Як розповів Йосип Торпоі, директор Центру українсько-угорського регіонального розвитку, проект розпочався у червні (розрахований на рік) і здійснюється в рамках Програми прикордонного співробітництва ЄІСП Угорщина-Словаччина-Румунія-Україна 2007-2013. Партнери-Закарпатська ОДА, Дирекція музеїв області Саболч-Сатмар-Берег (Угорщина), с.Бурегшурань (Угорщина) та Служба автомобліьних доріг у Закарпатській області. "Передбачається будівництво транскордонних велосипедних доріжок, створення станції паркування велосипедів у Берегшурані, підготовка бази даних про цікаві для туристів місця вздовж велосипедних доріжок, а також навчання для гідів велосипедного туризму, яке розпочнеться у жовні», - зазначив Йосип Торпоі. За його словами, велосипедні доріжки прокладатимуться у Берегівському та Виноградівському районах: від кордону до Берегова та від Вилока до Петрова.
Крім того видається туристична карта для велосипедистів. Вже закуплено 10 велосипедів, які туристи можуть взяти напрокат в Ужгородському та Берегівському турінфоцентрах.
Василь Маркович, директор Служби автомобільних доріг у Закарпатській області зауважив, що вело туризм – це новий напрямок діяльності органів державної влади. «Ми тільки розпочинаємо працювати у цьому напрямку. Для дорожників основне - це людське здоров’я і організація дорожного руху на дорогах. Сьогодні у нас чимало ДТП пов’язане з велосипедистами. У комплексі велосистему не розглядали, а будували там, де було передбачено проектом. Є володоріжки від Кінчеша до Лаз , від Ракошина до Мукачева і у Виноградівському районі. Терпе будемо створювати мережу. У рамках проекут запланвоа побудувати 7 км вело доріжок, зокрема у міжнародних пунктах пропуску «Лужанка» і «Вилок», це є піші переходи. Заплановано будівництво об’їзд Берегова і у бік Міжгір’я. У подальшому хотіли об’єднати з Вилоком, тоді можна буде велосипедом переїжджати кордон. Потім побудуємо вело доріжки у бік Дяково, уздовж угорського кордону ми повинін побудувати вело доріжки. У стадії проектування дорога: «Мукачево –Ужгород, Лази-Середнє, Середнє-Мукачево. У планах – об’єднати Ужгород, Мукачево, Берегова та Вилок вздовж українсько-угорського кордону. Поступово ми повинні влитися не тільки дорогами загального користування у таку ж мережу велодоріжок Угорщини, але й інших країн.
Володимир Феськов, співкоординатор Закарпатського громадського центру зауважив, що ідея створення вело руху та веломережі в Ужгороді виникла за підсумками обговорення громадськості. «Ужгород об’єктивно потребує створення умов для пересування на велосипедах у межах міста. За останні кілкьа років у місті з’явилося багато заходів, об’єдналося близько 200 велосипедистів, проводяться конкурси, поїздки тощо. Велорух корисний ще й з екологічної точки зору. Адже минулого року Ужгород зайняв 2- місце по Україні за загазованістю повітря, - зауважив Володимир Феськов. – тому громадські активісти звернулися до ужгородської міської ради, щоб спільно створити робочу групу, якка займеться напрацюваннями вело структурою міста. Вже проводилися засідання, опрацьовано більш, ніж 330 анкет, які заповнювали різні спеціалісти, вписували маршрути якими користуються щодня тощо».
Віта Мунчак, автор проектів " та "Ретробайк" розповіла детальінше про ідею нічних катань. «Найт райд» виник у 2003 році за ініціативи пересуватися вночі, оскільки вдень не було можливості через великих рух та відсутність об лаштованих шляхів. Спочатку це було 20 велосипедистів, зараз - 200, які їздять з патрульними, безпекою, ліхтариками та дзвіночками. "Ретробайк" запустили через те, що у місті взагалі не було велосипедів, які здавали напрокат. Тепер не тільки туристи, але й жителі міста можуть взяти їх в оренду».
Ще один великий проект, який стосується розвитку вело інфраструктури реалізує село Баранинці спільно з Ужгородською міськрадою та партнерами з Польщі (м.Кросно). Про це розповіла Неля Корник головний спеціаліст відділу Ужгородської міської ради. Загальний бюджет становить 575 тис.євро і передбачає створення велосипедного туристичного центру , який буде базуватися в Боздоському парку, придбання сучасних велосипедів, туристичних наметів потрібні для вело руху, розробка вело маршрутів по місту і району тощо. Готується багатомовний інформаційний путівник з картою вело доріжок. У Баранинцях у рамках вело проекту заплановано створити спортивний Центр відпочинку з відкритим футбольним полем, критою стоянкою та сценою для розважальних масових заходів.
Наприкінці засідання презентували цікавий путівник по Карпатах. Його підготував і зібрав усю інформації з фото англієць Александр Стемп, який нині живе у Будапешті сам з англії. На велосипеді чоловік об’їздив майже всі сусідні з Україною країни. На Закарпаття потрапив вперше у 2006 році після того, як Україна відмінила візи. «Приїхав з цікавості і не знав нічого, - ділиться враженнями Александер. - 3 роки поспіль перетинав кордон на велосипеді. Як правило їздив у Мукачево, у Воловець, дорогою на Стрий та Львів. Побував на Синевирі, у Хусті. Перетинав кордони з Румунією та Словаччиною. За враженнями з поїздко написав цілу книгу (понад 70 стор) зібрав близько 100 фото.
Книга розійшлася по Європі та Америці. Видання презентували у Кембріджі. Книжку можна замовити через Інтернет, її вже придбали читачі з Америки, Австралії, навіть Гонконгу, - повідомили з Ужгородського прес-клубу.