…Історія «ходінь по муках» ужгородського підприємця, у справі якого й ухвалене позитивне рішення Європейським судом з прав людини, почалась ще в далекому 2006 році. Зверненню до міжнародної судової інституції передував розгляд справи спочатку Господарським судом Закарпатської області: тоді чоловік оскаржив рішення сесії Ужгородської міської ради щодо відмови у виділенні йому земельної ділянки у розмірі 0,012 га по вул. Перемоги для обслуговування кафе. Рішення Господарського суду: рішення сесії скасувати, земельну ділянку виділити. Через недосконалість діючого на той час законодавства, ДВС «відстояти правду» також не вдалось: з боку міськради на рішення суду пішли касаційні й апеляційні заяви. Відтак, підприємець за допомогою у вирішенні питання звернувся у вищі державні судові інстанції – дійшов і до Вищого господарського суду, де також отримав рішення на свою користь. Але от задоволення свого права все одно не добився – міські обранці й тоді знехтували виконанням рішення суду.
Якщо рішення національних судів ігноруються, лишається остання надія на суди міжнародні. Тож, у 5-річних пошуках правди ужгородський підприємець дійшов до Європейського суду з прав людини, який, розглянувши обставини справи, вирішив: правда – на боці підприємця. Європейський суд з прав людини виніс пілотне рішення „ Іванов проти України”, яке включає в себе позов Семйона Р.М. проти України, яким державу Україну зобов’язано запровадити ефективний механізм юридичного захисту, який би забезпечив адекватний та достатній захист від невиконання або затримки у виконанні рішення національного суду, за виконання якого вона несе відповідальність відповідно до принципів, встановлених практикою Європейського суду з прав людини. Але міськраді на це, як і на думку суду, здається, плювати – за час, що пройшов з моменту прийняття рішення на користь підприємця, земельну ділянку йому так і не виділено. До речі, на вимогу Державної виконавчої служби в Закарпатській області проект відповідного рішення мав розглядатись на останній сесії Ужгородської міськради. Однак, депутати тоді відмовились голосувати за рішення поіменно, а в таємному режимі, як виявилося згодом, відмовили приватному підприємцю у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної діялянки. Отож, рішення Європейського суду з прав людини, для міських депутатів не має ніякого значення, а про дотримання прав і свобод громадян і годі говорити.
Рішення Європейського суду вже майже півтора року перебуває у провадженні Державної виконавчої служби, яка систематично намагається зобов’язати міську раду його виконати. Так, ДВС накладались штрафи – міськрада їх оскаржувала. Порушувалось питання про кримінальну відповідальність за невиконання рішення суду – кримінальне провадження неможливе, бо ж міськрада є колегіальним органом.
Відчуваючи безкарність, деякі депутати дозволяють собі «коментувати» рішення міжнародної інституції, «дивуючись», чому це повноваження Європейського суду розповсюджуються на органи місцевого самоврядування. Щось на кшталт: «Ну, рішення Європейського суду, і що? От не хочемо, й не будемо виконувати, і нічого за це не буде». Якщо депутати міськради дійсно не можуть збагнути, що юрисдикція Страсбурзького суду обов’язкова на території України, роз’яснити б це їм могли юристи міської ради, які на те там і «сидять», щоб, серед іншого, пояснювати народним обранцям невідворотність покарання за ігнорування закону.
І покарання це виражається у досить суттєвих штрафних санкціях, які застосовуються Європейським судом до держави Україна за невиконання його рішень: суми фігурують шестизначні. Так, у 2010 році державу Україна було оштрафовано майже на 30 мільйонів гривень, 2011 року сума сплачених штрафів була трохи меншою – 25 мільйонів, розповіла керівник ДВС у Закарпатській області Наталія Панова. Але, якщо у попередні роки Закарпаття у ганебному списку регіонів-«штрафників» не було присутнє, то цьогоріч, завдяки Ужгородській міській раді, область, здається, зробить свій «внесок» у загальну суму штрафу, який вкотре сплачуватиметься за ігнорування європейських правових норм. До речі, як не важко здогадатись, «покриваються» штрафи, звичайно ж, з державного бюджету. Тобто, не виконуючи рішення Європейського суду, державницькі структури автоматично «обкрадають» звичайних громадян-платників податків, які до свавілля влади і небажання виконувати постанови міжнародних судових інстанцій не мають жодного стосунку.
