На Закарпатті презентовано Національну транспортну стратегію з європейським вектором

5 жовтня в малому залі ОДА відбулася презентація проекту Національної транспортної Стратегії України на період до 2030 року.

На Закарпатті презентовано Національну транспортну стратегію з європейським вектором

Участь в обговоренні документу взяли заступник Міністра інфраструктури з питань європейської інтеграції Віктор Довгань, керівництво обласної  та Ужгородської міської влад, депутати різних рівнів, представники райдержадміністрацій і міськвиконкомів, обласних служб та установ.

Ключовий експерт проекту технічної допомоги ЄС «Підтримка імплементації Угоди про асоціацію та Національної транспортної стратегії» Альберт Бергонзо.

Наголошувалось, що з ініціативи прем’єр – міністра України напрацьовується єдина Національна стратегія розвитку транспортної галузі, включаючи залізничний транспорт, порти та авіасполучення.

 У  плані Стратегії - наближення української транспортної інфраструктури до європейської, а також ключові  інфраструктурні проекти для регіонів.

То ж даний проект проходить громадське обговорення в регіонах України. Такі регіональні обговорення відбулися в Одесі, Львові, Дніпрі, Харкові та Полтаві, за підсумками яких визначені пріоритетні інфраструктурні проекти.

Серед іншого йшлося про те, що для ефективного розвитку транспортної галузі потрібна повноцінна стратегія розвитку доріг, а вони у нашому, прикордонному  краї, що межує з чотирма європейськими державами, – розбиті. "Закарпатці  надіялися ремонтувати та будувати  їх за рахунок  «дорожнього експерименту», відповідно до якого 50 відсотків з перевиконання щомісячних планових надходжень митниць мали стати  реальним фінансовим джерелом на ці цілі. Однак «Мінфін із грубим порушенням законодавства забрав 41 мільйон, залишивши області 14», - зазначив голова Закарпатської облдержадміністрації.

Далі в числі важливого проекту було названо «Міжнародний аеропорт «Ужгород», який є дієздатним підприємством, що підтверджується відповідними сертифікатами, свідоцтвами та посвідченнями, на підставі яких забезпечує посадку, зліт та обслуговування повітряних суден і  пасажирів. Звісно, цьому сприяє діюча відповідна обласна Програма підвищення ефективності функціонування Закарпатського обласного комунального підприємства «Міжнародний аеропорт «Ужгород», заходи якої реалізуються за рахунок коштів обласного бюджету, державного бюджету та доходів підприємства. Вдалося виконати низку важливих заходів: від відновлення полотна злітно-посадкової смуги аеродрому, оновлення спецтехніки та обладнання, проведення навчання персоналу авіапідприємства до капітального ремонту терміналу. Разом з тим, аеропорт потребує подальшої  модернізації та фінансової підтримки. Натомість і влада краю, і депутати  займають тверду  позицію щодо збереження та відновлення діяльності ЗОКП «Міжнародний аеропорт «Ужгород» і хотіли б бачити його серед проектів Стратегії.

Мовилось і про необхідність запуску швидкісного сполучення «Інтерсіті» за маршрутом «Мукачево-Будапешт». Тут міністерський посадовець ключовим завданням бачить  відновлення колії 1435 мм. 

Коли зайшлося про будівництво об’їзної дороги навколо м. Берегово, проект якого вже має своє довгу історію, присутній на презентації в/п голови облради Йосип Борто висловився чітко: сьогодні доцільніше вести мову  про приєднання  України до Транс'європейської мережі  шляхом будівництва дороги, яка б сполучала Чоп-Київ із автомагістраллю Угорщини М3.Точки перетину облаштувати в с. Дийда Бергівського району та  Берегдоровц, що в Угорщині. Для цього Угорщина повинна добудувати до цієї точки 20 км автодороги, ми ж зі свого боку – автодорогу Київ-Чоп до точки перетину. Це буде стратегічним проектом для обох країн, у т.ч. й для Закарпаття.

Далі Йосип Йосипович порушив ще одне наболіле питання краю - реконструкцію КПП " Лужанка—Берегшурань», що на кордоні з Угорщиною, відомий як проект "Ефективний та безпечний кордон між Угорщиною та Україною".

