З цієї нагоди завтра, 23 грудня, група ентузіастів Боржавської вузькоколійки здійснить святкову подорож за єдиним сьогодні діючим пасажирським маршрутом ст.Виноградів – ст.Хмільник – ст.Виноградів.
Для урочистого відзначення 104-ї річниці Боржавської вузькоколійки приготовлений святковий торт.
Час відправлення потягу – 8.05 за київським часом, ст.Виноградів.
Довідка
Організаційні дискусії щодо доцільності будівництва залізниці в долині річки Боржави зафіксовані в 1897 році, а вже 29 лютого 1904 року у місті Мукачеві були скликані установчі збори щодо створення акціонерного товариства, яке мало опікуватися її будівництвом. Через неповні чотири роки – 23 грудня 1908 року – вузькоколійну залізничну колію на ділянці Берегово-Довге у присутності заступника міністра торгівлі Угорщини було урочисто та офіційно здано в експлуатацію.
Загальна довжина колій Боржавської вузькоколійної залізниців в час її розквіту сягала 123 кілометри. На сьоднішній день в експлуатації залишилися 64 кілометри колії.
Головні історичні періоди Боржавської вузькоколійки:
Австро-Угорська монархія (як приватна залізниця) – BGV (1908–1923)
У складі Чехословацьких державних залізниць – ČSD (1923–1938)
У складі Угорських державних залізниць – MÁV (1938–1945)
Радянський період – СЖД (1945—1991)
У складі Укрзалізниці – (1991- до наших днів)
Денис Добра для Закарпаття онлайн