Про це свідчать дані, які надала Центральна геофізична обсерваторія (ЦГО) Міністерства з надзвичайних ситуацій "Українській правді. Життя".
Ця державна установа відстежує стан повітря у 53 українських містах. Рейтинг найбільш забруднених вираховується за індексом забруднення атмосфери (ІЗА).
Індекс забруднення атмосфери розраховують як суму поділених на середньодобову гранично допустиму концентрацію середніх концентрацій п’яти пріоритетних домішок (осереднених за часом – місяць, півріччя, рік). Розрахунок цього індексу засновано на припущенні, що на рівні гранично допустимих концентрацій усі шкідливі домішки характеризуються однаковим впливом на людину, а при наступному підвищенні концентрації ступінь їх шкідливості зростає з різною швидкістю, яка залежить від класу небезпеки даної домішки. При розрахунку ІЗА враховується клас небезпеки кожної домішки.
Друга сходинка Ужгорода у такому антирейтингу фахівців не шокувала. Так, за словами президента громадського об’єднання "Екосфера" Оксани Станкевич, насамперед, проблеми із чистотою повітря Ужгорода пов’язані із самим його географічним розташуванням.
"Ми розташовані в котловані, в якому повітряні маси переміщаються, але не видуваються. Всі викиди зависають над містом таким собі смогом. Понад 60% днів у році тут повний штиль, і з цим нічого не поробиш", – констатує Оксана Станкевич.
Інша причина – величезна кількість транспорту. Нині на 120-тисячне місто зареєстровано понад 40 тисяч транспортних засобів, тобто фактично кожен третій ужгородець має "залізного коня", пише Радіо Свобода.
Ще через Ужгород до кордону зі Словаччиною рухається багато транзитного транспорту. Інша причина – через кризу чимало автівок перейшло з бензину чи дизпалива на використання газу, а викиди від останнього дуже небезпечні.