Профільний комітет ВР рекомендує відхилити законопроект про створення СЕЗ "Закарпаття" як корупціогенний

Комітет з питань запобігання і протидії корупції визнав таким, що не відповідає вимогам антикорупційного законодавства, законопроект про створення спеціальної економічної зони „Закарпаття”.

Профільний комітет ВР рекомендує відхилити законопроект про створення СЕЗ "Закарпаття" як корупціогенний

Метою і завданнями даного законопроекту (№3276) є запровадження спеціального правового режиму інвестиційної діяльності та створення сприятливого інвестиційного клімату на території Закарпатської області

З приводу законопроекту у Комітеті вважаєть таке.

Законопроект в окремих своїх положеннях суперечить вимогам Закону України „Про загальні засади створення і функціонування спеціальних (вільних) економічних зон”, у тому числі розділу ІІ „Створення спеціальної (вільної) економічної зони”, де чітко регламентовано адміністративну процедуру щодо порядку створення таких зон, подання (чіткий перелік) документів необхідних для цієї цілі, техніко-економічне обґрунтування доцільності створення і функціонування СЕЗ.

До законопроекту не додається рішення і належне фінансово-економічне обґрунтування (хоча б попередніх розрахунків аналізу діяльності СЕЗ), Закарпатської облдержадміністрації щодо дієвості спеціального режиму господарської діяльності СЕЗ, механізму стимулювання розвитку реальних потреб території. Необхідність вказаних вимог пов’язана з комплексом питань державної (бюджетної, податкової тощо) підтримки діяльності відповідних суб’єктів в межах СЕЗ і державної гарантії збереження майнових і немайнових прав суб’єктів СЕЗ.

Нормами частини 1 статті 4 покладаються дискреційні повноваження на Закарпатську обласну державну адміністрацію одноособово створювати орган господарського розвитку і управління СЕЗ.

Тоді як, згідно пункту „б” частини 1 статті 9 Закону України „Про загальні засади створення і функціонування спеціальних (вільних) економічних зон” такий орган: „створюється за участю суб’єктів економічної діяльності України та іноземних суб’єктів такої діяльності”.

Нормами законопроекту взагалі не визначені адміністративні процедури персонального формування органу господарського розвитку і управління СЕЗ як органу із суттєвими повноваженнями.

Норми статей 7, 10 взагалі не визначають принципи прозорості формування джерела фінансування органу господарського розвитку і управління СЕЗ, а частина 2 статті 6  щодо справляння плати за реєстрацію містить корупційні ризики, оскільки законом ця адміністративна процедура чітко не унормована,  зокрема, з порядку формування розміру плати.

Крім того, законопроект містить корупціогенні чинники. Так, новелою пункту 12 частини 2 статті 4 «Повноваження органу господарського розвитку і управління СЕЗ „Закарпаття” наділяється дискреційними повноваженнями – „…реалізація інших повноважень …”.

Нормою частини 2 статті 5 на орган господарського розвитку і управління СЕЗ «Закарпаття» покладається дискреційна і корупціогенна  адміністративна процедура з видачі свідоцтва про реєстрацію, тоді як Законом України «Про загальні засади створення та функціонування спеціальних (вільних) економічних зон» не передбачається видача таких свідоцтв.

Нормами частини 5 статті 10, абзацу 2 частини 4 статті 11 Кабінету Міністрів України надаються додаткові дискреційні повноваження, зокрема, встановлення порядку контролю за цільовим використанням сировини, матеріалів, устаткування, обладнання та комплектуючих до них, що ввозяться відповідно до цього Закону на територію СЕЗ; обмеження щодо ввезення на митну територію України з територіє СЕЗ та вивезення …окремих видів товарів.

Внаслідок викладених невідповідностей створюються умови для виникнення конфлікту інтересів та можливостей для зловживання.

Окремі корупційні ризики можуть нести норми законопроекту, передбачені статтею 10, щодо особливостей оподаткування, запровадження законом податкових пільг щодо сплати ввізного мита, податку на додану вартість, податку на прибуток підприємств та плати за землю.

