На Закарпатті автомобілебудівники готуються до вступу в СОТ

Спеціальна урядова комісія вивчає питання, що чекає на автомобільну промисловість України зі вступом до СОТ. Роботу почали з візиту на один із найпотужніших автомобільних заводів держави – ЗАТ «Єврокар». Власне саме це підприємство й зініціювало створення такої комісії. Тут передбачають, що другу за потужністю галузь України зі зміною правил гри чекають значні проблеми.

На Закарпатті автомобілебудівники готуються до вступу в СОТ

Закордонний інвестор вклав у автомобілебудівний завод «Єврокар», що розташований поблизу закарпатського міста Чопа, понад 100 мільйонів доларів. Тут складають відомі у Європі автомобілі «Шкода», «Фольксваген», «Сеат». За потужністю це третій в Україні виробник після «Автозазу» і «Богдану». За чотири роки, до часу завершення проекту, інвестиції повинні зрости вдвічі, а потужності – втричі: із 45 тисяч нинішніх машин до 120 тисяч. Але чи вдасться це зробити за умов вступу України до СОТ? І не лише «Єврокару», а й іншим потужним інвестиційним автомобілебудівним підприємствам України?
Спеціалісти кажуть, що українською стороною не передбачено програму адаптації до нового конкурентного середовища.
Директор органу господарського розвитку Спеціальної економічної зони «Закарпаття» Володимир Приходько зазначає: «Сьогодні Міністерство промислової політики, розуміючи, що завтра заводи можуть мати проблеми, організувало цей рейс вищих посадових осіб для того, щоб зрозуміти, що є реальним в автопромі України і що буде означати негайний перехід на ввізні тарифи за вимогами СОТ. Якщо сьогодні це 25 відсотків, то світла мета» – 10, і тоді всі ці інвестиції можна вважати викинутими».
Український автопром не готовий до конкуренції в СОТ?
Економісти стверджують, що перша й основна проблема, яку не передбачив уряд України, це те, що зі вступом до СОТ державу можуть заполонити дешеві і неякісні автомобілі. Адже ввізне мито на готові авто не повинно перевищувати 10 відсотків його вартості. В Україні ж нині встановлені 25. Це дозволяло дешевше виготовляти свої автівки, ніж завозити чужі, давати робочі місця українцям, наповнювати місцеві бюджети і загалом піднімати українську економіку. Зі вступом до СОТ стало зрозуміло: українська автомобільна промисловість не готова перейти на нові умови торгівлі.
Голова наглядової ради ЗАТ «Єврокар» Олег Боярин наголошує: «Насправді більшість українських підприємств до цього ще не готові, і навіть не дивлячись на те, що був достатньо довгий адаптаційний період, ніхто не знав реальних умов вступу України до СОТ. Рішення були зроблені певною мірою поспішні, і вони не забезпечили того перехідного періоду, який існує фактично у всіх країнах».
Спеціалісти Міністерства промислової політики говорять про те, що нові умови вступу до СОТ ставлять у невигідне конкурентне становище автомобілі українського виробництва. Якщо заводи припинять роботу, це стане катастрофою не лише для їх працівників, але й позначиться на всій українській економіці. Уже зараз зрозуміло, що необхідні перехідні норми й продумана стратегія створення нормальних інвестиційних умов для машинобудівників, аби інвестиції не втекли з України, каже заступник Міністра промислової політики, голова експертної ради Віктор Падалко.
«Насамперед ми повинні оцінити хід виконання інвестиційної програми і доповісти про це уряду. По-друге, якраз при опрацюванні цих питань із керівниками автопідприємств ми повинні виробити спільну направленість, що ще можна зробити, які нормативно-правові акти можна прийняти уже в рамках вступу України до СОТ», – зазначив Віктор Падалко.
Українські автомобілі нині будуть у рамках понад 10 потужних інвестиційних проектів, торік українським автопромом вироблено продукції на 26 мільярдів гривень. А взагалі машинобудівна промисловість є лідером у нарощуванні обсягів виробництва. Як врятувати галузь в умовах жорсткої європейської конкуренції – виклик для українського уряду.

Надія Петрів, RadioSvoboda.Ua
16 травня 2008р.

Теги:

Коментарі

Назар 2008-06-02 / 17:34:00
Мені глибоко в одному місці рівень доходів керівництва автозаводів. Ну втратять вони доходи - ну і що. Багатих людей стане більше, дуже багатих менше. Давно пора

НОВИНИ: Економіка

13:47
Cезон лохини на Закарпатті стартував на два тижні раніше, ніж торік
19:14
У травні пасажиропотік залізничним маршрутом Київ-Чоп зріс на 221% – Укрзалізниця
14:54
Через змову на аукціонах суди визнали недійсними вже два спецдозволи "Голден Тайл" на видобуток глин на Закарпатті – дані прокуратури
01:25
Закарпатське вино отримало офіційне географічне зазначення: що це означає
20:19
/ 1
Кабмін вніс до реєстру індустріальний парк "Тячів" площею площею понад 60 га
19:25
/ 1
Видобування солі на Закарпатті зупинилося з початку березня через конфлікт співвласників
17:49
Закарпатське вино офіційно отримало спеціальне географічне зазначення
17:41
/ 1
У І кварталі 2024 р. Закарпаття імпортувало товарів на $189 млн більше, ніж експортувало
11:34
Дозвіл на видобуток піску біля Ужгорода терміном на 20 років продали з аукціону за 4,5 млн грн
11:29
"Укргазвидобування" розвиватиме на Закарпатті генерацію електроенергії з газу та "розкриватиме" його геотермальний потенціал
13:36
Суд відкрив справу про банкрутство кондитерської фабрики "АВК" в Мукачеві
13:50
Через змову на аукціоні Держгеонадр суд визнав недійсним спецдозвіл групи "Голден Тайл" на користування родовищем глин на Закарпатті
16:23
На Закарпатті торік із загального обсягу вирощених зернових та зернобобових культур 69,6% займає кукурудза, 26,1% – пшениця
17:57
З початку року найбільший товарообіг, за інформацією Закарпатської митниці, здійснювався з Німеччиною, Італією, Угорщиною, Чехією та Словаччиною
13:40
Завершено монтаж зернових елеваторів сухого порту "Термінал Чорнотисів" на Закарпатті
01:35
Чеський приватний перевізник RegioJet готовий інвестувати в електрифікацію євроколії на ділянках Чоп-Мукачево і Чоп-Ужгород
01:18
/ 3
Розпочалася чергова спроба визнати банкрутом Солотвинський солерудник
14:34
/ 2
McDonald's знову хоче відкрити ресторан в Ужгороді. Цього року
11:08
Фермери з окупованої частини Херсонщини знаходять себе у тепличному бізнесі на Закарпатті
14:16
NSV Group і представники Італії, Німеччини та Польщі провели переговори щодо побудови на Закарпатті інтермодального логістичного центру Horonda Platform
16:30
Торік, в порівнянні з 2022-м, експорт на Закарпатті становив 69%, а імпорт – 84,5%
11:33
/ 1
На Закарпатті відкрили новий митний термінал
16:43
/ 2
Прокуратура взялась за компанії групи Голден Тайл, які з грубими порушеннями придбали закарпатські родовища глин
15:03
/ 8
На аукціоні за 13,87 млн грн продають землю та адмінбудівлю колишнього "Ужгородтеплокомуненерго" в центрі Ужгорода
15:19
/ 3
"Перечинське" "Френдлі Віндтехнолоджі" програло "ужгородцям" суд за родовище андезиту біля Ужгорода, продане за 75 млн грн
» Всі новини