Вправності місцевої влади у лицемірстві можна лише позаздрити. На кожному кроці виголошуючи гучні промови про «європейськість Ужгорода» і сповідування «європейських цінностей», владна верхівка, в той же час, живе й діє за дикунським принципом «на ярмарку й на торгу – що хочу, те й роблю». Правовий нігілізм старанно культивується і «цвіте рясним цвітом», демонструючи істинне обличчя ужгородських обранців, справжнє ставлення до цінностей і переконань Європи.
Певно, поки окремо взяті «державні мужі» не нестимуть покарання за саботаж у виконанні рішень міжнародних судових інституцій, кардинальних змін на краще чекати не варто. Здається, чиновницька свідомість вмикає «режим тривоги» тільки у випадку, коли небезпека загрожує особисто її власнику. Оскільки ж механізм, за яким можна притягти до відповідальності в аналогічних вищеописаному випадках, поки недосконалий, державні виконавці шукають можливостей «достукатись» до «слуг народу» в будь-який спосіб. Як розповіла начальник ДВС у Закарпатській області Наталія Панова, ст.382 Кримінального кодексу України передбачає кримінальну відповідальність за умисне невиконання рішення Європейського суду. Тому нині готується, відповідно до ст. 75 ЗУ „Про виконавче провадження” подання до правоохоронних органів, це ж звернення – про ситуацію, що склалась – буде адресоване обласному прокурору та керівнику УМВС в області.
Крім того, дієві інструменти впливу має і власне Європа. Так, якщо буде з’ясовано, з чиєї вини виник той чи інший штраф за невиконання рішення Страсбурзького суду, винуватцю просто можуть заборонити в’їзд до Європи – такі факти вже мали місце».
Поки лишається сподіватись, що дотримання законності буде забезпечено із залученням до справи правоохоронних органів. А ще – щоб таки було встановлено конкретних осіб, «з подачі» яких рішення Європейського суду з прав людини все ще не виконано. На превеликий жаль, нині це під силу якраз тільки правоохоронцям: свого часу на сесії Ужгородської міськради було проголосоване питання про таємне голосування і заборону оприлюднення голосувань. Можливо, однією з мотивацій такого рішення є й небажання окремих депутатів «світити» свої прізвища в момент, коли вони відверто «плюють» на Європу, як мінімум, ігноруючи питання про виділення злощасної земельної ділянки ужгородському підприємцю, як постановив Європейський міжнародний суд з прав людини?
Цікаво, як би поводилися депутати міської ради, якщо б вони, а не хтось інший, протягом п’яти років ходили по судах і, отримавши рішення Європейського суду, зіштовхнувся з відсутністю правової культури і свідомості та відкритим нівелювання норм права нашими обранцями?..
Довідка
За даними, оприлюдненими Європейським Судом з прав людини, кількість справ, що надходять до розгляду з України – чи не найбільша серед усіх країн – членів Ради Європи. Наразі Україна займає четверте місце разом з Росією, Туреччиною і Румунією за кількістю звернень громадян до Європейського Суду з прав людини. Фактично, кожна десята скарга до Страсбурга надходить саме від громадянина України – сьогодні на розгляді 8 тисяч заяв від українського позивача.
Найбільш поширеними причинами скарг українських громадян до Європейського Суду з прав людини є порушення права на справедливий судовий розгляд (стаття 6 Європейської Конвенції з прав людини), питання, пов’язані з правом на власність, невиплатою заробітної плати, жорстоким поводженням (стаття 3 Конвенції), незаконне затримання або позбавлення волі (стаття 5).
Зазвичай, до Європейського Суду громадяни України звертаються, не знайшовши справедливості у вітчизняних судах. В той же час, у Страсбурзі зазначають, що виконання рішень Європейського Суду з прав людини в Україні знаходиться не в кращому стані. Україна увійшла в десятку країн поруч з Болгарією, Грецією, Італією, Молдовою, Польщею, Росією, Румунією та Туреччиною, в яких систематично виникають затримки у виконання рішень Європейського Суду. Непоодинокі й випадки неможливості виконання або виконання із запізненням рішень суду.
Європейський суд з прав людини є інституцією Ради Європи, членом якої Україна є із 1995 року. 1997 року Верховна Рада України ратифікувала Конвенція про захист прав людини і основоположних свобод. Вступаючи до Ради Європи, Україна взяла на себе обов’язки виконувати рішення ЄСПЛ.
