Закарпаття: Корпорація «Ядзакі Україна» спокійно пережила кризу і нарощує виробнициво

Зважаючи на те, що великих підприємств у Закарпатській області не надто багато, а кожне з них є суттєвою підмогою для краян (робочі місця та підвищення економічних показників краю), ми вирішили звернутися до начальниці департаменту роботи з персоналом ТОВ «Ядзакі Україна» Наталії Нагорної, щоб з’ясувати, наскільки важкою була минулорічна економічна криза для цього підприємства та завдяки чому йому вдалося витримати її, успішно продовжуючи свою діяльність в Україні сьогодні.

Закарпаття: Корпорація «Ядзакі Україна» спокійно пережила кризу і нарощує виробнициво

Нагадаємо, що ТОВ "Ядзакі Україна" створене 23 жовтня 2002 р. рішенням засновників "Ядзакі Корпорейшн" (Японія) та дочірньої компанії "Ядзакі Юероп Лімітед" (офіс у Кельні, Німеччина) для виробництва електрокабельної продукції для автомобільної промисловості.

— Як ви пережили останній рік?

— На початку кризи, коли прогнози майбутніх замовлень були невтішні, стало зрозуміло, що обсяги виробництва впадуть і потреба тримати таку кількість працівників (близько 1500 осіб, — прим. авт.) відпаде. Постало питання, що робити. Є два шляхи — або скорочувати працівників, або скоротити робочий час кожного з них, що, звичайно, є менш болісним процесом для людей, тим паче в умовах кризи. Зважаючи на нашу корпоративну етику та принципи, якими наша компанія керується в роботі, ми вирішили обрати менше зло і скоротити лише робочий тиждень. Для нас було важливо, щоб не розпочався процес скорочення, щоб люди, кожен із яких довірив нашій компанії своє майбутнє, не залишилися без засобів для існування. У людей сім'ї, діти, хтось взяв кредит, кожен із них довірив своє майбутнє нам, ми не могли підвести.

На допомогу прийшло рішення уряду Німеччини підтримати свій автопром, а оскільки ми виготовляємо комплектуючі для німецьких автомобілів, це мало на нас дуже позитивний вплив, обсяги виробництва вдалося втримати і ми відмовилися від ідеї 4-денного робочого тижня, зберігши працівникам зарплати.

— Завдяки чому "Ядзакі" зуміло зберегти свої позиції на світовому ринку?

— Історія української економіки — це 19 років: 7 років застою, 10 років зростання, 2 роки падіння. Компанія "Ядзакі", до прикладу, це 80 років досвіду, 170 підприємств у 40 країнах, на яких працюють 170 000 працівників. До кризи "Ядзакі" займало 31 % світового ринку, що робило корпорацію абсолютним лідером. І тенденція зараз є такою, що в післякризовий період ця частка зросте. Це велика корпорація з великим запасом міцності. Наша компанія загартувалася від різного роду економічних коливань. Ми знаємо, як себе поводити, коли приходять важкі часи. У нас досвід, у нас знання. На сьогодні економіки багатьох країн завдячують своєю стабільністю та доходами громадян транснаціональним компаніям. Вони як опори, на яких будується і тримається вся конструкція економіки країни, а такі опори не падають. Насправді такі кризові періоди є дуже показовими. Після них одразу зрозуміло, хто чого вартий.

— Чи застосовувало керівництво підприємства антикризові заходи у кризовий період?

— З виникненням кризи ми автоматично розробили "екшн план" — план дій із оптимізації витрат заводу. Ми переглянули всі процеси в компанії. Переглянули всі контракти на послуги, які надаються нашій компанії. Багато від чого довелося відмовитися. Зменшили витрати на телефонний зв'язок, перейшли від відряджень до телефонних конференцій. Єдине, чого не торкнулася економія, це зарплати та соціальні гарантії (транспортування, харчування та медичне страхування) наших працівників. Навпаки, за 2008—2009 роки зар­плати зросли двічі. Антикризові заходи, яких ми вжили, дали результат. Як наслідок — "Ядзакі Україна" став найпривабливішим серед інших заводів корпорації в Європі. В період, коли йде скорочення обсягів виробництва по всій Європі, ми отримали новий проект — "Фольксваген".

— Розкажіть детальніше про новий проект? Що він собою являє?

— Компанія "Фольксваген", розпочинаючи роботу з корпорацією "Ядзакі", обрала саме наш завод. Проект уже реалізується, зараз повним ходом іде підготовка до пуску нових ліній, проводиться навчання працівників за всіма напрямками. Оскільки це новий замовник для "Ядзакі", то і багато процесів для нас є новими. А це означає, що ми повинні освоїти всі зміни до запуску продукту в масове виробництво. Річ у тім, що з самого початку завод будувався з розрахунком на 2800 людей, але з боку держави не було дотримано зобов'язань щодо збереження гарантій для підприємств у СЕЗ і ми не змогли вийти на 100 % потужності. Як наслідок, тільки через 5 років ми можемо реалізувати задумане.

