Глава УГКЦ на могилі єпископа Маргітича назвав його «символом єдності Мукачівської єпархії ГКЦ та УГКЦ»

12 січня 2013 року Блаженніший Святослав (Шевчук), Глава УГКЦ, відслужив Панахиду на могилі Владики Івана (Маргітича), Єпископа Мукачівської єпархії ГКЦ, в с. Боржавське, що на Закарпатті.

Глава УГКЦ на могилі єпископа Маргітича назвав його «символом єдності Мукачівської єпархії ГКЦ та УГКЦ»

Владика Іван відомий тим, що прагнув об'єднання Мукачівської єпархії (Церкви свого права) та УГКЦ. За активну участь в житті свого краю він заслужив титул «народний єпископ». Цьогоріч виповнюється 10 років із дня смерті владики.

«Сьогодні хочемо згадати тих, які плекали зв'язок єдності між Мукачівською єпархією ГКЦ та УГКЦ. Символом цієї єдності була постать Владики Івана, який був членом Синоду Єпископів УГКЦ», – промовив Глава УГКЦ після Панахиди ( слухати). Предстоятель Церкви також подякував всім, хто плекає пам’ять про владику, а також популяризує його ідеї, думки та справи: «Східна Католицька Церква має особливу місію – плекати єдність між християнами. Сьогодні ми хочемо засвідчити свою повагу до тих, хто на Закарпатті відчуває себе українцями. Адже Мукачівська єпархія об’єднує людей різних національностей».

Як сказав промовець, український народ є неподільним і якраз Церква є запорукою єдності нашого народу. «Нехай світла пам’ять про Владику Івана надихає вас на думки про те, як втілити в життя те, що він нам заповідав», – додав наостанок Глава УГКЦ.

Напередодні, Глава УГКЦ взяв участь у єпископській хіротонії Владики Ніла (Лущака), Єпископа-помічника Мукачівської греко-католицької єпархії, яка відбулася в ужгородському греко-католицькому Хрестовоздвиженському катедральному соборі, повідомляє департамент інформації УГКЦ. У своєму привітальному слові до новохіротонізованого Владики Ніла (Лущака), Єпископа-помічника Мукачівської греко-католицької єпархії, Блаженніший Святослав озвучив готовність до плекання єдності з Мукачівською єпархією.

Довідка

Владика Іван народився 4 лютого 1921 року в сім’ї Антона Маргітича та Терезії Костак у с. Велика Чингава (у 1946 році перейменовано в с. Боржавське) Виноградівського р-ну. Здобув початкову освіту в рідному селі, а в 1932 році продовжив навчання у Севлюшській горожанській школі. Середню освіту з відмінним свідоцтвом здобув 1941 року в Хустській державній руській гімназії.

Після закінчення гімназії протягом п’яти років здобував теологічну освіту і вже після війни, у 1946 році, закінчив Ужгородську духовну академію. 18 серпня 1946 року у неодруженому стані був висвячений Владикою Теодором (Ромжею) на ієрея. Після висвячення о. Іван свою душпастирську роботу розпочав сотрудником у Севлюші (1946 році перейменовано на м. Виноградів). 21 жовтня 1946 року влада заарештовує у Рахові пароха о. д-ра Стефана Уйгелі і на цю вільну парафію єпископ Теодор (Ромжа) у листопаді 1946 року призначає о. Івана Маргітича. Його священицька праця у Рахові тривала у більш-менш нормальному ритмі до початку 1949 року, коли органи місцевої влади за активної підтримки КДБ розпочали наступ на Греко-Католицьку Церкву.

Отець Іван повернувся додому у с. Боржавське, але й тут працівники КДБ не залишали його у спокої. Невдовзі до о. Івана приєднався о. Петро Орос з Білок, о. Іван Ченгері з Олешника, о. Іван Горінецький і о. Іван Роман. Незважаючи на заборону й будучи вірними своєму покликанню, вони розпочали підпільне обслуговування вірних Греко-Католицької Церкви. 5 березня 1951 року підкуплений властями учитель Василь Рішко звернувся через посередників до священиків-підпільників, щоб уділили йому Таїнство подружжя. Доля розпорядилася так, що виконувати цей обряд випало о. Івану Маргітичу та о. Івану Роману. Під час вінчання у с. Боржавське працівники міліції і КДБ, ввірвавшись у хату, заарештували обох священиків. Після арешту їх одразу ж було відправлено в обласне управління КДБ, де сам начальник цього закладу намагався кожного окремо вмовити на відступництво і співпрацю з місцевою владою та КДБ. Коли священики категорично відмовилися, проти них почали фабрикувати судові справи.

