Принцип, коли за дороги державного значення відповідає держава, а регіонального – місцева влада, – є поширеною практикою переважної більшості європейських країн, наголошує очільник Укравтодору Євген Прусенко. Відтак 117 тисяч кілометрів доріг загального користування до кінця поточного року перейдуть у розпорядження облдержадміністрацій та Ради міністрів Автономної Республіки Крим, каже він.
При цьому ОДА отримають від Укравтодору і відповідні фінансові ресурси. Їх розподілять залежно від протяжності мережі доріг, їхньої категорії та транспортної роботи з урахуванням інтенсивності руху.
«Як балансоутримувач доріг місцевого значення облдержадміністрації будуть самостійно приймати рішення щодо використання тих ресурсів, які будуть спрямовуватися на поточний капітальний ремонт доріг. За Укравтодором залишається функція моніторингу стану доріг місцевого значення та функція єдиного технічного регулювання (рекомендації, різні нормативні документи)», – говорить Прусенко.
Разом із цим у розпорядження ОДА надійдуть і відповідні виробничі підрозділи. За словами Прусенка, вони будуть виборювати право на виконання робіт із експлуатаційного утримання та ремонту доріг на тендерній основі. Задля цього планується реорганізація Державної акціонерної компанії «Автомобільні дороги України».
Наразі ж в Укравтодорі наголошують, що після передачі відповідних доріг ОДА у сфері держуправління залишаться 52 тисячі кілометрів доріг загального користування державного значення. Що ж до переліку автошляхів, які підлягають передачі, то у держагентстві кажуть, що він погоджений з усіма облдержадміністраціями та міською адміністрацією Севастополя. Виняток однак поки що становлять Автономна Республіка Крим, Івано-Франківська та Закарпатська області.
Радіо Свобода