Тетяна Кашуба, Закарпаття онлайн
безпартійний 2012-12-30 / 14:15:23
«Тільки жорсткий контроль та страх перед покаранням змусить таких суб’єктів або звільнити місце для нормальних людей, або дотримувати вимоги правового законодавства.»
Повністю згідний. Додав би ще, що різні регіони України по різному готові до цього. Особливо, враховуючі рейтинги провладних партій.
Тому вважаю, що кожному треба почати з себе, з своїх близьких та знайомих, з кожної сільради, ЖРЕР-у (в містах).
Насамперед в побуті, не «даючи і не «беручи», довіряючи лише власним очам та конкретним діям, а не обіцянкам, особливо перед черговими виборами…
Ференц 2012-12-30 / 13:19:25
В пункті 8 конкретний натяк на те, що партія за яку вболівала ЄС не виграла вибори в Парламент і це вони назвали кроком назад. Так, що ЄС непроти насадити свої принципи демократії та політику. Чомусь вони не врахували думку тих простих людей які йшли без 200 грн. і голосували за ПР, КПУ, та ін. І це є пряма неповага до певної частини українського народу, а він у нас один немає різниці чи схід чи захід, тож треба поважати в першу чергу думку народу і він її висловив. А Євро інтеграцією потрібно займатись не дивлячись ні на що і коли в нас буде з чим іти і вступати в ЄС, то нас вони самі запросять, а так звичайно говорити можна багато, а не працює, нажаль, в нашій державі елементарне, це верховенство закону та права.
Ужгородець 2012-12-30 / 11:10:19
Ось ключові тези з зазначених міжнародних документів:РЕЗОЛЮЦІЯ 394
Парламентської Асамблеї НАТО
"Майбутнє демократії у країнах Східного сусідства"
5. Враховуючи значні відмінності в політичних системах цих країн, проте відзначаючи тенденцію до погіршення демократичних стандартів та засуджуючи, зокрема, обмеження прав громадянських прав активістів, свободи засобів масової інформації, невідповідності виборів міжнародним стандартам і актам виборчого застосування правосуддя в Україні;
10. ЗАКЛИКАЄ уряди та парламент України:
a. підтвердити та підтримати конкретними діями свої міжнародні зобов'язання у дотриманні спільних демократичних цінностей;
b. згорнути нинішню тенденцію погіршення демократії та дотримання прав людини, шляхом впровадження справжніх і тривалих демократичних реформ на основі широкого діалогу та повної повазі до міжнародних зобов'язань;
c. провести повне розслідування порушень виборчого процесу - у випадку з Україною, особливо, в одномандатних округах - та виконати рекомендації авторитетних міжнародних організацій по спостереженню за виборами;
e. припинити переслідування і зняти обмеження діяльності організацій громадянського суспільства та незалежних медіа;
13. ЗАКЛИКАЄ членів урядів і парламентів Північноатлантичного Альянсу і НАТО:
a. подвоїти зусилля з підтримки демократичних устремлінь людей в країнах Східного сусідства при повній повазі суверенітету Білорусі, Грузії, Російської Федерації та України;
c. використовувати будь-яку можливість, щоб нагадати представникам влади цих сусідніх держав про те, що від них очкують дотримання всіх своїх міжнародних зобов'язань в галузі прав людини та демократії
РЕЗОЛЮЦІЯ
Європейського парламенту щодо ситуації в Україні
1. Висловлює жаль з того факту, що, відповідно до звіту спостерігачів ОБСЄ, ПАРЄ, ПА НАТО та Європарламенту, виборча кампанія, виборчий процес та пост-виборчий процес не відповідають головним міжнародним стандартам та стали кроком назад у порівнянні з загальнонаціональними виборами 2010 року;
4. Підкреслює, що ефективна співпраця між Україною та ЄС може бути реалізована на основі щирого бажання з боку української влади займатися та провести потрібні реформи, зокрема, правової та судової системи з метою повного дотримання принципів демократії та поваги до прав людини й фундаментальних свобод, прав меншин та верховенства права; закликає до активної та ефективної підтримки процесу реформ з боку інституцій ЄС, Ради Європи та Венеціанської комісії;
8. Висловлює подальшу підтримку європейському прагненню народу України; жалкує, що парламентські вибори не показали суттєвого прогресу в просуванні можливостей України в цьому відношенні; наголошує, що ЄС залишається відданим співпраці з Україною, включно з роботою з громадянським суспільством (неурядові організації; релігійні організації тощо) задля покращення демократичних інституцій, зміцнення верховенства права, забезпечення свободи медіа та просування необхідних економічних реформ;
Відповідь безпартійному 2012-12-30 / 11:03:39
Жадібність, амбіції у поєднанні із відсутністю здорового глузду, коли на першому місці посада, владні повноваження, збереження та примноження своїх статків, а також страх бути іншим або втратити значимість – це те, що керує поведінкою дуже багатьох осіб органів місцевого самоврядування. Чекати, що ці зомбі усвідомлять аморальність своєї поведінки чи протиправність своїх злочинність діянь марно. Тільки жорсткий контроль та страх перед покаранням змусить таких суб’єктів або звільнити місце для нормальних людей, або дотримувати вимоги правового законодавства.
