Закарпатські перевізники погрожують перекрити автомагістралі

Другий день у Закарпатті бастують перевізники, які виконують міжнародні рейси на мікроавтобусах, що переобладнані з вантажних. Вони вже звернулися до всіх гілок влади, але з жодної не отримали конкретної відповіді. Влада ж має свою точку зору на такі перевезення.

Забастовка перевізників в Ужгороді, неподалік будівлі Закарпатської ОДА
Забастовка перевізників в Ужгороді, неподалік будівлі Закарпатської ОДА

Житель села Золотарьово Хустського району Закарпаття Юрій рік тому в кредит придбав мікроавтобус марки «Мерседес-Спринтер». Каже, обійшовся він у кілька десятків тисяч доларів США. Ще 4 тисячі умовних одиниць заплатив акредитованому від Міністерства транспорту України інституту, який переобладнав його вантажний автобус у пасажирський, встановив необхідні амортизатори, пасажирські сидіння тощо. Юрій має ліцензоване право на здійснення перевезень і платить податки як приватний підприємець. Якщо йому заборонять і надалі перевозити людей, як виживе – не знає. А виховує трьох синів і іншої роботи в невеличкому селі на Хустині не знайти: «Це є вихід як для нашої сім’ї, так і для всього закарпатського народу. Бо ми перевозимо заробітчан, і вони привозять у наш бюджет гроші, тобто йдуть на ринки, витрачають їх. Ми мільярди гривень завозимо до України, тобто утримуємо ці бюджети».

Для безробітного Закарпаття такий вид заробітку – золоте дно

Уся проблема в тім, що міжміським перевізникам держава заборонила возити людей на переобладнаних вантажних мікроавтобусах. Це передбачає 32-ий пункт Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, який наприкінці минулого року відредагував Кабмін. По Закарпаттю, в якому високий рівень безробіття і такий вид заробітку – на вагу золота, новий закон вдарив особливо. У області близько 5 тисяч офіційно зареєстрованих мікроавтобусів, які здійснюють пасажирські перевезення. Переважна більшість з них переобладнані Це найбільша кількість порівняно з усіма областями України. Вони працюють не лише на внутріошньобласних маршрутах, а й перевозять заробітчан у різні країни СНД на заробітки.

—Нам болить, бо ми фактично й самі працюємо, маємо роботу, і людей перевозимо на роботу.

— Ми взяли гроші в кредит, а де тепер взяти гроші, щоб повернути кредити? – непокояться перевізники.

Автодорожна інспекція та обласна влада має свою точку зору на проблему. Перший заступник голови Закарпатської облдержадміністрації Іван Балога каже: «І адміністрація, і обласна рада вислухали пропозиції цих перевізників, зрозуміли, що є казуси правові. З одного боку, держава своїми інституціями дозволяє і надає ліценції різним технічним станціям переобладнувати вантажні мікроавтобуси у пасажирські. З іншого боку, виходить постанова, яка забороняє їхню експлуатацію. Це правовий нігілізм, потрібно шукати золоту середину. Хоча за статистикою, у 2007 році найбільше жертв було саме на транспорті, який переобладнаний».

Тим часом сьогодні, під час чергової забастовки, закарпатська влада пообіцяла поки що не забороняти пасажирські перевезення тим мікроавтобусам, які мають всі чинні дозволи, ліцензії. На майбутнє чиновники обіцяють спробувати допомогти перевізникам. Останні попереджають, якщо допомоги не дочекаються, перекриють всі основні автомагістралі Закарпатської області

Надія Петрів, Радіо Свобода
16 січня 2008р.

Теги:

Коментарі

НОВИНИ: Економіка

13:47
Cезон лохини на Закарпатті стартував на два тижні раніше, ніж торік
19:14
У травні пасажиропотік залізничним маршрутом Київ-Чоп зріс на 221% – Укрзалізниця
14:54
Через змову на аукціонах суди визнали недійсними вже два спецдозволи "Голден Тайл" на видобуток глин на Закарпатті – дані прокуратури
01:25
Закарпатське вино отримало офіційне географічне зазначення: що це означає
20:19
/ 1
Кабмін вніс до реєстру індустріальний парк "Тячів" площею площею понад 60 га
19:25
/ 1
Видобування солі на Закарпатті зупинилося з початку березня через конфлікт співвласників
17:49
Закарпатське вино офіційно отримало спеціальне географічне зазначення
17:41
/ 1
У І кварталі 2024 р. Закарпаття імпортувало товарів на $189 млн більше, ніж експортувало
11:34
Дозвіл на видобуток піску біля Ужгорода терміном на 20 років продали з аукціону за 4,5 млн грн
11:29
"Укргазвидобування" розвиватиме на Закарпатті генерацію електроенергії з газу та "розкриватиме" його геотермальний потенціал
13:36
Суд відкрив справу про банкрутство кондитерської фабрики "АВК" в Мукачеві
13:50
Через змову на аукціоні Держгеонадр суд визнав недійсним спецдозвіл групи "Голден Тайл" на користування родовищем глин на Закарпатті
16:23
На Закарпатті торік із загального обсягу вирощених зернових та зернобобових культур 69,6% займає кукурудза, 26,1% – пшениця
17:57
З початку року найбільший товарообіг, за інформацією Закарпатської митниці, здійснювався з Німеччиною, Італією, Угорщиною, Чехією та Словаччиною
13:40
Завершено монтаж зернових елеваторів сухого порту "Термінал Чорнотисів" на Закарпатті
01:35
Чеський приватний перевізник RegioJet готовий інвестувати в електрифікацію євроколії на ділянках Чоп-Мукачево і Чоп-Ужгород
01:18
/ 3
Розпочалася чергова спроба визнати банкрутом Солотвинський солерудник
14:34
/ 2
McDonald's знову хоче відкрити ресторан в Ужгороді. Цього року
11:08
Фермери з окупованої частини Херсонщини знаходять себе у тепличному бізнесі на Закарпатті
14:16
NSV Group і представники Італії, Німеччини та Польщі провели переговори щодо побудови на Закарпатті інтермодального логістичного центру Horonda Platform
16:30
Торік, в порівнянні з 2022-м, експорт на Закарпатті становив 69%, а імпорт – 84,5%
11:33
/ 1
На Закарпатті відкрили новий митний термінал
16:43
/ 2
Прокуратура взялась за компанії групи Голден Тайл, які з грубими порушеннями придбали закарпатські родовища глин
15:03
/ 8
На аукціоні за 13,87 млн грн продають землю та адмінбудівлю колишнього "Ужгородтеплокомуненерго" в центрі Ужгорода
15:19
/ 3
"Перечинське" "Френдлі Віндтехнолоджі" програло "ужгородцям" суд за родовище андезиту біля Ужгорода, продане за 75 млн грн
» Всі новини