У Воловці дискутували противники та прихильники вітряків на Боржавському хребті. Вирішальне слово - за екологами та фахівцями (ФОТО)

Противники та прихильники зведення вітрової електростанції (ВЕС) на Боржавському хребті у середу, 28 лютого, висловися з на цю тему у Волівці.

У Воловці дискутували противники та прихильники вітряків на Боржавському хребті. Вирішальне слово - за екологами та фахівцями (ФОТО)

Словесні баталії між прихильниками та противниками згаданого будівництва близько години тривали під стінами головної адмінбудівлі Воловеччини.

Так, основними причинами спротиву щодо згаданого будівництва є ймовірні негативні наслідки щодо розвитку туризму, а також шкода, яка може бути заподіяна навколишньому середовищу внаслідок встановлення вітряків та знищення унікального екологічного ареалу в Карпатах. Крім того, спортсмени-парапланеристи звернулися до керівництва району із проханням знайти альтернативну територію для розташування ВЕС, в обхід Боржавського хребта, адже це чи не єдине місце в Україні, де є можливість займатися даним видом спорту. Водночас активісти зауважили на численних порушеннях, що стосуються даного питання.

Зокрема акцентували на порушеннях у площині гласності (проведення громадських слухань), земельному та правовому полі.  Разом з тим, представник інвестора Володимир Шмігельський озвучив ряд плюсів, які принесе району будівництво вітряків. З його слів, це і податки, які йтимуть до місцевого бюджету, адже підприємство зареєстроване у Воловці. Зокрема, тільки земельний податок приноситиме близько 1,5 млн. грн. на рік. Також, буде збудована виїзна дорога, якою зможуть користуватися усі бажаючі, а це, в свою чергу, сприятиме оживленню туризму як на Воловеччині так і в прилеглих районах. Крім того, інвестор бере на себе зобов'язання втілити власним коштом соціальний проект, (будівництво дит.садка, тощо) який саме – наразі вишукують.

"Ми готові йти на зустріч громаді, відкрито обговорювати з активістами, експертами та науковцями будь-які питання, що стосуються цього будівництва та, безперечно, враховувати їх думку. Чому наразі виник такий спротив я не розумію, адже в результаті райони матимуть від цього чимало плюсів. Крім того, маю запевнити, що доступ на Боржаву ніхто не обмежуватиме. Також зазначу, що будівництво не розпочнеться без висновків та заключень в тому числі й екологічної експертизи. Важливо, що в разі виявлення екологічною експертизою порушень чи виявлення науковцями катастрофічких наслідків для місцевої природи Європейський банк не надасть кредиту для цього будівництва", - зауважив представник інвестора Володимир Шмігельський.

Врешті всі бажаючі перемістилися в залу засідань, де в цей час проходив публічний звіт голови Воловецької районної державної адміністрації Валентини Рогової «Про підсумки діяльності Воловецької районної державної адміністрації у 2017 році».

Свою думку з приводу будівництва ВЕС під час засідання з приводу публічного звіту голови Воловецької РДА дали змогу висловити всім бажаючим, як прихильникам, так і противникам.  Серед присутніх у залі були й керівництво та представники депутатських корпусів Воловеччини та Міжгірщини, екологи, науковці, спортсмени, активісти, представники інвестора та місцеві жителі.

"Ми наразі є противниками цього будівництва, так як раптом, місяць тому, дізналися про це з інтернету. Тому що інформація щодо нього не була відкрита, не були належним чином проведені громадські слухання, не було гласності. І ми не підтримаємо будівництва вітряків допоки не будемо чітко розуміти що, де, як, чому і для чого. Такі рішення мають прийматися максимально прозоро і люди мають знати про всі плюси і мінуси подібних рішень", – заявив мешканець села Пилипець, депутат Міжгірської райради Тарас Шкирта.

Водночас, про ймовірні катастрофічні наслідки у площині екології та загроз природному середовищу розповів фаховий науковець Роман Кіш. З його слів, внаслідок будівництва вітряків на згаданому хребті буде назавжди втрачено унікальну аркто-альпійську рослинність, яка збереглася на цій ділянці Карпат. Крім того, над карпатським масивом проходить глобальний міграційний шлях птахів загальноєвропейського значення і зведення вітряків на хребті може призвести до зникнення в тому числі й рідкісних видів птахів, які мають тут зупинку під час перельоту. Разом з тим, науковець звернув увагу і на той факт, що будівництво ВЕС може призвести до руйнування так званих водоносних горизонтів.