18 вересня 1951 року судова колегія з кримінальних справ Закарпатського обласного суду на підставі ст. 54-10 ч. 2 і КК УРСР засудила о. Івана Маргітича на 25 років позбавлення волі з обмеженням прав терміном на 5 років і конфіскацією належного йому майна. Після суду через горезвісну Львівську тюрму-розподільник о. Іван Маргітич був відправлений у табори ГУЛАГу, розташовані поблизу Омська. Зі смертю Сталіна у березні 1953 року прийшла відлига у політичному житті країни, а згодом й довгоочікуване визволення політичних в’язнів. 6 вересня 1955 року о. Іван Маргітич був звільнений з табору й отримав можливість повернутися у рідне село.

Отець Іван Маргітич, виконуючи душпастирську роботу в підпіллі, завжди підтримував контакти зі священиками і єпископами Мукачівської, Львівської та Івано-Франківської єпархій. У 80-і роки бере активну участь у боротьбі за легалізацію і реабілітацію Греко-Католицької Церкви, будучи членом комітету її захисту. Як член комітету, у 1987 році був учасником першої делегації УГКЦ у Москві.

Пам’ятним для о. Івана Маргітича став день 10 вересня 1987 року, коли у Львові єпископ Івано-Франківської єпархії Софрон (Дмитерко) таємно висвятив його у сан єпископа. Після легалізації Греко-Католицької Церкви 20 листопада 1989 року Владика Іван як єпископ-помічник бере активну участь у відродженні греко-католицьких громад і парафій Мукачівської єпархії. У червні 1990 року єпископ Іван (Маргітич) разом з єпископами Іваном (Семедієм) та Йосифом (Головачем) брав участь у Синоді ієрархів УГКЦ у Римі, де 24 червня Папа Іван Павло ІІ мав зустріч з владиками з України. Святіший Отець своєю буллою від 5 січня 1991 року призначив Івану Маргітичу титулярну єпископську столицю Скопеленську в Емімонті та іменував єпископом-помічником Владики Івана (Семедія).

Згідно зі ст. 1 Закону Української РСР «Про реабілітацію жертв політичних репресій на Україні» від 17 квітня 1991 року Генеральна прокуратура України реабілітувала його 29 січня 1992 року.

7 вересня 2003 року, на вісімдесят третьому році життя Владика Іван (Маргітич) помер. Це сталося під час Архиєрейської Божественної Літургії, яку він розпочав у с. Пилипець Міжгірського району. Владика прибув до села для того, щоб освятити новий престол.

14 січня 2013р.

Теги: УГКЦ, Святослав, Маргітич

Коментарі

мирянин 2013-03-14 / 22:58:23
Так,дійсно,я думав ,що спілкуюся з простими християнами,але помилився.Бог нас розсудить!

Русин 2013-03-14 / 20:51:29
Кому твої "віри" треба? Поклади собі її в креденс йби від тя не вкрали. Й купи собі в голов компютер бо щось вна в тебе не дуже варит на рахунок християнства. Сесе неборе не клуб по інтересах.

мирянин 2013-03-03 / 22:11:41
Так,для мене важливі Божа Благодать у тій Церкві,яку мали наші прадіди,батьки і маємо зараз ми .Важливе Спасіння душі,яке неможливе без поваги і любові до ближнього.І я буду захищати від безбожних людей свою віру,бо християни так не пишуть!!!

Русин 2013-02-28 / 11:40:54
Якщо не є важно яка церква, яка мова, а головне Благодать і Спасіння, то для чого било Греко-католицьку Церкву відновляти? Благодать і Спасіння є і в Московській Церкві! Про сесе декретів Рима є доста. І не робіт з апостола Павла космополіта, бо він пише,(Волію сам погинути, лиш би мій народ жив..). Хоть сесе не порозуміют ті для яких Мукачівська єпархія є їх віров, і хотілиби фурт, щось чистити, пак лишіться ви Церкви для сього є бударі.

