Працівники закарпатських СЕС допускали фінансові порушення

Працівники контрольно-ревізійного управління в Закарпатській області здійснили планову ревізію дотримання законодавства у процесі використання коштів державного бюджету, виділених МОЗ України на державний санітарно-епідеміологічний нагляд та дезінфекційні заходи за період 2004-2005 роки та І-й квартал 2006 року

Ревізії проводилися в Закарпатській обласній санепідемстанції, Ужгородській дезинфекційній станції, Державній санепідемстанції Ужгородського відділення Львівської залізниці та в 15-ти районних і міських санепідемстанціях.

На жаль, як засвідчили результати ревізій, з 18-ти перевірених установ санепідемслужби області фінансові порушення виявлено в 17-ох на загальну суму 694 тисячі гривень. Серед порушень факти незаконного та не за цільовим призначенням витрачання бюджетних коштів, недостачі, розкрадання грошових коштів, матеріальних цінностей виявлено в 13-ти установах на суму 82 тис. грн. Окрім цього встановлено факти недоотримання фінансових ресурсів на загальну суму 19,8 тис. грн. недоотримання бюджетом доходів на суму 62,5 тис. грн., інші фінансові порушення виявлено в 17-ти установах на загальну суму 529,8 тис. грн.

Загалом, як засвідчують результати перевірок, про суттєві порушення при перевірці СЕС області не йдеться, однак висновки, зроблені працівниками КРУ, засвідчують про ряд недопрацювань у функціонуванні системи санепідемслужби.

Так, проведеним аналізом результатів ревізій встановлено, що при затверджені асигнувань як по загальному, так і по спеціальному фонду кошторисів доходів і видатків установ санепідемслужби області МОЗ України не в повній мірі враховується об’єктивна потреба установ служби у видатках. Внаслідок чого кінцевим результатом ефективності проведення таких видатків не завжди є користь для повноцінного забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення області.

Результати ревізій також свідчать, про досить низький фаховий рівень відповідальних працівників та працівників фінансово-економічного блоку СЕС області. Приміром, проведеними ревізіями правильності планування та використання коштів на виплату заробітної плати виявлено порушення в 11-ти установах на загальну суму понад 56 тис. грн., у тому числі: незаконних витрат на суму 19,98 тис. грн. та інших порушень на суму 36,19 тис. грн. До прикладу, проведеною ревізією в Іршавській райСЕС встановлено, що внаслідок послабленого контролю з боку головного бухгалтера за правильністю та повнотою проведення відрахувань до державних цільових фондів допущено порушення Закону України “Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування”, в частині нарахування та відрахування збору з фонду оплати праці працюючих інвалідів на загальних засадах за ставкою 32 %, а не окремо за ставкою 4 %, як це передбачено ст.4 зазначеного закону. Це призвело до зайвого витрачання коштів на загальну суму 6,47 тис. грн. Аналогічне порушення виявлено при проведенні ревізії в Рахівській райСЕС на загальну суму 5,9 тис. грн. Окрім того, проведеними ревізіями в 5-ти установах виявлено незаконні витрати на суму 3,2 тис. грн. внаслідок виплати заробітної плати за фактично не відпрацьований час, неправильного встановлення посадових окладів та застосування доплат і надбавок стимулюючого характеру.
Важливим є ще такий факт: у 5-ох установах працівниками КРУ виявлено недоотриманя та невідображення по даних бухгалтерського обліку суми доходів від госпрозрахункової та іншої позабюджетної діяльності на загальну суму 18,9 тис. грн.. Приміром, в Рахівській райСЕС встановлено факт недоотримання доходів на загальну суму 12,6 тис. грн. Аналогічне порушення в Міжгірській райСЕС на суму 3,42 тис. грн.

Крім того, ревізією у Виноградівській райСЕС встановлено, що головним бухгалтером в порушення вимог п.1.7. „Інструкції з обліку основних засобів та інших необоротних активів бюджетних установ”, затвердженої наказом ДКУ від 17.07.2000 року № 64 не забезпечено проведення індексації балансової вартості основних засобів, у результаті чого занижено їхню вартість на суму 9,27 тис. грн. Аналогічне порушення встановлено ревізією в Рахівській райСЕС на суму 1,34 тис. грн.

Що стосується облікування та використання імунобіологічних препаратів, отриманих централізовано за кошти державного бюджету, то результати ревізій свідчать про неефективну внутрішню структуру обліку, розподілу та внутрішній контроль відповідальних працівників галузі за раціональним використанням лікарських засобів та виробів медичного призначення, низький рівень організації роботи працівників фінансово-економічної служби галузі. Як приклад цього можна навести такі факти. Проведеними перевірками закладів санітарно-епідеміологічної служби Закарпатської області виявлено інших порушень фінансової дисципліни в 9-и установах на загальну суму 529,88 тис.грн., питома вага яких припадає на порушення ведення бухгалтерського обліку в частині правильності, повноти та своєчасності відображення в регістрах бухгалтерського обліку проведених господарських операцій. Зокрема, у Виноградівській райСЕС встановлено, що отримані в централізованому порядку імунопрепарати на суму 51 тис. грн., за даними бухгалтерського обліку райСЕС не значаться взагалі. Аналогічне порушення встановлено ревізією Берегівської райСЕС на суму 9,3 тис. грн.