"При укріпленні цих вітряків іде досить глибоке занурення в грунт. (7-10 метрів). Є велика загроза фрагментації водоносних горизонтів. Як ви знаєте, останні роки й так відбувається загальне висихання полонин і ви бачите, що водопостачання тут з кожним роком все менше і менше. Наразі приблизно третина потічків на Боржавах у другу половину літа функціонує. Будь-яке фрагментування і соляризація так званих водоносних горизонтів може мати непередбачувані наслідки не тільки для потічків, а йде мова і про лісові ділянки, зокрема йдеться про всихання лісів, і, безперечно, про обводненість річок... Враховуючи все зазначене, потрібно шукате для вітряків інше місце розташування", - зауважив науковець.

У той же час, голова постійної комісії районної ради з питань використання природних ресурсів та землі, лісового господарства, екологічної безпеки, соціального розвитку села та АПК  Олександр Соломко, в свою чергу  зауважив, що інвестор не прийшов просто так, що це держава сказала, що Боржавські полонини придатні для розвитку вітроенергетики. Втім, з його слів, розробники проекту готові йти на зустріч спортсменам-парапланеристам та перенести задля можливості їх діяльності 11 вітряків. Водночас він порівняв науковця з "вершником апокаліпсису", через те, що останній, нібито, переконує присутніх в неминучій природній катастрофі без заключень та остаточних висновків відповідної експертизи.

"Ми готові перенести не три вітряки, а одинадцять. Це, що стосується, Великий верх і гора Граб, те, що йде по межі між Пилипецькою, Березниківською, Ісківською і частиною Річківської сільрад – ми готові перенести. Вже вся робота по цьому проведена з інвестором. Ми готові, вглиб нашого району, чи Свалявського, де ледь не побилися за кількість вітряків. Значить дамо їм змогу розвиватися без нас. Тобто Пилипець залишиться єдиним місцем, і я, в якості заручника, також там буду літати... ", - зазначив Соломко.

Також голова райради Іван Лопіт запевнив присутніх, що окрім окрім затвердження депутатами районної ради нормативно грошової оцінки з даного питання жодних рішень наразі не приймалося. Також він зазначив, що це питання будівництва ВЕС не буде виноситись на порядок денний наступної сесії, яка відбудеться 6 березня.

"Немає ще ніяких ні погоджень, ні висновків, нічого. Єдине, що вони роблять, це вже другий місяць чи третій надходить рентна плата за землю на рахунки Воловецької селищної ради", - запевнив Іван Лопіт. 

За результатами дискусії зійшлися на тому, що останні крапки щодо прийняття даного рішення мають поставити експерти-екологи. Саме вони мають визначити чи загрози природному середовищу Боржави не перевищать економічні вигоди для громади району.

Деталі дискусії щодо будівництва вітряків на Боржавському хребті на - аудіо.


ДО ТЕМИ:

Вітряки на Боржаві: усе більше голосів проти (ФОТО)

01 березня 2018р.

Теги: вітряк, вітрогенератор, Боржавський хребет, Боржава, ВЕС

Коментарі

Народ 2018-03-03 / 21:41:56
Лим чекають чемодан грошей з Міжгіря. Аби нич не робити..

Іван Іванович 2018-03-02 / 09:30:49
Найти 100 причин оби нич не робити легше ніж одну щоб зробити! Коли турки складували асфальтний завод то усі гойкали ош Воловець через півроку повмерать увесь і ліпше би путя нормального сто років не було. Типирь жителі району і автомобілісти нарадуватися не можуть за дорогу, хотя її лише почали будувати. Кіть з розумом, та мош і дорогу і вітряки і ферми і заводи. Я підтримую позицію Пилипчан що їм не треба вітряків, най там не строять, і путь най там не строять, най строять лиш у Воловецькому районі. А у Міжгірському взагалі треба транспорт заборонити, бо то вихлопні гази, а дозволити лим на конях їздити. Від автомобілів більше шкоди як від вітряків.

уйко 2018-03-01 / 15:01:25
Так відкотів же немає.
Десять років тому один наш земляк із Киева пропонував побудувати на оглядову канатку у Волівці. Так з нього о просили 50 штук баксів.
Та нехай за відкати на голих задницях з гір катаються.