мирянин 2013-01-31 / 15:52:58
Мушу дописати. Ми поважаємо УГКЦ, бо вона також є одною із частинок Вселенської Церкви, як і всі інші католицькі церкви. Всі ми є одною християнською родиною, але в кожного з нас інша історія. І не робіть з тих, хто хоче залишитись з єпархією, ворогів України. В скрутну хвилину не знати хто буде кращим патріотом. Вірники іших конфесій на території України -- це також українці, і нікому в голову не прийде, що вони не люблять свою країну. Згадайте заповідь:"Люби ближнього...", і євангеліє про те хто твій ближній.
Просто коли чуєш від священника, що слов'янська мова -- диявольська, хто її поважає -- дикуни, зрадники. Коли не згадують в Літургії новообраного єпископа Ніла, не співається многоліття Папі Римському, то болить не тільки душа, а в прямому значенні, серце. Прості вірники нашої церкви завжди вважали, що ми є духовно споріднені з УГКЦ.
На місті владики Мілана я б очистив єпархію від усіх попів українських націоналістів і агресивних попів-русинів (і щоб вони не рахували це за репресії), доки вони не загубили віру і повагу до духовних наставників. Залишив би тільки тих, які з гідністю несуть звання СВЯЩЕННИК, які дотримуються божих законів, зберігають мир між вірниками, для яких національність у вірі немає значення. А в питаннях мови можна знайти різні варіанти, якщо робити це з любов'ю і християнською мудрістю.

Роман. 2013-01-30 / 08:49:18
Так, я дійсно вважаю себе в деяких мірах нікчемною людиною,насамперед у тому, що не можу стриматися, а відповідаю на всілякі коментарі, а не залишу цю справу на Бога.Вибачте,але чому ви взяли це все на себе,хіба ви не читаєте й інші коментарі.

мирянин 2013-01-30 / 08:11:43
Якщо ви дуже порядна людина і не ходите до церкви ,то не вмішуйтеся в наше спікування. Бо я хожу і буду ходити ,і хочу молитися не з такими ,як ви пишите пройдисвітами у священничих одежах. Для мене ВСЕЛЕНСЬКА церква,КИРИЛО І МЕФОДІЙ ,УЖГОРОДСЬКА унія,МУКАЧІВСЬКА єпархія-це наша віра, наша історія,яку буду відстоювати і берегти від таких як ви дуже вчених. Люиться це комусь чи ні. Мені не потрібні ніякі патріархати ,атим більше державні церкви.

сорри 2013-01-30 / 00:46:29
Бог - не фраєр, мирянине, а тому не ставтеся до нього запанібрата. Ви не знаєте, до кого він прихильніший - до мене, чи до вас, чи нідокого. У відповідь на ваше посилання посилаю і вас в Мадярщину, якщо вам тут у нас в Україні щось ся не любить... :))

Романе, десь я вже, під іншим ніком, читав подібну брудноротість у спілкуванні з опонентами. Шкода, що Адмін не банить тих, хто хамить під різними ніками і провокує опонентів на різкість.

Може ви і отримуєте прощення від Шашіка за свої паскудства (як самі пишете), але для мене він не є настільки святим -- такий собі чоловік, як і ми з вами. Тому з власними паскудним брудом (як самі кажете) справляйтеся самі, як і з власною нікчемністю (про яку пишете). Я себе ані нікчемним не почуваю, ані брудом не займаюся. І з Богом намагаюся спілкуватися без посередників - надто вже багато останнім часом аферистів і пройдисвітів довкола, зокрема і в священицьких одіжах. А хороше в своїй душі я не намагаюся порозпихати десь покраєчках, як ви, а тримаю на видному місці, лелію і пещу.

Різні ми якісь з вами. Як два полюси... :))

Роман. Підтримую мирянин 2013-01-29 / 23:52:05
Мені здається, що ті типи людей, які зараз так стрімко хотять це з'єднання, якби воно і настало, задовольняться лише тією однією миттю, а далі знову будуть "бурікати" і шукати щось інше, незрозуміле та нове. І просто кричати хочеться: "Схаменіться,люди! Що ж ви робите?! Згадайте, як розпинали Ісуса Христа?! Порівняйте свої дії!" Як ви можете наступати на єпископа, на людину, яка посвятила своє життя лише Богу і нам, нікчемним людям, людину, через яку ми отримуємо Боже Благословення і прощення за всі свої паскудні дії. Ми живемо в мирній країні. У своєму краї маємо Вселенську Церкву. Єпископ Мілан та єпархія дали нам можливість молитися на тій мові, хто лиш на якій забажає, тільки б молилися Богу. А не виливали свій паскудний бруд на тих, перед якими треба склоняти голови і дуже дякувати за таку щиру любов до таких нікчемних людей, як ми. Загляньте в свої душі, в серце і будь-ласка спробуйте знайти, хоч на самому краєчку в ньому, щось благородне, добре - те, що вгодне Богові, бо життя ж воно - коротке..!

