Традиційно найперше депутати розглянули блок фінансових питань, що стосуються затвердження Звіту про виконання обласного бюджету 2014 р. та Звіту про використання резервного фонду обласного бюджету за 2014 рік, а також внесення змін до обласного бюджету на 2015 р., з якими їх знайомив директор департаменту фінансів ОДА Петро Лазар.
Констатувалось, що, незважаючи на складний бюджетний процес 2014 року, основні параметри обласного бюджету торік виконувались. Вдалось забезпечити належне виконання місцевих бюджетів області, фінансування бюджетних установ, реалізацію окремих заходів і програм. Більше того, у 2015 рік місцеві бюджети області ввійшли із значними залишками коштів на рахунках .
Так, до загального фонду обласного бюджету (без урахування міжбюджетних трансфертів) торік надійшло податків, зборів (обов’язкових платежів) у сумі 297 023,0 тис. грн., що становить 107,4 відс. затверджених показників та 107,7 відс. до надходжень 2013 року. Доходи загального фонду обласного бюджету, що враховуються при визначенні міжбюджетних трансфертів, виконані в сумі 273 346,5 тис. грн., що становить 107, 1 відс. до затверджених показників, і відповідно до розрахункових показників Міністерства фінансів України, та 108,5 відс. до попереднього року.
Заслухали депутати звіт використання резервного фонду обласного бюджету за 2014 рік, обсяг якого було затверджено відповідно до нормативних документів, та взяли до відома.
Уважно підійшли члени депутатських комісій й до питання внесення змін до обласного бюджету на 2015 рік та жваво обговорили їх. Даний проект рішення розроблено відповідно до Бюджетного кодексу України та на підставі висновку департаменту фінансів облдержадміністрації щодо вільного залишку коштів обласного бюджету. Пропонується найперше погасити борги за минулий рік та спрямувати частину залишку коштів обласного бюджету у сумі 28 956,5 тис.грн., у тому числі по загальному фонду – 1 0 431, 7 тис.грн. та спеціальному фонду – 18 524,8 тис.грн. (з них 2374,7 тис.грн. за виконані роботи, що проводились за рахунок коштів субвенції з державного бюджету на будівництво, реконструкцію та ремонт автодоріг, які у кінці 2015 року повернуто до державного бюджету) на погашення кредиторської заборгованості, що утворилася на 01.01.2015 року. Заборгованість на початок 2015 року виникла через не проведення платежів органами казначейської служби при наявності відповідних коштів на рахунках розпорядників та одержувачів коштів обласного бюджету.
Щодо іншого розподілу, то вперше за останні роки, наголосив Петро Лазар, кошти розподілені відповідно до питомої ваги населення міст і районів. Розподіл узгоджений із місцевими гілками влади.
Цікавились депутати й продовженням виконання заходів Програми «Спортмайданчик» та Програми з оздоровлення дітей з малозабезпечених і багатодітних сімей, дітей- сиріт і т.д.. На ці цілі передбачається майже по три млн. грн. на кожну. На реалізацію спільних інвестиційних проектів у соціальній сфері в рамках Програми співпраці Закарпаття з краєм Височина Чеської Республіки закладено понад 5 млн. рн..
Мовилось і про те, що місцеві бюджети на 2015 рік затверджувались на основі нового бюджетного та податкового законодавства. Змінилась їх дохідна частина. По новому сформовані міжбюджетні трансферти. На утримання з місцевих бюджетів передалось кілька установ та закладів, які фінансувались з державного бюджету.
Члени постійних комісій внесли багато своїх зауважень, пропозицій та доповнень. Після чого рекомендували згадані проекти рішень до розгляду на пленарному засіданні 21 сесії облради.
Відтак, розглянули низку цільових галузевих програм і змін до вже діючих у галузі транскордонного співробітництва, освіти, охорони здоров’я, фізкультури і спорту, розвитку земельних відносин, рослинництва, інформатизації, популяризації закарпатської книги тощо, з якими їх знайомили керівники відповідних профільних управлінь ОДА та обласних організацій.
Проаналізували й проекти рішень про перейменування населених пунктів, майно, надра .
Окремі проекти рішень рекомендовано доопрацювати. Всі критичні зауваження, пропозиції й доповнення буде узагальнено та винесено на розгляд президії обласної ради, яка зазвичай засідає напередодні пленарного засідання сесії, повідомляє прес-служба Закарпатської облради.