Вовчий піп

Наприкінці серпня у світанковій імлі проїжджав я на першу пречисту (Богородицю) сірими верховинськими селами по розбитій дорозі й подумки згадував церкву та владу „не злим тихим словом". Адже ні перші ні другі нич не роблять для покращення добробуту та одухотворення краян, навпаки, – глитаями виманюють з них останню копійку. Й раптом на зупинці кинулися у вічі прочинені двері храму, там, усередині, пишно, в золоті, ряхтіли язички запалених свічок. І враз закортіло покинути брудний, покритий іржею салон автобуса та мерщій податися туди, до затишного раю під оцинкованими банями... Глядь, автобус лишень рушив, як за вікном знову мигають неприбрані шанці вздовж розбитих доріг.

Вовчий піп

В дитинстві та юнаком я щиро вірив у попівські казочки про злидні, неохайність і тупість як щось дуже високодуховне, та відповідно у баєчки про заможність, чепурність і розум як щось геть аморальне. І про все те не вік і не два сурмить з амвона заповзятливий попик. Його потай підтримує лінивий штат сільради, ласий на гріш тамтешній скоробагатько й завжди напідпитку брутальний дільничний мент. Приблизно так виглядає триперстне ботвиння нинішньої сільської влади. Там, унизу, безумовно, працює на них кмет. Смерд, ясно, мало кому цікавий. Як і земля! Бита, орана переорана. Зрештою, годувальниця. Байдуже. Головне, вчасно тому ж таки попові відбути вивчені на зубок утреню, службу, вечірню та принагідно, звісно, не за п'ятак: похрестити немовля, повінчати молодят і відправити в „лоно Аврамове" покійника, а там по всьому хоч трава не росте. Серйозно нікого не цікавить окремо взята людина. Марудно, виявляється, і складно.

Перше ніж вступити до університету, працював я після війська робітником на Тересвянському деревообробному комбінаті. Щодня доїжджав з односельцями в кузові вантажівки на роботу за тридцять кілометрів. Якось, пригадую, один із землячків, страшенне ледащо, запропонував покинути нелегкі заробітки й податися до Одеси в семінарію вчитися на попа. Я, зрозуміло, відмовився, а він таки поїхав і вивчився, одружився, наклепав діток і тепер, кажуть, десь на півдні має добру парафію, живе неабияк, ще й рідню підтримує гривнею. Десь тоді й закралася у мене думка, що на попа може вивчитися будь-хто, навіть останній ледар, і відпала повік охота задурманювати людські голови християнськими приповідками.

Хоч... Маю одну історію про нелегку долю священнослужителя саме з покликання.Йванко, назвемо його так, ріс без батька далеко від села, рідко, може раз у рік, відвідував храм. Там, напевне, і загорівся бажанням мати те, чого не було ні в кого з присутніх у церкві, крім у самого попа: золота риза та пишна камилавка, мов корона. Змалку, випасаючи худобу, він тільки те й робив, що на вигоні бавився у церкву, збиту самотужки з фанери. З бляшанки та олив'яних дротиків зладнав був кадило, кидав туди кілька розпечених жаринок. І потай, наряджений у материнський плат, «алілуяням та господи помилуй» відправляв християнські обряди. Завважте, що сам, без стороннього навіювання, виявив гостре зацікавлення до попівства... Потому, коли виріс і закінчив школу, твердо вирішив іти вчитися на священика. Але страшенно боявся їхати один до великого міста, щоб здати в семінарію документи. Звісно, я допоміг. Адже свого часу я сам-самісінький брав збайдужілий до ближнього Київ. І не з розмов знаю, як попервах мулько неотесаному селюкові в міській шкаралущі. Тож, коли зарахували його до тої чорноформеної братії, перегодом провідав і застав я Іванка з однокашниками на вечірні в Аннозачатіївській церкві лаври. З-поміж них одразу звернули на себе увагу кілька вгодованих і ситих бузерантів-педерастів.

