Дармштадт традиційно носить звання міста освіти та науки, а восени минулого року став переможцем конкурсу на краще діджітал-місто, тобто місто, де впроваджуються інноваційні розробки, цифрові технології, програмні продукти для поліпшення якості життя громади, зокрема й для тих, хто не має смартфонів, не користується ґаджетами.
Для цього об'єднали зусилля громадських організацій, розробників, підприємців, наукових закладів, зокрема й інституту кібербезпеки, з координацією муніципалітету. Створили комунальне підприємство, яке веде цей напрямок. Щоб виграти конкурс, серед іншого, Дармштадт залучався також листами на підтримку від своїх міст-побратимів.
Освіта, медицина, транспорт, паркування у місті, освітлення, безпека, електронне урядування – в усіх цих напрямках триває робота. Відзначають: дуже важливим є і те, що через такі сучасні технології масово до життя міста, прийняття рішень залучається молодь. Інший аспект – завдяки таким технологіям економляться кошти, ресурси, зменшується енергетичні затрати. У Дармштадті розраховують отримати на діджітал-проекти протягом 2 років близько 7 мільйонів євро коштів Європейського Союзу.
Представники міст-побратимів Дармштадта представляли розвиток технологій у своїх містах. Відзначалося, що кожне місто визначає свої пріоритети, йде своїм шляхом і шукає свої рішення. Скажімо, в іспанській столиці Барселоні вже діє стільки нових сервісів і можливостей, що для літніх людей проводять курси, як ними користуватися. У британському Нотінгемі є "розумні" будинки, які практично не використовують зовнішнє постачання енергії. Польський Плоцьк має на меті зробити для всіх мешканців безкоштовний інтернет і запровадити електронне планування бюджету. Грац, що на півдні Австрії, який узяв за гасло бути містом прав людини, переводить в електронний формат все, що стосується архітектури та містобудування. Всі будівлі внесені до єдиного реєстру, вся документація подається і отримується онлайн. Так підприємець бачить, де є вільні ділянки землі, що на них можна зводити відповідно до планів розвитку міста, якої поверховості, які документи і куди потрібно скерувати тощо. Латвійська Лієпая співпрацює із Дармштадтом, хоче запровадити трамваї без водіїв.
Заступник міського голови Ужгорода Олександр Білак представив кілька напрямків, робота в яких ведеться у нас: різні завдання для освітніх закладів, у тому числі молодших, середніх старших класів шкіл; створення електронних медичних карток, електронних черг на прийом до лікаря і адміністрування медичних закладів, контроль за раціональним використанням коштів, ліків і ресурсів; безпека, насамперед через встановлення відеокамер з високою здатністю розпізнавання, які дадуть можливість знизити злочинність, аварійність на дорогах; розвиток інфраструктури – можливостей транспорту і парковок; електронне урядування – електронний документообіг в управлінні міста, отримання мешканцями послуг через ЦНАП, використання відкритих даних і створення зручних сервісів для користування ними, аналізу і прийняття рішень, запровадження стартапів.
Гості з англійського Честерфілда зазначили: з європейських та британських ЗМІ складається враження, що в Україні лише війна і безлад, тоді як із виступу Олександра Білака вони приємно вражені, що у нас, зокрема, в Ужгороді, так багато робиться.
Увечері делегації також побували на підприємстві, яке у Дармштадті займається комплексними розробками рішень "Смарт-сіті" для 70 країн світу – Software. Це програми для управління вуличним освітленням (скажімо, яскравістю залежно від руху авто і пішоходів), енергоаудитом муніципальних закладів, будівель; користуванням місцями для паркування авто (коли користувач бачить, де є вільні місця); відходами (у тому числі відсоток заповненості сміттєвих баків) тощо. Головні акціонери Software - міська влада Дармштадта та університет, працюють у компанії 5 тисяч співробітників. Вона входить до ТОП-10 рейтингу світових корпоративних університетів, виступає партнером 400 екосистем, повідомили Закарпаття онлайн у прес-службі Ужгородської міськради.
Володя 2018-04-29 / 09:54:41
Какие цифровые технологии??? Тут на Петефи два года асфальт не могут положить. Срач возле вокзала такой был, что стыдно туристов вести. Нету 100 метров дороги без выбоины. Город стал хуже райцентра.