Ужгородець 2012-12-30 / 10:51:11
А ось іще:
http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/950_027
РЕЗОЛЮЦІЯ 394 Парламентської Асамблеї НАТО
"Майбутнє демократії у країнах Східного сусідства" 12 листопада 2012 року
Ужгородець 2012-12-30 / 10:49:26
Ось на якому рівні в Україні перебуває демократя: думка Європарламену про Україну (викладена на мові дипломатії в "лагідному" форматі) Резолюція Європейського парламенту щодо ситуації в Україні від 13.12.2012
http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/994_b20
безпартійний 2012-12-29 / 17:44:39
до «Відповідь безпартійному» 2012-12-29 / 16:09:29
Повністю з Вами згідний, особливо в частині, «коли спочатку обирають нардепа, безвідповідальність якого захищена законами України».
Але переконаний, що проста імплементація в Україні, навіть всієї законодавчої бази ЄС, відразу особливого ефекту не дасть.
Ні 200-гривневі «громадяни», ні корумповане чиновництво, ні більшість депутатського корпусу всіх рівнів його банально не будуть дотримуватись!
Що вони успішно демонструють і зараз, відверто ігноруючи навіть ті закони, що самі ж і приймали, чи мають виконувати!
Але є окремі ради, навіть при цій владі, які почали дотримуватись букви Закону з себе.
Вважаю, що з них треба брати приклад, якщо ми хочемо щось реально змінити на практиці, а не лише на словах!
Ужгородець 2012-12-29 / 17:13:16
Ференцу. Не знаю чи обом радам це вигідно, хоча можливо і так мовляв Погорєлов продає та відкат заносить, а потім через суд скасують всі продажі за поданням облради витребують майно з чужого незаконного володіння та й знову продадуть. Можливо комітет уже на підставі відомостей отриманих від обласної ради зазначену статтю написав, цікаво було б почути точку зору обласної ради на те чому майно обласної власності продає Демартамент Ужгородської міської ради та на якій підставі.
Відповідь безпартійному 2012-12-29 / 16:09:29
Виконання чи невиконання судового рішення не повинно залежати ні від місцезнаходження органів місцевого самоврядування, ні від бажання осіб, що входять до їх складу. Тому, вважаю, що до тих пір, поки в Україні, по-перше, будуть вибірково застосовуватись норми матеріального і процесуального права та, по-друге, норми законодавчих актів не будуть містити санкцій за їх порушення або невиконання, нічого на краще не зміниться. До речі, існуюча система представництва, коли спочатку обирають нардепа, безвідповідальність якого захищена законами України, який потім піклується лише про власний добробут за рахунок комунального майна та бюджетних коштів, є неефективною і антинародною, а тому такою, яку потрібно на корню міняти.
безпартійний 2012-12-29 / 14:43:45
до «Юрист» 2012-12-29 / 12:04:53
«Оскільки українське законодавство є неправове, яке спрямоване на геноцид над українським народом, кожен громадянин має природне право припинити підкорятись злочинній владі – припинити виконувати вимоги злочинного неправового законодавства і неправосудні судові рішення».
А Ви впевнені, що із «свідомими» 200 – гривневими «громадянами» (а їх, судячи з результатів останніх місцевих виборів та виборів до ВР, м’яко кажучи, «достатньо»!), заклик до нового Майдану не перетвориться у прості балачки на «кухні»?
На мою думку, до кінця впевненим можна бути лише у виборцях «Свободи», а їх поки що не так багато.
