У ювілейній подорожі за маршрутом Виноградів - Хмільник - Виноградів з екскурсією в селі Шаланки, відвідинами історичних винних пивниць та святковим тортом взяли майже три десятки шанувальників вузькоколійки під проводом невтомного відстоювача цієї закарпатської родзинки Дениса Добри.
"Боржавській вузькоколійці 106 років... Звичайно, на її ювілей не завітають міністри чи високі чини, як це було в передріздвяний час 1908 року 23 грудня... Стара і немічна, вона віддала все, що могла, Австро-Угорській монархіі, Чехословацькій республіці, Угорській державі і найбільше її експлуатував СРСР... На початку незалежності України вона була взагалі встала - поки не схаменулися і в 1994 році вона кволо запрацювала, адже в сприйнятті чиновників перевозити пасажирів - справа нерентабельна. Вона пережила страшну ІІ Світову війну, але останні 23 роки є, мабуть, ще страшнішими. Тільки в нашій країні можна так нелюбити техніку, яка, в кінці кінців, визначає розвиток будь-якої держави - навіть і дуже "стару", але яка колись зіграла важливу історичну роль в розвитку регіону. І не треба розпинатися в патріотизмі, розмахуючи прапорами та рвучи на собі сорочку, а треба подякувати тим людям, доля яких була повязана з роботою на залізниці. Знайдіть пожовклі фото і подивіться в обличчя тих людей... І візьміть часточку гідності собі, щоб зберегти власну історію...", - пише з цього приводу Д.Добра на своїй сторінці в соціальній мережі Фейсбук.
Боржавська вузькоколійна залізниця, яка в народі має назву «Анця Кушницька», є однією з діючих вузькоколійних залізниць в Україні, в межах Іршавського, Берегівського та Виноградівського районів Закарпатської області.
Загальна довжина залізниці -123 км, ширина колії - 750 мм.
Перша черга Боржавської вузькоколійкибула введена в експлуатацію 23 грудня 1908 року. Залізниця використовувалася передусім для перевезення деревини з гірських масивів Полонина Боржава та Великий Діл в Закарпатську низовину для подальшого транспортування та переробки.
Нині в експлуатації залишається гілка Виноградів - Іршава. Залізницю використовують не лише для перевезення вантажів, але й для пасажирських перевезень. Пасажирські потяги складаються з локомотива і декількох (1-4) вагончиків. У кожному селі, через яке проходить залізниця, споруджені невеликі станції. На сьогодні регулярні пасажирські перевезення здійснюються між містами Виноградово та Іршава.
Фото "Голоса Карпат"