Безсоромні отроки в чорних, застібнутих під шию одностроях цинічно та хтиво голодними й хижими очима поїдом їли своїх однолітків. Тоді і вкмітив я, що на вітчизняному Афоні коїться щось не те. Семінаристи в криласах, грубо кажучи, викобилювалися під час служби, грали варьята, корчили гримаси. Наш Іванко, слід віддати йому належне, десь окремішньо мрів у потемках, не брав участі в тій комедії. Потому, вже надворі, я запросив його до себе в гості. Ми з дружиною й дітьми ґречно зустрічали б, ще й на дорогу надавали йому гостинців. Але він не приходив, і тільки раз, у неділю, випадково здибався нам у парку, неподалік ґраток Верховної Ради. Він був знову з однокашниками, чимось, здалося мені, пригнічений, і не подав вигляду, що знаємось, коли зустрілися поглядами. Я про себе тишком заспокоївся, що він, либонь, як майбутній парох, просто уникає світського столичного життя з його гріховністю. Чому я так повівся... Можу лише здогадуватись... Але, менше з тим. Іванко відтак одружився, закінчив семінарію, став батьком, і отримав у присілку Вовчий невелику парафію. Потому, років через десять, грянув грім серед ясного неба. Про тихого й скромного отця Іоанна (Іоанн, до слова, жид. означає "Яхве ласкавий") покотилася погана слава. Мовляв, у присілку схиляє хлопчаків до любощів. Таке розголосили по всьому району батьки тих немовби скривджених. Хоч, у самого Йвана – фатю і дівча, паніматка, велика рідня по довколишніх селах. І божився, і клявся бідолаха на „Біблії", та марно. Плітки в окрузі про його схильність до педофілії змусили нашого Йвана з дітьми та жоною покинути присілок і перебратися за кілька районів до іншої парафії.

Минув відтоді рік, або й два, непричком на торжку в Сваляві розговорився я з перекупкою грибами. Слово по слову, виявилося, що вона живе в тому присілку. Про так поцікавився в неї: хто у Вовчому тепер попує?.. Молодиця, трохи напідпитку, дала язику волю. Виявляється, нині в них править у церкві родич одного з тих нібито зневажених дітлахів. А всю ту історію з бузерантом-попом вигадала і затіяла одна знатна й побожна familia в присілку, небіж якої закінчував семінарію. Святі та божі з Вовчого таким побитом викурили з парафії благуватого панотця Йвана й посадили натомість кревне поріддя. Що тут скажеш... Співай анафему попам! Повідала мені на торжку перекупка грибами.

Мушу сказати, десь закралася тоді в мене думка щодо його, о. Іоанна, потягу до хлопчиків. Можливо, там, у присілку, він з роками згадав про свої солодкі хвилини в семінарії, коли бузеранти відкрили були йому, неофіту, джерело задоволення. Та через своє простацтво сільський піп (що не кажіть – дикі гори вам не людна лавра) не зміг достукатися до твердолобої фатьовні, дохідливо передати їм набуті знання. Сопливі мастурбатори, видно, такої навальної відвертості не чекали від просунутого в столиці панотця, розгублено кинулися до своїх батьків приблизно з такими словами: „Йой, пан священик залицявся до нас, давав цукру і ліз у клин". Розгнівана старшина, звичайно, не могла допустити розпліднення педофілії в поселенні, мерщій розголосила лихі наміри невдалого збоченця. Проте факт залишається фактом, – нині в присілку править у церкві фамільний піп. І так само, можливо, тільки трохи з інакшим сюжетом отримують хлібні парафії вчорашні випускники семінарій і духовних академій. То, скажіть, про яку погодженість Бога з церквою може іти мова! Облуда править світом.

P.S. Днями дійшла до мене чутка, що отець Іоанн знову погорів на педофілії, втратив парафію та сім‘ю, й узяв його на поруки один з безлічі монастирів Закарпаття.

01 березня 2013р.

Теги:

Коментарі

Михась 2013-03-05 / 14:15:51
До такого витрвору думаю треба дещо зауважити. По перше в суспільстві склалася не вірна думка про Церкву. А саме Церква це суспільство грішників та людей які потребують допомоги, а не гарнізон святих і безгрішних! По-друге хто що шукає в Церкві та священиках той то і знаходить для себе: у випадку пана Ярослава то Він там бачить тільки голубих педофілів, маргіналів які обдирають з людей останню копійку. Ну як кажуть кожен у міру своїх думок, переживань та проблем.....далі думаю продовжувати не потрібно.
А хто шукає Бога той не дивиться ні нащо: і ніхто не скриває чи не ідеалізує що такого нема. Тому що Церкву як будь-який інший соціальний інститут населяють схильні до гріха люди, а не прибульці з космоса. Треба просто починати з себе а не вказувати на інших. І всіх одною мастю голубизни і педофілії покривати не треба. Тому що є в Церкві і хороші її служителі які трудяться на її благо та суспільства!

