Закарпатська ДПА: Відновлено дію Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій

Постановою Кабінету Міністрів України від 22 грудня 2006 р. № 1773 “Про внесення змін до Положення про Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій” (за текстом — Положення № 1773) затверджено зміни до діючої постанови Кабінету Міністрів України від 29.08.2002 р. № 1315 “Про затвердження Положення про Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій” (за текстом — Положення № 1315).

Відразу ж зауважимо: загальноприйняті в нормативних документах слова “зміни до діючого Положення...” дещо маскують зміст документа, схваленого вищим органом державної виконавчої влади. Фактично наприкінці минулого року набрала чинності принципово нова редакція Положення про Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій, яка суттєво відрізняється від попередньої редакції Положення, що діяла впродовж останніх чотирьох років.

Які причини зумовили необхідність затвердження на урядовому рівні нової редакції Положення про Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій?

Положення № 1315 було розроблено та затверджено Кабінетом Міністрів України відповідно до ст. 12 Закону України від 06.07.95 р. № 265/95-ВР “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій при розрахунках у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” (за текстом — Закон № 265/95-ВР). Документ встановлював загалом скорочену процедуру включення реєстраторів розрахункових операцій до Державного реєстру, містив вимоги щодо подання підприємствами меншої кількості обов’язкових документів на реєстратори, значно спрощував порядок розширення переліку версій внутрішнього програмного забезпечення РРО. Жодних об’єктивних підстав для зміни регламенту ведення Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій не існувало.

Обставини, що призвели до зупинення функціонування Державного реєстру, виникли в грудні 2005 р., після прийняття Кабінетом Міністрів України постанови від 21.12.2005 р. № 1231 “Про ліквідацію деяких консультативних, дорадчих та інших органів, утворених Кабінетом Міністрів України”. Серед інших органів, які згідно з цією постановою підлягають ліквідації, до переліку було включено й Державну комісію з питань впровадження електронних систем і засобів контролю та управління товарним і грошовим обігом, яка протягом останніх дев’яти років забезпечувала ведення Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій. Серед актів Кабінету Міністрів України, що втратили чинність, опинилася й постанова Кабінету Міністрів України від 24.01.97 р. № 81, якою було затверджено Положення про зазначену Державну комісію.

Основною метою прийняття Положення № 1773 є відновлення роботи Державного реєстру, а саме: визначення органу державної виконавчої влади, на який покладено ведення такого Державного реєстру, встановлення порядку його ведення, процедур включення (виключення) моделей реєстраторів до (із) Державного реєстру, розширення переліку версій їх внутрішнього програмного забезпечення, продовження строку первинної реєстрації моделей реєстраторів.

Відповідно до вимог Положення № 1773 ведення Державного реєстру та його оприлюднення покладено на ДПА України.

При визначенні органу центральної виконавчої влади з питань ведення Державного реєстру розробники цього Положення виходили з того, що відповідно до статей 13 та 15 Закону № 265/95-ВР саме ДПА України здійснює контроль за додержанням порядку розрахунків з використанням реєстраторів розрахункових операцій, а також встановлює порядок їх перевірки на відповідність вимогам щодо реалізації фіскальних функцій.

Положення № 1773 містить визначення низки термінів (“носій програмної пам’яті реєстратора розрахункових операцій”, “строк первинної реєстрації моделі”, “строк служби моделі”, “заявник”, “уповноважена організація”, “фіскальна інформація”, “фіскальні вимоги”, “технічна комісія”, “експлуатаційні документи” тощо), які виключають подвійне тлумачення окремих норм документа.

Цим Положенням суттєво спрощено процедури включення (виключення) моделей реєстраторів до (із) Державного реєстру та подовження термінів їх первинної реєстрації в Державному реєстрі.

Розгляд цих питань доручається уповноваженій ДПА України за погодженням з Мінфіном України державній організації та технічній комісії, до складу якої входять представники ДПА України, Мінпромполітики України, Держспоживстандарту України, СБУ, Нацбанку України та уповноваженої організації.

Відповідно до норм Положення № 1773 уповноважена організація здійснює перевірку моделі реєстратора розрахункових операцій (відповідно до встановленого ДПА України порядку) на відповідність фіскальним вимогам та складає висновок, виносить питання щодо включення моделі до Державного реєстру на розгляд технічної комісії, подає до ДПА України на затвердження проект Державного реєстру (або змін до нього) разом з висновками уповноваженої організації, протоколом випробувань та висновками технічної комісії, оформленими протоколом.

Рішення про включення (відмову у включенні) моделей до Державного реєстру або виключення моделей із Державного реєстру, розширення переліку версій внутрішнього програмного забезпечення моделей, продовження строку їх первинної реєстрації приймає ДПА України у 15-денний строк з дня надходження вищезазначених документів. Зауважимо також, що остаточне рішення про включення моделей до Державного реєстру ДПА України приймає за наявності позитивного висновку технічної комісії.