-  З угорського боку зроблені всі будівельні роботи: збудовано вантажний термінал, споруджено додаткові смуги перетину кордону, а з українського, на жаль,- роботи то починались, то призупинялись. У результаті невчасно освоєні кошти Євросоюзу довелося повернути. Тому, на моє тверде переконання, у план Національної стратегії необхідно включити і цей проект, що допоможе нам мати на кордоні з європейською країною сучасний європейський КПП, а звідси – безпечний кордон, комфортний перетин, збільшення вантажних перевезень,  інвестицій і туристів, - наголосив Йосип Йосипович.   

Учасники зустрічі ставили запитання перед заступником Міністра, ділились своїми думками та баченням розбудови транспортної Стратегії України з надією, що слушні - ляжуть в основу цього важливого документу і Закарпаття – край туризму,  матиме сучасні дороги, КПП і повносилий, діючий  аеропорт.

06 жовтня 2017р.

Теги: Мінфін, дороги, стратегія

Коментарі

Вуву 2017-11-22 / 22:51:40
Єврокомісія визнала обладнання аеропорту ... як непридатним для експлуатаційі ... Куди поділись 16 млн бюджетних коштів ?
Ну і звичайно подальшойі фінансовойі підтримки .... Мало іген задерибанив ... Хоче ще більше ...
Так і далі буде виривати бюджетні гроші аж поки його непосадять.
Допоки нема реальногофінконтролю ... А в києві сам "дядько" кришує ... Змін небуде.

НОВИНИ: Економіка

01:25
Закарпатське вино отримало офіційне географічне зазначення: що це означає
20:19
/ 1
Кабмін вніс до реєстру індустріальний парк "Тячів" площею площею понад 60 га
19:25
/ 1
Видобування солі на Закарпатті зупинилося з початку березня через конфлікт співвласників
17:49
Закарпатське вино офіційно отримало спеціальне географічне зазначення
17:41
/ 1
У І кварталі 2024 р. Закарпаття імпортувало товарів на $189 млн більше, ніж експортувало
11:34
Дозвіл на видобуток піску біля Ужгорода терміном на 20 років продали з аукціону за 4,5 млн грн
11:29
"Укргазвидобування" розвиватиме на Закарпатті генерацію електроенергії з газу та "розкриватиме" його геотермальний потенціал
13:36
Суд відкрив справу про банкрутство кондитерської фабрики "АВК" в Мукачеві
13:50
Через змову на аукціоні Держгеонадр суд визнав недійсним спецдозвіл групи "Голден Тайл" на користування родовищем глин на Закарпатті
16:23
На Закарпатті торік із загального обсягу вирощених зернових та зернобобових культур 69,6% займає кукурудза, 26,1% – пшениця
17:57
З початку року найбільший товарообіг, за інформацією Закарпатської митниці, здійснювався з Німеччиною, Італією, Угорщиною, Чехією та Словаччиною
13:40
Завершено монтаж зернових елеваторів сухого порту "Термінал Чорнотисів" на Закарпатті
01:35
Чеський приватний перевізник RegioJet готовий інвестувати в електрифікацію євроколії на ділянках Чоп-Мукачево і Чоп-Ужгород
01:18
/ 3
Розпочалася чергова спроба визнати банкрутом Солотвинський солерудник
14:34
/ 2
McDonald's знову хоче відкрити ресторан в Ужгороді. Цього року
11:08
Фермери з окупованої частини Херсонщини знаходять себе у тепличному бізнесі на Закарпатті
14:16
NSV Group і представники Італії, Німеччини та Польщі провели переговори щодо побудови на Закарпатті інтермодального логістичного центру Horonda Platform
16:30
Торік, в порівнянні з 2022-м, експорт на Закарпатті становив 69%, а імпорт – 84,5%
11:33
/ 1
На Закарпатті відкрили новий митний термінал
16:43
/ 1
Прокуратура взялась за компанії групи Голден Тайл, які з грубими порушеннями придбали закарпатські родовища глин
15:03
/ 8
На аукціоні за 13,87 млн грн продають землю та адмінбудівлю колишнього "Ужгородтеплокомуненерго" в центрі Ужгорода
15:19
/ 3
"Перечинське" "Френдлі Віндтехнолоджі" програло "ужгородцям" суд за родовище андезиту біля Ужгорода, продане за 75 млн грн
10:51
/ 7
За грантами, отриманими на сади, в Україні лідирує Закарпаття
22:08
/ 20
Під велетенський деревообробний завод на Закарпатті зареєстрували індустріальний парк
21:56
У 2023-му через Закарпатську митницю експортовано товарів на майже 32 млрд грн, а імпортовано на понад 106
» Всі новини