"Що за історія з Брусиловською дорогою з Лопухова до Чорної Тиси?", - таким питанням задалося ГО "Екосфера", коментуючи інформацію Закарпатського обласного управління лісомисливського господарства, що її останнє розповсюдило серед закарпатських ЗМІ.
"Як Бурсиловська дорога могла з'явились у 1916-1917 роках під час Першої світової війни на ворожій стороні – у дрімучих лісах Австро-Угорщини? Та ще й збудована руками полонених – підданих імператора-короля Австро-Угорщини? Хтось розуміє, про що зараз поширює інформацію Закарпатське ОУЛМГ?", – запитує ГО "Екосфера" на своїй сторінці в соціальній мережі Фейсбук.
Адже, як інформують історичні джерела, чотирьом арміям у складі Південно-Західного фронту під командуванням генерала Олексія Брусилова в ході так званого "Бурсиловського прориву" вдалося захопити майже всю Волинь, Буковину та частину Галичини, але карпатські перевали росіяни під час тієї кампанії не долали, на територію сучасного Закарпаття не заходили.
Коментуючи вказану інформацію Закарпатського УЛМГ, еколог Оксана Станкевич-Волосянчук висловила припущення, яке респондується з думками ряду експертів, до яких у цьому контексті звернулося Закарпаття онлайн: "...Історія з цією дорогою правдоподібніше виглядає так: зараз будують дорогу сполученням Лопухово - Чорна Тиса під заявлений проект будівництва мегатуристичного курорту "Свидовець" державним коштом (коштом державного лісогосподарського підприємства). Звісно, ціни на земельні ділянки, які там є приватної власності, зростуть "до небес". Адже детальні плани території вже виготовлено і також за бюджетні кошти".
"Цікаво, скільки там тих ділянок належить простим гуцулам, а скільки людям, які мали чи мають безпосереднє відношення до влади?", – риторично запитує О.Станкевич-Волосянчук.
Як відомо, активним і послідовним лобістом спорудження мегакурорту "Свидовець" є голова Закарпатської ОДА Геннадій Москаль. Він же є й ініціатором будівництва дороги Лопухово-Чорна Тиса.
Раніше так само Г.Москаль же ініціював і особисто контролював спорудження лісової дороги Колочава-Німецька Мокра, яка веде у тому ж напрямку, адже с.Руська Мокра розташоване неподалік від Лопухова. Як тоді інформувала прес-служба Закарпатського ОУЛМГ, "губернатор краю Геннадій Москаль у рамках робочої поїздки в село Німецька Мокра і провівши перемовини з керівником Закарпатського ОУЛМГ Валерієм Мургою, передав право на будівництво дороги через гірські масиви саме працівникам лісового господарства".
Будівництво вказаних доріг цілком можна розглядати як підготовку державним коштом інфраструктури до спорудження лобійованого Г.Москалем мегакурорту "Свидовець", яка значно спростить і здешевить реалізацію цього приватного проекту.
Про те, що в такий спосіб державним коштом обслуговуються приватні інтереси, прямо заявив і сам Г.Москаль. "Геннадій Москаль ініціює будівництво на Закарпатті нової лісової дороги між Рахівським і Тячівським районами, яка суттєво покращить логістику до майбутнього курорту «Свидовець», – йдеться в повідомленні на цю тему на особистому сайті Г.Москаля.
На початку року відповідними розпорядженнями Рахівської та Тячівської РДА вже було призначено громадські слухання щодо цього курорту в селах Ясіня, Чорна Тиса та Лопухово (Брустури) – адже саме на їхніх територіях реалізовуватиметься вказаний проект.
Як раніше інформувало Закарпаття онлайн, Закарпатське обласне управління лісомисливського господарства поширило в ЗМІ інформацію, в якій йшлося про те, що "журналісти Закарпаття проінспектували стару "Брусиловську дорогу" й нову лісову". Спорудження останньої подавалося як "покращення лісової інфраструктури", до якої "відноситься відновлення гідромеліоративної мережі та будівництво лісових доріг".
"Одну з таких дорожніх артерій побачили на власні очі та випробували журналісти краю. Ініціатором заходу виступив начальник Закарпатського ОУЛМГ Валерій Мурга.
Мова йде про лісову дорогу від Лопухово до Ясіня.
Лісівники Брустурянського лісомисливсгоспу розповідають, що лісова дорога не проста, а має велику історію і сягає часів Першої світової війни. Збудована дорога була у 1916-1917 роках, коли Закарпаття входило в склад Австро-Угорської імперії.
Ідеологом будівництва дороги був генерал Олексій Брусилов, а будували її австро-угорські німецькі полонені, яких називали мункучі. Її цільове призначення було - транспортування військової техніки, тилу, резерву та зброї для операції «Брусиловський прорив». Протяжність лісової дороги - 12 кілометрів - з перевала Беркут до урочища «Чорна Тиса».
Опісля фактично через 100 років за ініціативи губернатора краю Геннадія Москаля та начальника Закарпатського ОУЛМГ Валерія Мурги, лісівники розпочали реконструкцію старої «Брусиловської дороги» та будівництво нової - лісової.
...Дорога в урочищі «Челеняк» збудована цього року за 3 місяці. Загальна протяжність - 3,1 кілометра. Головна мета її - використання дороги для лісогосподарських заходів, включаючи й заготівлю деревини й можливості використання автодороги для рекреаційних, туристичних цілей й для потреб населення.
Будували дороги власними силами й коштами лісівників із залученням техніки держлісгоспів. Загальна вартість лісової дороги біля мільйона гривень, а це означає, що один кілометр коштував 300 тисяч гривень", - йдеться у повідомленні.
"Нова дорога згодиться мешканців Усть-Чорнянського та Ясінянського кущів. Котрим, щоб потрапити один до одного в гості, раніше доводилося робити величезний гак завдовжки 200 кілометрів. Тепер же крізь смерековий ліс можна проїхати всього 25 кілометрів", - переконує прес-служба Закарпатського ОУЛМГ.
Вуву 2017-10-23 / 22:22:40
Спочатку зявляється "маскаль" ... А після нього куча всякого гімна ... Чисто по "маскальски".
закарпатець 2017-10-23 / 01:29:51
не доста Москалю контрабандних потоків? вже взявся за наші ліси з полонинами??ганьба
Адмін 2017-10-21 / 14:54:35
Виправили одрук. Дякуємо)
Іван 2017-10-21 / 14:42:30
Бурсиловський від слова Бурса?