу вимагає додаткових витрат, а існуючий «Реєстраційний портал» вимагає від користувача обов’язкову реєстрацію, отримання електронного цифрового підпису, сканування квитанцій про оплату. Тому прийнятий парламентом закон про дерегуляцію, прибрав необхідність підпису реєстратора під цими документами. Їх можна буде отримати в електронному вигляді. Електронні документи матимуть таку ж юридичну силу, як і паперові, а для їх отримання не знадобиться Електронний цифровий підпис.
З квітня заплановано запровадження послуги отримання в електронному вигляді витягу за результатом реєстрації прав та їх обтяжень, або рішень про відмову чи зупинення розгляду заяви. Також, громадяни отримають можливість зареєструвати права на нерухомість у скорочені строки за додаткову оплату. Надбавка за терміновість буде спрямована на виплату винагороди державним реєстраторам.
На даний час всі районні, міськрайонні управління юстиції Закарпатської області готові приступити до виконання законодавчих норм.
«Втім, з різних причин деякі ЦНАПи не готові до реалізації пілотного проекту у сфері державної реєстрації, а саме з наступних причин: матеріально-технічне забезпечення, велика відстань між управліннями юстиції та ЦНАПами, відсутність фактичного кадрового забезпечення, налагодженість співпраці з управліннями юстиції щодо надання адмінпослуг держреєстраторами в ЦНАПах (підписано 14 угод про співпрацю), що може зумовити до черг та збільшення кількості відмов. Тому пропонується залучити до пілотного проекту у сфері державної реєстрації ЦНАП Ужгородської міської ради та ЦНАП Міжгірської РДА, які готові на сьогодні до реалізації пілотного проекту», - резюмував керівник головного територіального управління юстиції у Закарпатській області Ігор Фартушок.
Управління інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю ОДА