Переконаний, що така ситуація, з невиконанням рішення Європейського суду, принципово не можлива у Львівській міській чи обласній раді, навіть при цій владі!
Не здогадуєтесь чому???
Ференц 2012-12-29 / 12:08:50
Ужгородець 2012-12-28 / 06:03:10
Ужгородцю, у мене питання по ссилці яку ви залишили нижче в коментарі. А чому Обласна рада ніяк не реагує на дерибан майна Міською радою, може це обом радам вигідно??? На мою думку дана стаття написана односторонньо, а саме чому Комітет захисту прав людини Християнсько-народного союзу Закарпаття не звернувся до Обласної ради за коментарем, чи просто дати запит на цю проблему яка описується в статті? Для того, щоб читач міг всесторонньо подивитись на дану проблему.
Юрист 2012-12-29 / 12:04:53
Встановлений українською владою порядок тримається на гнилому неправовому українському законодавстві, яким можна крутити як циган сонцем, на гнилих правопохоронних органах та на гнилих псевдосудах, які, використовуючи гниле неправове законодавство, по-перше, завжди мають можливість непогано заробити, використовуючи владні повноваження, по-друге, обслуговуючи злочинну корумповану псевдодержаву та гнилі органи місцевого самоуправства, надійно захищають їх від суспільства.
Оскільки українське законодавство є неправове, яке спрямоване на геноцид над українським народом, кожен громадянин має природне право припинити підкорятись злочинній владі – припинити виконувати вимоги злочинного неправового законодавства і неправосудні судові рішення, а у разі спроби злочинної нелегітимної влади його знову укріпачити вжити усі можливі заходи для самозахисту.
Дивіться, скільки різного роду покарань встановила держава для пересічного громадянина за порушення законодавства. Це і адміністративна відповідальність, і фінансові санкції, і кримінальна відповідальність, а яку ж відповідальність несе влада перед особою за порушення її прав або законодавства? Відповідь є очевидною - ніякої. Наприклад, органи місцевого самоврядування, приймаючи злочинне рішення, яким відбирають у людей дворову територію або невиконуючи рішення суду, не несуть за це ніякої відповідальності; прокуратура чи міліція, не реагуючи на злочинні дії осіб, так само не відповідають за це перед пересічними особами; судді, що систематично приймають незаконні ухвали, рішення, постанови чи вироки, так само не несуть за це перед пересічними громадянами ніякої відповідальності і т.д. і т.п.
Висновок: до тих пір, поки в Україні буде діяти неправове законодавство та не буде діяти принцип взаємної відповідальності влади (держави, органів місцевого самоврядування, правоохоронних органів та суду) і особи, нічого для пересічного громадянина не зміниться.
Щоб змінилося життя на краще для пересічної особи, потрібно, у першу чергу, змінити неправове українське законодавство на правове, у якому будуть прописані норми, які передбачатимуть рівність можливостей та юридичну відповідальність влади перед особою. На жаль, за усі роки незалежності, хто б не приходив до влади, замість того, щоб змінювати неправове законодавство на правове, лише використовував неправове законодавство задля примноження своїх статків та отримання для себе, за рахунок суспільства, різного роду матеріальних і нематеріальних благ.
Завдання та функції правового законодавства – це служіння справедливості. На сьогоднішній день, за допомогою українського неправового законодавства здійснюється геноцид над українським народом.
Юрист 2012-12-29 / 11:04:19
Українська держава та органи місцевого самоврядування – це корумпована організована злочинна організація. Влада в Україні повністю узурпована державою та органами місцевого самоврядування. Вибори в Україні – це, як правило, звичайна зміна одних покидьків на інших. Всі хто в державі та в органах місцевого самоврядування або обслуговує їх (суди, прокуратура, міліція, СБУ, монополісти та інші) мають на меті лише отримувати блага для себе за рахунок суспільства та прихваченого майна, що було суспільною власністю. З правових актів нормативного і ненормативного характеру, їх вибіркового дотримання і застосування випливає, що держава в Україні є неправовою, не соціальною і не демократичною. Українське законодавство, породжене українською державою, спрямоване у першу чергу на захист прав і інтересів держави, її усіх гілок влади та органів місцевого самоврядування. Права і інтереси пересічних громадян до уваги державою та органами місцевого самоврядування не беруться.