гуцул 2018-03-01 / 13:05:30


Тролінг. Коментар видалено. Адмін


Верховинець 2018-03-01 / 12:26:30
Постояться вітряки і Міжгіря буде в повній Жо**. То му шо всі туристи будуть ходити до вітряків. А великим плюсом буде те шо якшо дорогу поставлять до вітряків тоді можна буде інвесторам строїти канатну дорогу,що дуже прикриє міжгірський район. І воловець розквітне туристами , тут будуть усі умови залізна дорога поблизу, і не треба буде їхати в пилипець подобовець.
Я за вітряки треба піддержати !!!!

теж верховинець 2018-03-01 / 08:30:23
верховинець 2018-03-01 / 08:27:51
Воловецька керівна худоба догаздувалася, що піврайону виїхало на заробітки.
Вітряки їм екологію порушать, а десь те були коли протягом півтора десятка років ліс вирубали, якого на Воловеччині фактично не залишилося.
Найбільш дипресивний район, і найбільш тупі очільники. Міжгіря живе набагато краще і заможніше, по при те, що природні умови складніші та інфраструктура гірша.
А через Воловець проходить міжнародне залізничне та автосполучення, землі плодородні, а живуть як жеброта.
Прокуратура в Мукачеві, міліція в Сваляві, суд в Міжгірї, лікарню хочуть ліквідувати. То може Воловецький район ліквідувати, бо однієї райдержадміністрації недостатньо для функціонування районного центру як адміністративного утворення.
Ці бездарності без відкатів будуть усьому противитися.
Ніхто не зацікавлений у розвитку цього району, жоден із депутатів обласної ради не живе на території району.
Це не просто критика це крик душі.

НОВИНИ: Соціо

23:51
30 родин із прифронтової Харківщини оздоровилися та відпочили на Закарпатті за час дії програми "Турбота"
23:19
/ 1
Словаччина хоче відновити пасажирське залізничне сполучення із Ужгородом, яке припинилося 80 років тому
18:22
"Укрзалізниця" ще цьогоріч планує запустити потяг "Київ – Кошиці"
15:29
/ 6
Як "танець з бубном" за вітряки на Руні гудуть сільрада, лісівники та закарпатська влада
14:15
/ 1
Приватний поїзд "Прага – Чоп" сьогодні здійснив свій перший рейс
11:22
/ 3
Запис мого діда і сепаратне святкування Паски
11:11
/ 1
У Ракоші Вишківської громади попрощалися з полеглим Героєм Святославом Корнійчуком
20:19
/ 5
В Ужгороді на об'їзній депутати-"слуги" планують "роздерибанити" понад 1 га землі із заниженням вартості в 10 разів
21:59
/ 21
На Закарпатті було зроблено спробу дестабілізації шляхом перекриття доріг "через мобілізацію". Поліція звільнила проїзд
18:44
/ 36
Головою Ужгородського міськрайонного суду переобрано Віктора Данка
18:38
На війні поліг Віталій Петах зі Страбичова Мукачівської громади
02:00
/ 30
Комбат Руслан Каганець: "Без людей виграти цю війну неможливо. Ми не зробимо мільйон роботів із штучним інтелектом, які за нас воюватимуть"
00:32
/ 1
Відсьогодні на Закарпатті розпочалася нерестова заборона
21:48
Біля Солотвинського солерудника виявлено смітники, пластикові пляшки в карстових проваллях і забруднення потоку Глод
16:44
/ 3
В Ужгороді пойдуть чемпіонат України з велоспорту-МТБ та чемпіонат області
11:26
/ 4
На війні з росією поліг Ігор Сакало з Горінчова Хустського району
10:53
У лютому споживчі ціни на Закарпатті в цілому не зросли – статистика
11:15
"Щасливі діти" запускають новий цикл відновлювальних ретритів для мам із дітьми "Сила Карпат"
10:56
/ 6
В Усть-Чорній на Тячівщині попрощалися з полеглим Героєм Октавіаном Коненком
22:53
/ 3
У понеділок в Сваляві проведуть в останню дорогу полеглого 21-річного Героя Василя Томащука
22:20
/ 2
У Великій Копані попрощалися з Віталієм Чонкою, що загинув на Запоріжжі ще торік у червні
15:31
У лютому в порівнянні з торішнім груднем ціни на продукти харчування та безалкогольні напої зросли на 1,4%
14:57
Торік на Закарпатті прийняли в експлуатацію житла на 17,8% більше, ніж у 2022-му
14:10
/ 1
Кабмін перерозподілив освітню субвенцію на 2024 рік: місцеві бюджети Закарпаття втратили 2,4 млн грн
23:00
/ 3
На війні поліг ровесник Конституції України Василь Цьока з Крайникова Хустської громади
» Всі новини