Якщо б робили ми як треба...

Чому ми так живемо? Мабуть, багато хто з нас задавався цим питанням. Читаючи газети, слухаючи радіо, дивлячись телепередачі, а тим більше буваючи за кордоном і порівнюючи рівень життя, хіба не хочеться отримати відповідь на це запитання?

Чи не в кожному номері закарпатських газет бачимо знімки, що вказують на те, як ми занапастили свій край - нашу Срібну землю. Ще за часів Радянського Союзу до нас приїжджали люди з усіх його куточків, аби подивитися на Захід - Закарпаття, на те, як ми живемо.

Багато чого змінилося з того часу. І, напевно, невтішним стало наше екологічне середовище, яке з кожним днем погіршується. Взагалі, досить подивитись навколо себе і побачимо, що коїться. Причина цього, перш за все, в тому, як ми ставимось до всього, що робимо.

А тепер перейдемо до, так би мовити, деяких "візитних" карток нашого міста. Однією з них є залізничний переїзд, який знають усі, хто хоча б раз побував у Сваляві на власному транспорті чи автобусі. Незважаючи на добросовісну роботу працівників переїзду, не можна не побачити, не відчути, яким поганим є покриття через рейки. Невже цивілізація ніколи не дійде до нас. За якихось 80 кілометрів вміють робити покриття на переїздах таким, що, проїжджаючи, не відчуваєш колії. А аварійні шлагбауми спеціально поставлені так, ніби чекають на чергову жертву.

Бо насправді, як шампури на шашлик, гострі і вістрям направлені в бік, протилежний руху транспорту. Невже треба дочекатись, щоб щось, не дай, Боже, сталося, а тоді виправляти? Небезпечними є й шматки арматури (довжиною близько 20 см), залишені після ліквідації габаритних стовпів, покривлені, але не зрізані попри землю. Цікаво, де ще маневрують поїзди залізничним переїздом, створюючи черги для транспорту. Доповнюють цю картину автомобільні ДПС, припарковані посеред перехрестя, створюючи вже цим аварійно-небезпечну ситуацію. Можливо, їхні рейди містом дали о більше результатів. Купи сміття, поламані лавиці, розмальовані стіни та багато інших неподобств робиться вдень і вночі й нема господаря, котрий би цьому запобіг.

Іншою "візиткою" Сваляви є ринок та вулиця Київська. Мабуть, жоден свалявець не бачив їх чистими. Цікава наша психологія: стоять продавці на ринку, кусають насіння, а сміття кидають собі і покупцям під ноги. Чому? Купи сміття з відходів овочів і фруктів, тари вітер розносить по всій Київській. До того ж, чого тільки не побачите під вікнами багатоповерхівок.

Купи піску та глини біля тротуарів, на проїжджій частині дороги ніхто не прибирає роками. В сонячні дні все це перетворюється в хмари пилюки, якою дихають перехожі, "прикрашаються" будови, що є на цій вулиці. А під час дощу пісок і глина
стають будівельним матеріалом, який забиває каналізаційні стоки, створюючи озера біля ринку, автовокзалу, на залізничному переїзді. Газони ж по вулиці Київській давним-давно служать циганам для випасу коней, що разом з возами гуляють по траві, знищуючи саджанці дерев, недола-маних "природолюбами". Напевно, бачачи таку картину, ми всі повинні робити зауваження тим, хто порушує порядок і в першу чергу, на мій погляд, це робота працівників ДПС. Чи, можливо, є якісь інші служби, котрі відповідають за порядок на вулицях міста?

Інший приклад. Хто приймав виконання робіт з ремонту дороги по вулиці Верховинській від залізничного переїзду до Латориці? Бруківку забрали, на її місці настелили асфальт, а з тротуарів частково забрали бордюри. Дорога зроблена так, що в окремих місцях під час дощу збирається величезна кількість води, яка вибрискується на тротуари, покриті глиною. Як результат, під час опадів там болото, а в сонячні дні - пилюка. Автомобілі, підводи мають можливість вільно рухатися тротуарами, ставлячи під загрозу життя пішоходів та велосипедистів.
Всі ми добре пам'ятаємо, яких незручно-стей зазнали ті, хто відвідував Сваляву, а особливо, її мешканці під час ремонту мосту через річку Латорицю. Ще тоді вниз по течії річки утворився острівець, на якому десь зо два дні постояв бульдозер і поїхав.