Відповідно до статті 7 Податкового Кодексу України, «будь-які питання щодо оподаткування регулюються цим Кодексом і не можуть встановлюватися або змінюватися іншими законами України, крім законів, що містять виключно положення щодо внесення змін до цього Кодексу».

Норми законопроекту щодо відносин, які виникають у сфері податків і зборів, регулюються виключно Податковим кодексом Україні, який, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в  Україні, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов’язки.

Прийняття цього проекту як закону, яким передбачена низка митних та податкових пільг для суб’єктів підприємницької діяльності - юридичних осіб, може призвести до зменшення надходжень до Державного бюджету

Враховуючи викладене та з метою усунення корупціогенного фактору зазначений законопроект доцільно відхилити, йдеться на сайті Верховної ради України.

 
02 лютого 2016р.

Теги: спеціальна економічна зона, законопроект, комітет

НОВИНИ: Економіка

13:47
Cезон лохини на Закарпатті стартував на два тижні раніше, ніж торік
19:14
У травні пасажиропотік залізничним маршрутом Київ-Чоп зріс на 221% – Укрзалізниця
14:54
Через змову на аукціонах суди визнали недійсними вже два спецдозволи "Голден Тайл" на видобуток глин на Закарпатті – дані прокуратури
01:25
Закарпатське вино отримало офіційне географічне зазначення: що це означає
20:19
/ 1
Кабмін вніс до реєстру індустріальний парк "Тячів" площею площею понад 60 га
19:25
/ 1
Видобування солі на Закарпатті зупинилося з початку березня через конфлікт співвласників
17:49
Закарпатське вино офіційно отримало спеціальне географічне зазначення
17:41
/ 1
У І кварталі 2024 р. Закарпаття імпортувало товарів на $189 млн більше, ніж експортувало
11:34
Дозвіл на видобуток піску біля Ужгорода терміном на 20 років продали з аукціону за 4,5 млн грн
11:29
"Укргазвидобування" розвиватиме на Закарпатті генерацію електроенергії з газу та "розкриватиме" його геотермальний потенціал
13:36
Суд відкрив справу про банкрутство кондитерської фабрики "АВК" в Мукачеві
13:50
Через змову на аукціоні Держгеонадр суд визнав недійсним спецдозвіл групи "Голден Тайл" на користування родовищем глин на Закарпатті
16:23
На Закарпатті торік із загального обсягу вирощених зернових та зернобобових культур 69,6% займає кукурудза, 26,1% – пшениця
17:57
З початку року найбільший товарообіг, за інформацією Закарпатської митниці, здійснювався з Німеччиною, Італією, Угорщиною, Чехією та Словаччиною
13:40
Завершено монтаж зернових елеваторів сухого порту "Термінал Чорнотисів" на Закарпатті
01:35
Чеський приватний перевізник RegioJet готовий інвестувати в електрифікацію євроколії на ділянках Чоп-Мукачево і Чоп-Ужгород
01:18
/ 3
Розпочалася чергова спроба визнати банкрутом Солотвинський солерудник
14:34
/ 2
McDonald's знову хоче відкрити ресторан в Ужгороді. Цього року
11:08
Фермери з окупованої частини Херсонщини знаходять себе у тепличному бізнесі на Закарпатті
14:16
NSV Group і представники Італії, Німеччини та Польщі провели переговори щодо побудови на Закарпатті інтермодального логістичного центру Horonda Platform
16:30
Торік, в порівнянні з 2022-м, експорт на Закарпатті становив 69%, а імпорт – 84,5%
11:33
/ 1
На Закарпатті відкрили новий митний термінал
16:43
/ 2
Прокуратура взялась за компанії групи Голден Тайл, які з грубими порушеннями придбали закарпатські родовища глин
15:03
/ 8
На аукціоні за 13,87 млн грн продають землю та адмінбудівлю колишнього "Ужгородтеплокомуненерго" в центрі Ужгорода
15:19
/ 3
"Перечинське" "Френдлі Віндтехнолоджі" програло "ужгородцям" суд за родовище андезиту біля Ужгорода, продане за 75 млн грн
» Всі новини