Закарпатські перевізники погрожують перекрити автомагістралі

Другий день у Закарпатті бастують перевізники, які виконують міжнародні рейси на мікроавтобусах, що переобладнані з вантажних. Вони вже звернулися до всіх гілок влади, але з жодної не отримали конкретної відповіді. Влада ж має свою точку зору на такі перевезення.

Забастовка перевізників в Ужгороді, неподалік будівлі Закарпатської ОДА
Забастовка перевізників в Ужгороді, неподалік будівлі Закарпатської ОДА

Житель села Золотарьово Хустського району Закарпаття Юрій рік тому в кредит придбав мікроавтобус марки «Мерседес-Спринтер». Каже, обійшовся він у кілька десятків тисяч доларів США. Ще 4 тисячі умовних одиниць заплатив акредитованому від Міністерства транспорту України інституту, який переобладнав його вантажний автобус у пасажирський, встановив необхідні амортизатори, пасажирські сидіння тощо. Юрій має ліцензоване право на здійснення перевезень і платить податки як приватний підприємець. Якщо йому заборонять і надалі перевозити людей, як виживе – не знає. А виховує трьох синів і іншої роботи в невеличкому селі на Хустині не знайти: «Це є вихід як для нашої сім’ї, так і для всього закарпатського народу. Бо ми перевозимо заробітчан, і вони привозять у наш бюджет гроші, тобто йдуть на ринки, витрачають їх. Ми мільярди гривень завозимо до України, тобто утримуємо ці бюджети».

Для безробітного Закарпаття такий вид заробітку – золоте дно

Уся проблема в тім, що міжміським перевізникам держава заборонила возити людей на переобладнаних вантажних мікроавтобусах. Це передбачає 32-ий пункт Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, який наприкінці минулого року відредагував Кабмін. По Закарпаттю, в якому високий рівень безробіття і такий вид заробітку – на вагу золота, новий закон вдарив особливо. У області близько 5 тисяч офіційно зареєстрованих мікроавтобусів, які здійснюють пасажирські перевезення. Переважна більшість з них переобладнані Це найбільша кількість порівняно з усіма областями України. Вони працюють не лише на внутріошньобласних маршрутах, а й перевозять заробітчан у різні країни СНД на заробітки.

—Нам болить, бо ми фактично й самі працюємо, маємо роботу, і людей перевозимо на роботу.

— Ми взяли гроші в кредит, а де тепер взяти гроші, щоб повернути кредити? – непокояться перевізники.

Автодорожна інспекція та обласна влада має свою точку зору на проблему. Перший заступник голови Закарпатської облдержадміністрації Іван Балога каже: «І адміністрація, і обласна рада вислухали пропозиції цих перевізників, зрозуміли, що є казуси правові. З одного боку, держава своїми інституціями дозволяє і надає ліценції різним технічним станціям переобладнувати вантажні мікроавтобуси у пасажирські. З іншого боку, виходить постанова, яка забороняє їхню експлуатацію. Це правовий нігілізм, потрібно шукати золоту середину. Хоча за статистикою, у 2007 році найбільше жертв було саме на транспорті, який переобладнаний».

Тим часом сьогодні, під час чергової забастовки, закарпатська влада пообіцяла поки що не забороняти пасажирські перевезення тим мікроавтобусам, які мають всі чинні дозволи, ліцензії. На майбутнє чиновники обіцяють спробувати допомогти перевізникам. Останні попереджають, якщо допомоги не дочекаються, перекриють всі основні автомагістралі Закарпатської області

Надія Петрів, Радіо Свобода
16 січня 2008р.

Теги:

Коментарі

НОВИНИ: Економіка

01:18
/ 3
Розпочалася чергова спроба визнати банкрутом Солотвинський солерудник
14:34
/ 2
McDonald's знову хоче відкрити ресторан в Ужгороді. Цього року
11:08
Фермери з окупованої частини Херсонщини знаходять себе у тепличному бізнесі на Закарпатті
14:16
NSV Group і представники Італії, Німеччини та Польщі провели переговори щодо побудови на Закарпатті інтермодального логістичного центру Horonda Platform
16:30
Торік, в порівнянні з 2022-м, експорт на Закарпатті становив 69%, а імпорт – 84,5%
11:33
/ 1
На Закарпатті відкрили новий митний термінал
16:43
/ 1
Прокуратура взялась за компанії групи Голден Тайл, які з грубими порушеннями придбали закарпатські родовища глин
15:03
/ 8
На аукціоні за 13,87 млн грн продають землю та адмінбудівлю колишнього "Ужгородтеплокомуненерго" в центрі Ужгорода
15:19
/ 3
"Перечинське" "Френдлі Віндтехнолоджі" програло "ужгородцям" суд за родовище андезиту біля Ужгорода, продане за 75 млн грн
10:51
/ 7
За грантами, отриманими на сади, в Україні лідирує Закарпаття
22:08
/ 20
Під велетенський деревообробний завод на Закарпатті зареєстрували індустріальний парк
21:56
У 2023-му через Закарпатську митницю експортовано товарів на майже 32 млрд грн, а імпортовано на понад 106
15:24
На Закарпатті торік зареєструвалися 7688 нових платників податків, а припинили діяльність 4720
14:30
Цьогоріч єдиного податку на Закарпатті сплачено на 17,5% більше, ніж торік
10:11
На Закарпатті надходження від туристичного збору за рік зросли на 14%
22:23
угорщина завертає вантажівки з України в "Загоні" через відсутність оформлених документів Т1
20:01
/ 7
На Закарпатті незаконно будують деревообробний завод, для роботи якого потрібно 32 тисячі лісовозів щороку, – природозахисники
20:49
Цьогоріч у зоні діяльності Закарпатської митниці товарів імпортовано утричі більше, ніж експортовано
18:32
/ 1
На Закарпатті закладуть плантацію лохини в горщиках
19:55
Виноградар з Херсонщини, господарство якого – в зоні бойових дій, консультує фермерів на Закарпатті
21:34
На Закарпатті у поточному році, в порівнянні з 2022-м, експорт товарів зменшився на 27%, імпорт – на 16,5%
18:35
Закарпаття дає українському виноградарству нове життя – виноградар з Херсонщини
09:50
34 гектари малини, лохини та полуниці: поблизу Мукачева працює релоковане ягідне підприємство
18:22
/ 1
Газорозподільне підприємство АТ "Закарпатгаз" увійшло до складу НАК "Нафтогаз України"
17:07
/ 4
Чеський залізничний оператор RegioJet підтвердив намір інвестувати у електрифікацію ділянки Чоп-Мукачево
» Всі новини