А шкода, бо вже на сьогоднішній день забрано по кілька метрів берегових укріплень біля заводу "Буддеталь". Там терміново потрібен їх ремонт і доведеться затратити чималі кошти. Хтось повинен і це бачити та виправляти негайно.
В аварійному стані знаходиться й газова труба, що йде через Латорицю на Поляну, бо середня опора її просіла. Аварійний стан її повинні визначити спеціальні служби.

Немає в місті і чіткого плану архітектурної забудови. Якщо ж і є, то не видно, аби його дотримувались. Переобладнання житлових будинків під офіси та магазини призвело до зникнення передбудинкових ділянок, а будівлі вивели на тротуари. А ці діляночки наші люди дуже гарно вміють прибирати, прикрашати. Ідеш населеним пунктом і так приємно дивитись на різнобарв'я живих квітів. Особливо це поширено в Голубиному.
Чи зможемо ми цього літа вийти на береги річок Свалявщини, щоб відпочити? Всюди купи сміття, а деякі автомобілісти для миття своєї машини заїжджають прямо в річку (вулиця Донського), тоді як їхні родичі чи знайомі плавають у цій же воді трохи нижче за течією, нарікаючи, хто виливає мастило чи пальне, бо на поверхні води появились різнокольорові плями. Кожен з нас мусить зрозуміти, що всі ми живемо на нашій землі, і якщо один щось не робить як треба, всім іншим - погано. Кожен з нас повинен чесно виконувати свою роботу, свої обов'язки, а не залишатись стороннім спостерігачем.
Іван ДЕРЕВ'ЯНКО, мешканець міста Сваляви
22 травня 2007р.

Теги:

Коментарі

НОВИНИ: Соціо

22:39
/ 1
На Запоріжжі поліг Петро Ганич з Кам'яниці Оноківської громади
22:00
/ 1
Командир "Граду" з позивним "Ісус"
17:33
/ 3
У Лютій Костринської громади згоріли будинок і трактор
11:12
/ 1
Чехія допоможе звести реабілітаційний центр в Ужгороді
22:04
Протягом минулого тижня в Ужгороді народилося 53 малюків, у Мукачеві – 34
12:40
/ 1
У 9 закладах Закарпаття можна отримати безкоштовну медичну допомогу при інсульті
11:25
/ 19
В Ужгороді сквер міської лікарні реконструюють і облаштують за 40 млн грантових гривень
17:48
На Закарпатті у березні 2024 року порівняно з груднем 2023 року ціни на продукти харчування та безалкогольні напої зросли на 1,4%
17:12
Цьогоріч у березні на Закарпатті ціни зросли на 0,7%
11:09
В Ужгороді "комунальні" повідомлення про порушення ПДР залишатимуть на авто у червоних зіп-пакетах
10:51
22-річного Івана Бориса з Заріччя, якого з серпня 2022 року вважали зниклим безвісти, зустрінуть і поховають у понеділок
22:15
/ 2
Стало відомо про загибель в лютому під Авдіївкою Віталія Старости з Великої Копані Виноградівської громади
11:36
У Тересві попрощаються з полеглим Героєм Михайлом Руснаком, що більше року вважався зниклим безвісти
22:27
В Ужгороді попрощалися із полеглим Героєм Олексієм Кобцем
15:44
На Закарпатті в теплицях почали збирати ранню картоплю
15:34
/ 1
Юрій Лущай з Краматорська, що поліг на Донеччині і похований у Великих Лучках, був істориком і відомим вікіпедистом
11:33
/ 1
На Сумщині поліг Василь Цинканич з Бегендяцької Пастілі Великоберезнянської громади
10:56
На війні з росією поліг Олексій Кобець з Ужгорода
19:16
/ 1
На Закарпатті військовий уник реального покарання за переправлення "ухилянта" через кордон
15:47
/ 9
У Буківцьові на колишній Великоберезнянщині створили новий монастир УПЦ Московського патріархату
11:17
/ 1
Дубівська громада сьогодні попрощається з Василем Скрипником з Красної, що загинув ще в травні 2022-го
22:28
/ 1
На Запоріжжі поліг Іван Гецко з Кушниці Керецьківської громади
18:31
На Сумщині загинув Михайло Мегеш з Великих Ком’ят Виноградівської громади
11:22
В Ужгороді у неділю відбудеться благодійний забіг під сакурами
10:46
/ 4
У Закарпатському апеляційному суді скінчилися марки. Тому він припиняє листуватися
» Всі новини