— Які плани в компанії на майбутнє?

Проект "Фольксваген" для нашого краю — це додаткові 1500 робочих місць: робітники, інженери, логісти і спеціалісти з якості. Люди з різною кваліфікацією зможуть реалізувати себе в нашій компанії. Багато працівників зможуть розраховувати на підвищення, оскільки на будь-яку нову вакансію в компанії ми спочатку шукаємо людей із внутрішнього резерву, а потім залучаємо людей іззовні. Тому можете бути впевнені — кожен, хто прийде працювати на "Ядзакі", може не лише заробляти, а й почати будувати кар'єру. Процес набору персоналу вже почався. Фактично вже сформована група людей у різних сферах, які підтримують проект, починаючи з етапу його планування. На виробництві повноцінно функціонують три групи з 150 працівників для нового проекту і зараз ми активно здійснюємо набір персоналу.

Європейський та японський центри очікують від українського підприємства чималих результатів у цьому проекті. Нам довірили нового для корпорації замовника, тому ми повинні зробити все можливе, щоб не підвести корпорацію і замовника та успішно прийняти виклик.

РІО

03 вересня 2010р.

Теги: Ядзакі, криза. виробництво

НОВИНИ: Економіка

13:47
Cезон лохини на Закарпатті стартував на два тижні раніше, ніж торік
19:14
У травні пасажиропотік залізничним маршрутом Київ-Чоп зріс на 221% – Укрзалізниця
14:54
Через змову на аукціонах суди визнали недійсними вже два спецдозволи "Голден Тайл" на видобуток глин на Закарпатті – дані прокуратури
01:25
Закарпатське вино отримало офіційне географічне зазначення: що це означає
20:19
/ 1
Кабмін вніс до реєстру індустріальний парк "Тячів" площею площею понад 60 га
19:25
/ 1
Видобування солі на Закарпатті зупинилося з початку березня через конфлікт співвласників
17:49
Закарпатське вино офіційно отримало спеціальне географічне зазначення
17:41
/ 1
У І кварталі 2024 р. Закарпаття імпортувало товарів на $189 млн більше, ніж експортувало
11:34
Дозвіл на видобуток піску біля Ужгорода терміном на 20 років продали з аукціону за 4,5 млн грн
11:29
"Укргазвидобування" розвиватиме на Закарпатті генерацію електроенергії з газу та "розкриватиме" його геотермальний потенціал
13:36
Суд відкрив справу про банкрутство кондитерської фабрики "АВК" в Мукачеві
13:50
Через змову на аукціоні Держгеонадр суд визнав недійсним спецдозвіл групи "Голден Тайл" на користування родовищем глин на Закарпатті
16:23
На Закарпатті торік із загального обсягу вирощених зернових та зернобобових культур 69,6% займає кукурудза, 26,1% – пшениця
17:57
З початку року найбільший товарообіг, за інформацією Закарпатської митниці, здійснювався з Німеччиною, Італією, Угорщиною, Чехією та Словаччиною
13:40
Завершено монтаж зернових елеваторів сухого порту "Термінал Чорнотисів" на Закарпатті
01:35
Чеський приватний перевізник RegioJet готовий інвестувати в електрифікацію євроколії на ділянках Чоп-Мукачево і Чоп-Ужгород
01:18
/ 3
Розпочалася чергова спроба визнати банкрутом Солотвинський солерудник
14:34
/ 2
McDonald's знову хоче відкрити ресторан в Ужгороді. Цього року
11:08
Фермери з окупованої частини Херсонщини знаходять себе у тепличному бізнесі на Закарпатті
14:16
NSV Group і представники Італії, Німеччини та Польщі провели переговори щодо побудови на Закарпатті інтермодального логістичного центру Horonda Platform
16:30
Торік, в порівнянні з 2022-м, експорт на Закарпатті становив 69%, а імпорт – 84,5%
11:33
/ 1
На Закарпатті відкрили новий митний термінал
16:43
/ 2
Прокуратура взялась за компанії групи Голден Тайл, які з грубими порушеннями придбали закарпатські родовища глин
15:03
/ 8
На аукціоні за 13,87 млн грн продають землю та адмінбудівлю колишнього "Ужгородтеплокомуненерго" в центрі Ужгорода
15:19
/ 3
"Перечинське" "Френдлі Віндтехнолоджі" програло "ужгородцям" суд за родовище андезиту біля Ужгорода, продане за 75 млн грн
» Всі новини