Слов’янин 2013-03-04 / 19:25:09
3537 Все правильно написано. Респект.

Михайло АВТОРОВІ 2013-03-04 / 11:52:38
Справді хороший текст. Та й підмічено усе досить влучно. Але от епілог, хоча й викривальний, та якийсь похмурий: "І так само, можливо, тільки трохи з інакшим сюжетом отримують хлібні парафії вчорашні випускники семінарій і духовних академій. То, скажіть, про яку погодженість Бога з церквою може іти мова! Облуда править світом".

А можна ще добавити: "Сатана там править бал".І це не буде перебільшенням. Але ж "хлібні парафії" прагнуть отримати,(і цинічно отримують!) не тільки люди в сутанах, але і в мантіях, і просто голодранці, яким нічим похвалитись перед суспільством, хіба що ненаситною жадобою до наживи, прикриваючи ниціість засобів величністю мети - ЩОБ КРАЩЕ В СВІТІ ЖИЛОСЯ (усе ж бо для блага народу).
Але, погодьтеся, то вже не клопіт Творця. Він привів нас у світ і дав СВОБОДУ ВИБОРУ. Вибір ЗА НАМИ. І з кожного спитають. Суддя буде для всіх ЄДИНИЙ І СПРАВЕДЛИВИЙ.

3537 2013-03-04 / 09:24:02
2Слов'янин 2013-03-03 / 23:19:39

Лише для самоосвіти:

www.liveinternet.ru/users/m-12/post221160100/comments

Слов'янин 2013-03-03 / 23:19:39
Ясна річ, що не загони голубих "андріїв"

Андрей 2013-03-03 / 21:19:46
"життя припинеться." серйозно?!
"Хто буде народжувати і виховувати діточок, давати освіту, орати землю, освоювати космос, захищати Батьківщину?" - бойові отряди стурбованих "славянінов", хто ж іще.

Русин 2013-03-03 / 15:55:06
Майже пан Орос хоче йби патріярха Кирило подав за папов у відставку. Шкода труду.Сесе мало ко читат і на велику сенцацію не тягне. Тай патріярхи ни папи, вни ся низнают ганьбити.

3Луг 2013-03-02 / 20:53:38
Се з якого Лугу туй ся розкудахкали?

2Луг 2013-03-02 / 20:00:29
Правду маєте. І Корятович також. Тать кідь наш Aутор такий докус розумний, зашо пак не пушов на пана превелебного ся уучити ги один із землячків, страшенне ледащо? І розумніший і працьовитіший! Нинька пак не треба му било би у трупарни на кинір з мастьов си заробляти, як літісь, ги сам туйка писав. Та пак не писав би туйка ги даякий лузер.
А шо, пак у сонце-поклоникув серйозно дакого цікавить одонаджено узятий челянник? У них не марудно, і не складно?

Корятович 2013-03-02 / 17:36:12
Замість до монастира у 'диких горах' то чому ви Ярославе не пропонували Іоанну перейти обряд до сонце-поклоників? Десь у 'столиці' ближче до вас, де ви би могли з вашою глибокою затурбованістю, йому допомогти?

Луг 2013-03-02 / 15:48:39
Сися істинно арійська глубокодумна біличача мулька уже не перший раз туй пропагуєся...

Пан Баклажан 2013-03-01 / 22:23:50
Пане Слов"янин, що то за логіка - "якщо кожен почне брати з них приклад і піде до монастиря"?
Та з чого б це? Які бонуси у монастирського життя? Описана Оросом педерастія та педофілія? Задля цього кожен захоче покинути світське життя, де все дозволено (включно з педерастією)?
Хай собі люди живуть як хочуть. Хочуть - в монастирях, хочуть - віддають останні гроші попові, хочуть - пропивають/програють, хочуть - віддають в фонд порятунку хворих дітей чи блохастих псів. Головне - аби без примусу.

Слов'янин 2013-03-01 / 20:37:31
Суспільсву навязали стереотип про начебто святість монахів, з яких порібно брати приклад. Не хочу їх мастити однією фарбою - там різні люди трапляються. Але, якщо кожен почне брати з них приклад і піде до монастиря - життя припинеться. Хто буде народжувати і виховувати діточок, давати освіту, орати землю, освоювати космос, захищати Батьківщину? Таку країну можна брати без жодного пострілу, бо спрацьовує інформаційна зброя.

Elle 2013-03-01 / 19:33:55
Дурдом .Фальшива релігія та фальшиві провідники. Cудити!