Суттєвим є й таке порушення: проведеною ревізією в Іршавській райСЕС виявлено, що імунобіологічні препарати для проведення профілактичних щеплень видані в підзвіт лікарю-епідеміологу списувались по регістрах бухобліку в повному обсязі, а підлягали списанню лише фактично використані препарати, внаслідок чого безпідставно списано препаратів на загальну суму 33,98 тис. грн., які за даними бухгалтерського обліку не значаться, а фактично виявлені в наявності проведеною інветаризацією ТМЦ.

З огляду на ситуацію, що склалася, працівниками відділу контролю у сфері соціального захисту і охорони здоров’я КРУ в Закарпатській області внесено окремі пропозиції, як на рівень МОЗ так і Закарпатської ОблСЕС з питань затвердження кошторисів доходів і видатків установ санепідемслужби регіону з врахуванням реальної розрахованої потреби в першочергових напрямках видатків, для максимально результативного забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення області.

На рівні Закарпатської облСЕС слід посилити внутрішній контроль у частині дотримання нормативно-правових актів, що регулюють правильність проведення видатків бюджетних коштів та ведення бухгалтерського обліку господарських операцій, в тому числі: щодо обліку лікарських засобів та виробів медичного призначення отриманих централізовано. Окрім того, керівництву ОблСЕС варто провести відповідну роботу по підвищенню кваліфікаційного рівня працівників фінансово-економічного блоку санепідемслужби з метою недопущення в подальшому зазначених порушень.


Прес-служба КРУ в Закарпатській області
20 червня 2006р.

Теги:

Коментарі

НОВИНИ: Економіка

17:57
З початку року найбільший товарообіг, за інформацією Закарпатської митниці, здійснювався з Німеччиною, Італією, Угорщиною, Чехією та Словаччиною
13:40
Завершено монтаж зернових елеваторів сухого порту "Термінал Чорнотисів" на Закарпатті
01:35
Чеський приватний перевізник RegioJet готовий інвестувати в електрифікацію євроколії на ділянках Чоп-Мукачево і Чоп-Ужгород
01:18
/ 3
Розпочалася чергова спроба визнати банкрутом Солотвинський солерудник
14:34
/ 2
McDonald's знову хоче відкрити ресторан в Ужгороді. Цього року
11:08
Фермери з окупованої частини Херсонщини знаходять себе у тепличному бізнесі на Закарпатті
14:16
NSV Group і представники Італії, Німеччини та Польщі провели переговори щодо побудови на Закарпатті інтермодального логістичного центру Horonda Platform
16:30
Торік, в порівнянні з 2022-м, експорт на Закарпатті становив 69%, а імпорт – 84,5%
11:33
/ 1
На Закарпатті відкрили новий митний термінал
16:43
/ 1
Прокуратура взялась за компанії групи Голден Тайл, які з грубими порушеннями придбали закарпатські родовища глин
15:03
/ 8
На аукціоні за 13,87 млн грн продають землю та адмінбудівлю колишнього "Ужгородтеплокомуненерго" в центрі Ужгорода
15:19
/ 3
"Перечинське" "Френдлі Віндтехнолоджі" програло "ужгородцям" суд за родовище андезиту біля Ужгорода, продане за 75 млн грн
10:51
/ 7
За грантами, отриманими на сади, в Україні лідирує Закарпаття
22:08
/ 20
Під велетенський деревообробний завод на Закарпатті зареєстрували індустріальний парк
21:56
У 2023-му через Закарпатську митницю експортовано товарів на майже 32 млрд грн, а імпортовано на понад 106
15:24
На Закарпатті торік зареєструвалися 7688 нових платників податків, а припинили діяльність 4720
14:30
Цьогоріч єдиного податку на Закарпатті сплачено на 17,5% більше, ніж торік
10:11
На Закарпатті надходження від туристичного збору за рік зросли на 14%
22:23
угорщина завертає вантажівки з України в "Загоні" через відсутність оформлених документів Т1
20:01
/ 7
На Закарпатті незаконно будують деревообробний завод, для роботи якого потрібно 32 тисячі лісовозів щороку, – природозахисники
20:49
Цьогоріч у зоні діяльності Закарпатської митниці товарів імпортовано утричі більше, ніж експортовано
18:32
/ 1
На Закарпатті закладуть плантацію лохини в горщиках
19:55
Виноградар з Херсонщини, господарство якого – в зоні бойових дій, консультує фермерів на Закарпатті
21:34
На Закарпатті у поточному році, в порівнянні з 2022-м, експорт товарів зменшився на 27%, імпорт – на 16,5%
18:35
Закарпаття дає українському виноградарству нове життя – виноградар з Херсонщини
» Всі новини