Подаються методичні рекомендації щодо використання краєзнавчих матеріалів на уроках географії.
Наша країна проходить складний шлях державницького і громадянського становлення. Наказ Президента України «Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти в Україні» (2005 р.) спрямований на розвиток вітчизняної освіти.
Нові підходи в розвитку освіти України обумовили і загострили завдання середньої освіти. Тому в сучасний період має значення розвиток географічного краєзнавства.
Розв'язуючи цю проблему, психолого-педагогічна і методична науки, а також учителі географії, прагнуть, щоб кожний урок був проведений на засадах краєзнавства.
Для подальшого розвитку краєзнавчої освіти великого значення набуває глибокий і всебічний аналіз досвіду вчених-краєзнавців. Їхні теоретичні й практичні праці є важливим здобутком у розвитку географічного краєзнавства.
Як правило кожний регіон України має неповторні характеристики, які створюють його своєрідний краєзнавчий образ. На вміння бачити на загальноукраїнському фоні своєрідність свого краю і повинно бути спрямовано виховання регіональної культури.
Але слід зазначити, що і сьогодні регіонально-місцеві особливості вивчаються без належного врахування загальноукраїнського історико-культурного забарвлення, зокрема пояснення механізму появи і розвитку більшості типових явищ регіональної традиційної культурної спадщини українців.
Врахування регіонально-соціумних аспектів самосвідомості населення в освітянській діяльності повинно бути спрямовано на виявлення та показ феномено-логічних рис і характеристики конкретного регіону, зіставлення їх із загальноукраїнськими.
Сьогодні для розуміння цілісності процесу національного відродження стає актуальним, по-перше, розгляд різних аспектів взаємопов'язаного вивчення регіональної культури у широкому контексті загальноукраїнської культури; по-друге, формування системи історико-географо-краєзнавчих знань з метою створення регіонально-соціумного культурно-творчого середовища і здійснення на цій основі пошуку шляхів розв'язання регіонально-соціальних проблем та гармонізації регіональних зв'язків.
Посібник «Рідний край – Закарпаття» написаний з урахуванням системи шкільного курсу географії. У ньому дається цілісна характеристика природно-територіального комплексу Закарпаття. Висвітлюються послідовно історія краю, особливості рельєфу, геологічної будови та корисних копалин, клімату, внутрішніх вод, грунтів, рослинного та тваринного світу.
Автори ставлять за мету забезпечити вчителя загальною інформацією про історію та географію краю, яку він завжди може доповнити своїм місцевим краєзнавчим матеріалом. Видання адресоване вчителям, студентам, учням та широкому колу читачів.