мирянин 2013-01-28 / 19:19:57
Шановний пане сории.Не звалюйте все на мову.Унашій церкві вже давновсі Богослуження крім Утрені проводяться на українській мові.Але Божої благодаті від цього не добавилось.Священник нас як в давні комуністичні часи насильно висвячує в католицьку віру українського обряду.Але він забув.що є не байдужі миряни ,якщо тоді відстояли греко-католицьку віру візантійського обряду,то тепер і їх діти не зречуться. Тепер зрозуміло хто утворює віри,і не звинувачуйте у цьому єпископа і єпархію,якій не одне століття. Кому не подобається наша віра і єпархія ,будь ласка,зробіть добру справу поїдьте служити в УГКЦ і ви не будете нервувати іми.прості вірники,будемо в благодаті.Бо за всі діла треба буде відповідати не лише в коментарях але і перед БОГОМ!!!

Це я 2013-01-27 / 12:31:39
Пане Роман!
Я повністю з вами згоден у ваших висказуваннях. Хочу лише виправити значення слова "мадярон". То не угорець, а русин, якому близькі угорські культурно-політичні цінності.
На відміну від москвофіла та українофіла, мадярон вважає, що збереження русинства можливе у співпраці з мадярами.

роман 2013-01-27 / 08:06:21
Читайте уважно, де написано що старословянська мова є нашим діалктом? Вона просто є для нас зрозумілою. А хто добре вчився в школі той має розуміти і її. Я хоч і неук і не закінчував університетів, але мої слова ідуть з душі простого християнина. Прочитайте якою надто літературною мовою пмшуть коментарі ті що відстоюють українську мову в церкві.Хіба слово "Мадярон" це нова літературна українська назва угорської нації? Ніхто не забороняє молитись на українській мові якщо хоче громада.

сорри 2013-01-27 / 00:02:09
Повна дурня. Старослов'янська (церковнослов'янська) мова є діалектом староболгарської мови, а тому належить до південнослов'янської групи мов. Тоді як і українська, що є літературною мовою всіх русинів України, з різних регіонів) і наш закарпатський діалект є східнослов'янськими. Тому говорити про спорідненість закарпатської бесіди і церковнослов'янської мови може лише абсолютний неук. А щоби вам не вчувалися незнайомі слова в літературній мові, треба було вчитися в школі. Бо і для баварця чи тірольця в літературній німецькій мові також є нерідні слова і звуки, але нікому не прийде в голову протиставляти діалект літературній мові і творити на цій основі новий народ і окрему церкву.

Щодо впровадження української мови в МГКЄ, то так, саме через те, що владика мілан творить штучні перепони на цьому шляху, виникаю проблеми всередині самої єпархії.

роман 2013-01-26 / 19:15:28
Ніхто нікому не забороняє молитися на рідній мові. Але треба поважати і тих людей, для яких церконвнословянська мова є святою, вимоленою віками, а для нас, закарпатців найбільш зрозумілою, бо ми говоримо на своєрідній діалектній мові, схожій з церковною. В українській мові є також багато незрозумілих для нас слів, як і в словянській. Завдання священника пояснити значення таких слів. Можна навчити читати і писати і деяких навиків іноземної мови наших дітей в першому класі, то не вже ми дорослі тупіші від них і наших дідів, які знали багато молитов на пам'ять. Було б тільки бажання. А щоб молитись на українській мові, обов'язково змінювати структуру церкви? А вдома, взагалі, можна читати молитви на любій мові, головне щоб був переклад змістовним.

сорри 2013-01-26 / 16:17:59
В діяннях апостолів описується, як на них зійшов Святий Дух і вони проповідували різними мовами. Так от, у всіх народів є свої церкви, які промовляють до своїх вірників їхніми мовами, тільки українцям того не мож. Бо мадяри, мадярони і словаки не хочуть. Саме тому і тримають МГКЄ окремою від УГКЦ. Тоді так і треба казати, що МГКЄ - церква не українська і створювати для українців на Закарпатті структури УГКЦ.

роман 2013-01-26 / 16:08:41
Дійсно це правда. Бо "свої"-це Батьківщина . Ще змалку нас вчили,що Батьківщина -це в першу чергу своя домівка,село або місто де ти народився ,навколишні села і міста ,свій край.

До Романа 2013-01-26 / 13:44:36
Св.Апорстол Павло також нагадує, Хто про своїх не дбає той гірший за невірного.

