ДТП у квітні минулого року, внаслідок якого загинув 21-річний студент, викликало на Закарпатті великий резонанс і побоювання, що винуватцям, зважаючи на їхній статус, вдасться уникнути відповідальності. Ми розповідали про цей випадок у матеріалі «ДТП з одним загиблим і багатьма невідомими».
Аварія сталася 20 квітня близько 9-ї години на автодорозі «Мукачеве — Берегове» біля с.Нижній Коропець. Міліцейський «Фольксваген-Пассат», у якому як пасажир їхав на роботу начальник Берегівського райвідділу міліції, колишній начальник обласного управління ДАІ Олександр Яцканич (кілька тижнів тому він разом із чотирма однопартійцями вийшов із фракції ЄЦ в обласній раді) на величезній швидкості врізався в «Ниву-Шевроле». За кермом «Ниви» сидів 21-річний студент юридичного факультету Національного університету біоресурсів та природокористування України, мешканець Берегового Микола Товтин. Від страшного удару його автомобіль викинуло в кювет. Отримані юнаком травми були несумісні з життям, через кілька хвилин він помер. Начальник міліції, що сидів на передньому пасажирському сидінні, та його водій внаслідок ДТП отримали по кілька переломів, забоїв та струс мозку, від тяжчих травм їх врятували подушки безпеки.
Аварія супроводжувалася певними особливостями, що властиві подіям із участю посадовців. Так, через кілька хвилин дорогою проїжджали головний лікар і начмед районної лікарні, які взяли травмованого начальника міліції у свою машину, а до Миколи Товтина, що помирав у кюветі, навіть не підійшли (довелося б іти до «Ниви» водою, можна було замочити ноги). Того ж дня прес-служба обласного УМВС оприлюднила інформацію під промовистим заголовком «У ДТП на Закарпатті постраждав начальник Берегівського РВВС».
Прокуратура порушила кримінальну справу за фактом аварії і докази в ній практично самотужки довелося збирати батькам загиблого студента. Вони розклеїли кілька тисяч оголошень із проханням відгукнутися очевидців ДТП. Водій міліцейського «Фольксвагена» відмовився давати слідству будь-які показання, скориставшись 63-ю статтею Конституції України, а О.Яцканич пояснив, що нічого не пам’ятає. Справу не спустили на гальмах завдяки в першу чергу наполегливості батьків Миколи Товтина. Слідство призначило кілька експертиз, які по-різному інтерпретували схему аварії. Врешті-решт на підставі додаткової комплексної комісійної судово-автотехнічної та транспортно-трасологічної експертизи звинувачення пред’явили водію «Фольксвагена». Експертиза показала, що на автодорозі з обмеженням швидкості до 90 кілометрів міліцейський автомобіль до моменту зіткнення з «Нивою» летів зі швидкістю 157,95 кілометрів за годину. Очевидно, начальника районного відділу міліції, екс-начальника обласного ДАІ таке грубе порушення своїм водієм правил дорожнього руху не бентежило. Внаслідок чого загинула молода людина.
Самого О.Яцканича до відповідальності не притягали, він проходить у справі як один із потерпілих.
Частина 2 статті 3286 кримінального кодексу (порушення правил безпеки дорожнього руху, що спричинило потерпілому середньої тяжкості тілесні ушкодження, а також смерть потерпілого) передбачає від 3 до 8 років ув’язнення з позбавленням права керувати автомобілем до 3-х років. Мукачівський суд уже розпочав розгляд кримінальної справи по суті.
Володимир Мартин, «Дзеркало тижня. Україна»
яцканич 2012-12-09 / 20:48:07
чув чуваче - якщо не хочеш сісти то не бзди туйка, а тоточно сядеш
софілканич 2012-12-08 / 09:30:21
мені набридло всім брехати - за кермом авто у момент аварії був сам яцканич (пьяний),в авто були ще дівки, одна з яких хотіла... і в цей момент трапилась аварія, мені заборонив щось говорити - сказав повбиває мене і всю мою сімью, розберіться і накажіть цього борова!!!