Сутність осіб, які володіють політичною владою в Україні полягає в тому, щоб за допомогою українського неправового законодавства та осіб, які їх обслуговують, якомога більше прихопити землі, нерухомості, грошей та інших матеріальних ресурсів, створити для себе надкомфортні умови проживання, але при цьому не допустити пересічного громадянина до ресурсів, створити для нього нестерпні умови проживання, унеможливити втілити в життя принципу верховенства права, рівних можливостей та принципу взаємної відповідальності держави і особи.
Таким чином, українська держава та органи місцевого самоврядування – це реальна ракова пухлина на тілі суспільства, якої необхідно позбутися разом із її потворним неправовим законодавством.
На особливу увагу заслуговує наступний момент.
В Україні ніколи не діяв і не діє принцип взаємної відповідальності держави і особи. Невиконання рішення суду, де боржником є держава або орган місцевого самоврядування, міліція, прокуратура чи суд, є правовим тупиком. Причиною усіх бід українського суспільства є неправове, антисоціальне, антидемократичне українське законодавство.
Ще одне дуже важливе питання, яке заслуговує на особливу увагу, це питання голосування депутатів рад усіх рівнів.
Оскільки правові акти нормативного і ненормативного характеру – це воля української влади, якою встановлюються правила життя, вважаю, що будь-який правовий акт нормативного чи ненормативного характеру має прийматись виключно на основі відкритого та поіменного голосування. Таке голосування повинно здійснюватись саме у такий спосіб для того, щоб пересічні громадяни знали хто саме голосував чи не голосував за той чи інший правовий акт тому, що саме їм, пересічним громадянам, прийдеться жити по тому встановленому правилу, за яке проголосував конкретний представник держави чи органу місцевого самоврядування.
без ніку 2012-12-28 / 15:54:20
Європа ужгородським депутатам треба така, якою вона є зараз для більшості українців - закрита. От вони і стараються. Цікаво, чи є серед ужгородських депутатів хоч хтось без візи в Європу, і чи багато є без словацького чи угорського паспорту.
Ігор 2012-12-28 / 11:19:40
Як юрист мушу визнати, що правова підстава в ужгородської влади є: мало хто знає, що рішення ЄСзПЛ не є обов'язковими до виконання в Україні, так само скажімо як і в тій же Турції чи Болгарії (країни з одним з найбільших числом звернень до ЄСуду), але на відміну від України всі країни виконують їх(та ж Турція виконує 100%-ково)саме для так званого "європейського престижу" і "європейських прагнень". Це вважається негласним кодексом честі для європейських країн. Але, яка честь в ужгородських можновладців і їх хазяїв, для чого їм та Європейська інтеграція, якщо як сказав вже хтось з коментаторів нижче, менталітет то у наших бюрократів монголо-ординський...
Ужгородець 2012-12-28 / 06:03:10
Та чхав Погорелов на виконання рішення міжнародного суду де той Стразбург а де він.
Он він навіть на власність облради попер вона ж далеко на пл. Народній
Як Погорєлов за допомогою Касперова "деребанить" майно обласної ради
http://www.sribnazemlja.org.ua/news/rezonans/jak-pogorjelov-za-dopomogoju-kasperova-qderebanytq-majno-oblasnoji-rady-7752.html
деп-т 2012-12-28 / 01:25:23
Погорєлов і Європа - поняття несумісні. Він - плоть від плоті Партії регіонів,яка впроваджує в Україні совково-азіатські методи управління і господарювання. Він боїться тільки тюрми. Але останнім часом втратив нюх і пильність. А тому скоро загримить. Прокуроська реакця на "необліковані" 1000 м2 "прихватизованої" "Корони" - перший дзвоник. Волошин доведе його і до тюрми, і до суми.
Роман 2012-12-27 / 22:54:04
А потім Погорєлов знов скаже що виконавча служба та Панова биокрема блокує роботи Ужгородської міської ради. І взагалі незрозуміло чому так відбувається. Міська рада як завжди спочатку сама в г... залізе п отом руку звідти тягне щоб ще когось обмазати
Ференц 2012-12-27 / 21:48:42
Цілком підтримую! Правду пише під ніком Ужгород. Якщо ти не виконуєш рішення європейського суду, то суд мав би заборонити тим, хто не виконує такі рішення, вїзд в Європу. І тоді буде порядок, але біда в тому, що там теж своя бюрократія.
Андрій 2012-12-27 / 21:11:07
Цього П...а треба точно від суспільства ізолювати.