Роман 2013-01-26 / 00:46:49
Надмірно турбуючись про "з'єднання" церков (хоча цю справу потрібно б залишити для вищих церковних чинів),деякі священники зовсім забули про своє призначення.І не поважаючи ні свого єпископа,з уст якого лунає лише глибока віра в бога і любов до всіх людей,ні закони єпархії стрімко роблять між людьми роз'єднання. Їм здається що слова єв.Івана "Щоб всі були одно..." звучать лише для українців,але ж далі звучать такі слова:"...Нехай увірує світ..."(Ів.17.21.). На мощах ап.Петра Христос заснував нам одну-єдину церкву -Вселенську, яку і ми греко-католики Закарпаття маємо зараз. І залишив її для всіх народів, а не для окремих націй. Бо ап.Павло писав:"Тим то немає грека, ні юдея... ні варвара, ні скита...-а все й усьому христос."(ап.Павло до колосян 3.11.).

Йосип 2013-01-25 / 19:40:19
Да Господь Бог уразуміт усіх коментаторів.

вірники 2013-01-25 / 19:35:47
Не можна втриматися щоб не написати .Як таких людей,в яких стільки ненависті і злості можна назвати християнами?!Хіба Ісус прийшов тільки для українців?Інші народи гірші за нас?Хіба віра має національність? Ми,українці,живемо в прекрасному Закарпатті в мирі зі словаками,угорцями, росіянами...Ніхто нас не принижує.Гордимось таким розсудливим,чесним єпископом, який уміє зберігати любов і повагу між усіма вірниками краю.Але комусь дуже погано від цього миру.Хтось хоче все розбити і використати для цього чесне імя владики Маргітича. Чому його життя деякі священники трактують як єговісти Біблію? Використовують лише ті пункти які їм підходять для виконання особистих справ,забуваючи при цьому про основну свою священничу місію.Чи є Бог в душах тих людей які ділять віру за національностями?!

НОВИНИ: Соціо

11:11
/ 1
У Ракоші Вишківської громади попрощалися з полеглим Героєм Святославом Корнійчуком
20:19
/ 4
В Ужгороді на об'їзній депутати-"слуги" планують "роздерибанити" понад 1 га землі із заниженням вартості в 10 разів
21:59
/ 20
На Закарпатті було зроблено спробу дестабілізації шляхом перекриття доріг "через мобілізацію". Поліція звільнила проїзд
18:44
/ 36
Головою Ужгородського міськрайонного суду переобрано Віктора Данка
18:38
На війні поліг Віталій Петах зі Страбичова Мукачівської громади
02:00
/ 29
Комбат Руслан Каганець: "Без людей виграти цю війну неможливо. Ми не зробимо мільйон роботів із штучним інтелектом, які за нас воюватимуть"
00:32
/ 1
Відсьогодні на Закарпатті розпочалася нерестова заборона
21:48
Біля Солотвинського солерудника виявлено смітники, пластикові пляшки в карстових проваллях і забруднення потоку Глод
16:44
/ 3
В Ужгороді пойдуть чемпіонат України з велоспорту-МТБ та чемпіонат області
11:26
/ 4
На війні з росією поліг Ігор Сакало з Горінчова Хустського району
10:53
У лютому споживчі ціни на Закарпатті в цілому не зросли – статистика
11:15
"Щасливі діти" запускають новий цикл відновлювальних ретритів для мам із дітьми "Сила Карпат"
10:56
/ 6
В Усть-Чорній на Тячівщині попрощалися з полеглим Героєм Октавіаном Коненком
22:53
/ 3
У понеділок в Сваляві проведуть в останню дорогу полеглого 21-річного Героя Василя Томащука
22:20
/ 2
У Великій Копані попрощалися з Віталієм Чонкою, що загинув на Запоріжжі ще торік у червні
15:31
У лютому в порівнянні з торішнім груднем ціни на продукти харчування та безалкогольні напої зросли на 1,4%
14:57
Торік на Закарпатті прийняли в експлуатацію житла на 17,8% більше, ніж у 2022-му
14:10
/ 1
Кабмін перерозподілив освітню субвенцію на 2024 рік: місцеві бюджети Закарпаття втратили 2,4 млн грн
23:00
/ 3
На війні поліг ровесник Конституції України Василь Цьока з Крайникова Хустської громади
18:40
/ 1
Загинув Герой з Вишківської громади Святослав Корнійчук
11:17
/ 1
У Берегові діти принесли додому з річки стару протитанкову міну
10:45
В Ужгороді попрощалися з полеглим Героєм Михайлом Козаком
10:35
/ 3
Сьогодні, в четвер, у Буштині попрощаються з Героєм Іваном Рущаком
11:29
/ 7
Державний "Ощадбанк" долучиться до приватного нищення унікального високогір'я Карпат вітряками
23:14
/ 4
Рік Августина Волошина
» Всі новини