Угорську сторону представляли: директор ТзОВ «Agenda Consulting» Ласло Бакаї та його представник Шандор Ченгуді, а також представники фірм: « Trenekom-Cowi» – Ендре Бодолай, « FehervarisFekete»- Ондраш Фегерварі.
Серед гостей був і консул Генерального консульства Угорщини в Ужгороді Ласло Відо.
Угорська сторона найперше подякувала за теплу зустріч та надану можливість обговорити напрацьовані матеріали та обґрунтовані пропозиції з відкриття нових пунктів пропуску на угорсько-українському кордоні. Та наочно презентувала функціональну схему цього важливого проекту.
Як наголошували угорські партнери, проведено велику роботу, вивчено та враховано думку водників, екологів та органів місцевого самоврядування по обидва боки кордону. Загалом пропонувалось створити 21 такий пункт, потім було додано ще два.
"Ми виходили з того, – мовили вони, – що всі параметри та норми роботи повинні відповідати європейським стандартам. У кінцевому підсумку 5 пунктів було вилучено із списку через екологічні питання – тут будуватимуться лише велосипедні переходи. Таким чином, у полі зору залишилось 16 переходів, де проведено поглиблений аналіз, вивчено всі можливості пропускних пунктів, напрацьовані пропозиції. Вибрано 4 першочергові пропускні пункти через Тису: Сотмарчеке-Бадалово, Тисакород-Варієво, Тисасентмартон-Саловка і Надьгодош-Велика Паладь. По кожному розглядались спільно із фахівцями три варіанти: паромне, пасажирське і вантажне чи то автомобільне сполучення. З»ясувалось, що збудувати паромне тут неможливо через ризики затоплення.
Йшлося і про наміри звести швидкісні автобани, як вирішення проблеми якісних транспортних розв’язок у прикордонних зонах. Усе це сприятиме залученню додаткових вантажопотоків та зміцненню торгово – економіних відносини між Україною та Угорщиною.
Мовилось і про необхідність продовжити будівництво об’їзної дороги Берегово-Астей (15 км) до міжнародного автомобільного пункту пропуску «Лужанка», де роботи розпочаті ще в 2008 році. Та є проблеми з відведенням землі, все ще не викуплені необхідні для реалізації проекту ділянки на території села Астей, та й слабке фінансування має місце. Пропрацьований нашими спеціалістами і пункт пропуску Дийда – Берегдароц.
Після жвавого обговорення питання, сторони дійшли висновку, що реалізація цих проектів тільки сприятиме євроінтеграції України. Тому найближчим часом, після детального аналізу напрацьованих угорською стороною рекомендацій, треба виробити спільні пропозиції, які повинні лягти в основу відповідної угоди між урядами наших країн. Закарпаття зацікавлене, щоб якомога більше пунктів пропуску будувалось з нашими сусідами, що тільки наблизить Закарпаття до країн Європи, повідомляє прес-служба Закарпатської облради.