Державний реєстр або зміни до нього оприлюднюються у 10-денний строк після їх затвердження ДПА України на її офіційному сайті та у визначених нею друкованих засобах масової інформації.

Положенням № 1773 передбачено, що в разі прийняття рішення про виключення моделі з Державного реєстру ДПА України встановлює дату припинення реєстрації такої моделі та виключення її з Державного реєстру (з виведенням з експлуатації всіх реєстраторів моделі). У разі зміни фіскальних вимог або вимог нормативних документів до реєстраторів ДПА України на підставі пропозицій технічної комісії встановлює строки та порядок виведення з експлуатації або доопрацювання реєстраторів, які не відповідають новим вимогам.

Запровадження нового Положення дає змогу:

спростити обов’язкові процедури подання заявниками документів на моделі реєстраторів, які пропонуються для включення до Державного реєстру, перевірок цих документів на відповідність чинним нормативним актам;

забезпечити колегіальність та прозорість розгляду членами технічної комісії направлених заявниками документів та результатів випробувань за умови присутності заявників (виробників) реєстраторів на засіданнях технічної комісії;

скоротити терміни розгляду документів, прийняття рішення та затвердження змін до Державного реєстру;

забезпечити застосування у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг лише тих реєстраторів, що відповідають вимогам нормативно-правових актів і нормативних документів, пройшли державну сертифікацію на відповідність вимогам державних стандартів та забезпечують достовірність інформації про обсяги проведених розрахункових операцій;

створити умови для оперативного впровадження у виробництво, випуску та впровадження на підприємствах торгівлі й послуг високотехнологічної та надійної фіскальної техніки.
Офіційний сайт ДПА у Закарпатській області
20 лютого 2007р.

Теги:

Коментарі

НОВИНИ: Економіка

13:47
Cезон лохини на Закарпатті стартував на два тижні раніше, ніж торік
19:14
У травні пасажиропотік залізничним маршрутом Київ-Чоп зріс на 221% – Укрзалізниця
14:54
Через змову на аукціонах суди визнали недійсними вже два спецдозволи "Голден Тайл" на видобуток глин на Закарпатті – дані прокуратури
01:25
Закарпатське вино отримало офіційне географічне зазначення: що це означає
20:19
/ 1
Кабмін вніс до реєстру індустріальний парк "Тячів" площею площею понад 60 га
19:25
/ 1
Видобування солі на Закарпатті зупинилося з початку березня через конфлікт співвласників
17:49
Закарпатське вино офіційно отримало спеціальне географічне зазначення
17:41
/ 1
У І кварталі 2024 р. Закарпаття імпортувало товарів на $189 млн більше, ніж експортувало
11:34
Дозвіл на видобуток піску біля Ужгорода терміном на 20 років продали з аукціону за 4,5 млн грн
11:29
"Укргазвидобування" розвиватиме на Закарпатті генерацію електроенергії з газу та "розкриватиме" його геотермальний потенціал
13:36
Суд відкрив справу про банкрутство кондитерської фабрики "АВК" в Мукачеві
13:50
Через змову на аукціоні Держгеонадр суд визнав недійсним спецдозвіл групи "Голден Тайл" на користування родовищем глин на Закарпатті
16:23
На Закарпатті торік із загального обсягу вирощених зернових та зернобобових культур 69,6% займає кукурудза, 26,1% – пшениця
17:57
З початку року найбільший товарообіг, за інформацією Закарпатської митниці, здійснювався з Німеччиною, Італією, Угорщиною, Чехією та Словаччиною
13:40
Завершено монтаж зернових елеваторів сухого порту "Термінал Чорнотисів" на Закарпатті
01:35
Чеський приватний перевізник RegioJet готовий інвестувати в електрифікацію євроколії на ділянках Чоп-Мукачево і Чоп-Ужгород
01:18
/ 3
Розпочалася чергова спроба визнати банкрутом Солотвинський солерудник
14:34
/ 2
McDonald's знову хоче відкрити ресторан в Ужгороді. Цього року
11:08
Фермери з окупованої частини Херсонщини знаходять себе у тепличному бізнесі на Закарпатті
14:16
NSV Group і представники Італії, Німеччини та Польщі провели переговори щодо побудови на Закарпатті інтермодального логістичного центру Horonda Platform
16:30
Торік, в порівнянні з 2022-м, експорт на Закарпатті становив 69%, а імпорт – 84,5%
11:33
/ 1
На Закарпатті відкрили новий митний термінал
16:43
/ 2
Прокуратура взялась за компанії групи Голден Тайл, які з грубими порушеннями придбали закарпатські родовища глин
15:03
/ 8
На аукціоні за 13,87 млн грн продають землю та адмінбудівлю колишнього "Ужгородтеплокомуненерго" в центрі Ужгорода
15:19
/ 3
"Перечинське" "Френдлі Віндтехнолоджі" програло "ужгородцям" суд за родовище андезиту біля Ужгорода, продане за 75 млн грн
» Всі новини