Новий перепускний пункт "Ужгород" на словацькому кордоні й досі не працює: Україна не може прокласти кілометр дороги

Україна втрачає вантажно-транспортні потоки, оскільки не має сучасної інфраструктури на митних та прикордонних переходах. І дуже часто це залежить від простого невиконання взятих на себе зобов’язань. Приміром, новий перепускний пункт "Ужгород" на словацькому кордоні й досі не працює тільки через те, що Україна не спромоглася виділити гроші для будівництва 1 кілометра 115 метрів дороги.

Новий перепускний пункт "Ужгород" на словацькому кордоні й досі не працює: Україна не може прокласти кілометр дороги

Європейські інвестори готові вкласти у модернізацію терміналу 12 млн. євро. Чверть з них вже витратили на будівництво нового вантажного терміналу, але реконструювати автомобільно-пасажирський комплекс інвестори не поспішають, бо українці не виконали взятих на себе зобов’язань.
Реконструкцію автомобільно-пасажирського терміналу на перепускному пункті "Ужгород" європейці мали розпочати ще в січні. Та не зробили цього досі. Бо українці не дотрималися умов договору і не спромоглися прокласти один кілометр під`їзних шляхів. Другий рік поспіль грошей на будівництво дороги не виділяє Кабмін. Торік треба було 17 мільйонів гривень. Тепер після здорожчання - 23,5. Щоб хоча б утрамбувати землю та завезти основу під дорожнє покриття, шляховики взяли банківські кредити.
Василь Маркович, начальник Адміністрації автомобільних доріг у Закарпатській області: "На сьогоднішній день ще коштів немає і немає переліку. Ми не впевнені, що виконаємо своє зобов`язання. Хоча ми роботи не припиняли. Ми попросили підрядні організації взяти банківські кредити і вони сьогодні працюють на ці кредити. Таких робіт на сьогодні виконано більш як на 3 мільйони гривень".
Через відсутність під`їзної дороги не може запрацювати потужний вантажний термінал. Його урочисто відкрили ще три місяці тому. Поки там простоює сучасне обладнання, ваги та сканери, закарпатські митники продовжують оглядати вантажівки просто неба за допомогою металевих щупів та ліхтариків. На перевірку однієї машини витрачають майже півгодини. У новому терміналі ця процедура зайняла б три хвилини.
Михайло Порада, начальник Ужгородської митниці: "Три місяці після здачі побудованого терміналу нам прийшлося охороняти його своїми силами. Плюс довелося практично затрачати кошти за використану електроенергію, тепло, щоб забезпечити збереження його у нормальному стані. Ми не можемо більше працювати у такому режимі".
Коли запрацює новий вантажний термінал – залежить від українських урядовців. Шляховики запевняють: маючи гроші, дорогу збудують за два місяці. Тоді пропускна спроможність на кордоні зросте втричі. Хто і коли доведе до європейських вимог ще й автомобільно-пасажирський комплекс пункту пропуску "Ужгород", наразі невідомо.
Як уже повідомляло раніше "Закарпаття online", в інформації УНІАНу начальник Ужгородської митниці Михайло Порада пообіцяв, що новий транспортний термінал запрацює з 1-го квітня ( http://www.zakarpattya.net.ua/loadnews.asp?id=20672 ).

Світлана Ковбиця, Вадим Шишканич, "Факти", ICTV
09 квітня 2008р.

Теги:

Коментарі

pfr 2008-04-09 / 14:33:00
Порада пожартував... Ну а "бідні митники" не мучаться, їм так вигідно... Працювати по старинці, час відтягувати на кожній машині - це ж бабки, хабарі... А як там всюди техніка буде, все проглядатиметься, записуватиметься - то ж які доходи можна буде приховати?

НОВИНИ: Економіка

01:25
Закарпатське вино отримало офіційне географічне зазначення: що це означає
20:19
/ 1
Кабмін вніс до реєстру індустріальний парк "Тячів" площею площею понад 60 га
19:25
/ 1
Видобування солі на Закарпатті зупинилося з початку березня через конфлікт співвласників
17:49
Закарпатське вино офіційно отримало спеціальне географічне зазначення
17:41
/ 1
У І кварталі 2024 р. Закарпаття імпортувало товарів на $189 млн більше, ніж експортувало
11:34
Дозвіл на видобуток піску біля Ужгорода терміном на 20 років продали з аукціону за 4,5 млн грн
11:29
"Укргазвидобування" розвиватиме на Закарпатті генерацію електроенергії з газу та "розкриватиме" його геотермальний потенціал
13:36
Суд відкрив справу про банкрутство кондитерської фабрики "АВК" в Мукачеві
13:50
Через змову на аукціоні Держгеонадр суд визнав недійсним спецдозвіл групи "Голден Тайл" на користування родовищем глин на Закарпатті
16:23
На Закарпатті торік із загального обсягу вирощених зернових та зернобобових культур 69,6% займає кукурудза, 26,1% – пшениця
17:57
З початку року найбільший товарообіг, за інформацією Закарпатської митниці, здійснювався з Німеччиною, Італією, Угорщиною, Чехією та Словаччиною
13:40
Завершено монтаж зернових елеваторів сухого порту "Термінал Чорнотисів" на Закарпатті
01:35
Чеський приватний перевізник RegioJet готовий інвестувати в електрифікацію євроколії на ділянках Чоп-Мукачево і Чоп-Ужгород
01:18
/ 3
Розпочалася чергова спроба визнати банкрутом Солотвинський солерудник
14:34
/ 2
McDonald's знову хоче відкрити ресторан в Ужгороді. Цього року
11:08
Фермери з окупованої частини Херсонщини знаходять себе у тепличному бізнесі на Закарпатті
14:16
NSV Group і представники Італії, Німеччини та Польщі провели переговори щодо побудови на Закарпатті інтермодального логістичного центру Horonda Platform
16:30
Торік, в порівнянні з 2022-м, експорт на Закарпатті становив 69%, а імпорт – 84,5%
11:33
/ 1
На Закарпатті відкрили новий митний термінал
16:43
/ 1
Прокуратура взялась за компанії групи Голден Тайл, які з грубими порушеннями придбали закарпатські родовища глин
15:03
/ 8
На аукціоні за 13,87 млн грн продають землю та адмінбудівлю колишнього "Ужгородтеплокомуненерго" в центрі Ужгорода
15:19
/ 3
"Перечинське" "Френдлі Віндтехнолоджі" програло "ужгородцям" суд за родовище андезиту біля Ужгорода, продане за 75 млн грн
10:51
/ 7
За грантами, отриманими на сади, в Україні лідирує Закарпаття
22:08
/ 20
Під велетенський деревообробний завод на Закарпатті зареєстрували індустріальний парк
21:56
У 2023-му через Закарпатську митницю експортовано товарів на майже 32 млрд грн, а імпортовано на понад 106
» Всі новини