Продукція Ужгородського "Електродвигуна" експортується в країни Євросоюзу

Серед колишніх промислових гігантів Закарпаття в управлінні промисловості і розвитку інфраструктури Закарпатської ОДА мені насамперед порекомендували навідатися на підприємство, яке і в нинішніх суворих реаліях ринкової економіки 98 відсотків своєї продукції в країни ЄС поставляє і хороші перспективи має. Детальніше про це — в інтерв'ю з головою спостережної ради цього ВАТ, успішним менеджером Йосипом ГОРВАТОМ.

— Йосипе Йосиповичу, скільки, до речі, років ви уже віддали ужгородському "Електродвигуну"?

— Понад 20 літ. Із них 17 років був його директором, а тепер очолюю спостережну раду цього крупного підприємства галузі машинобудування, яке упевнено тримається на плаву.

— Завдяки чому?

— Передусім вдалій свого часу реструктуризації виробництва та виходу на ринки країн ЄС. Завод "Електродвигун" і його підприємства, які входять до цього об'єднання, й у нинішньому році працюють стабільно. Ми жодних різких змін не робили, виробництво за останні роки стабілізовано, йде модернізація дільниць по випуску електродвигунів й одночасно на заводі нарощуються обсяги виробництва товарів народного споживання (ТНС). Виготовляємо вікна й двері з натурального дерева, пластику й алюмінію, що не є характерним профілем "Електродвигуна". За вільні обігові кошти закупили й встановили дві сучасні лінії: з виробництва склопакетів та ламінації профілів вікон і дверей будь-якого кольору. Це дозволяє нам виготовляти герметичні вікна й двері дещо вищої якості, які ламінуємо під дуб.

— І які результати роботи підприємства у цьому році?

— Порівняно з відповідним періодом 2006 року загальний обсяг випуску й реалізації товарної продукції у нашому ВАТ істотно зріс. У нас зараз не планово-економічна система. Головним показником для нас є обсяг товарів, попередньо замовлених споживачем, тож сумнозвісний вал не женемо і на склад не працюємо. Нині 98 відсотків наших товарів іде на закордонний ринок, у країни ЄС. На жаль, внутрішній український ринок сьогодні потребує дуже мало нашої продукції. Ми б, звичайно, були дуже раді, якщо б був попит внутрішнього ринку, особливо на електродвигуни. Якщо б з'явився вітчизняний покупець, ми могли б випускати продукції в 5 разів більше. Але, на превеликий жаль, в Україні споживачі цієї профільної для нас продукції — машинобудівні підприємства — як упали, так не піднялись і досі, і тому попит на електродвигуни залишається доволі обмеженим.

— Йосипе Йосиповичу, калька слів про номенклатуру продукції та географію її збуту...

— Крім електродвигунів, завод випускає автомобільні джгути, вже згадувані вікна й двері, центрифуги та пральні машинки. Свою продукцію експортуємо за контрактами до Німеччини, Угорщини, Польщі, Італії, Голландії та Швеції. І тільки незначну частину товарів наше ВАТ збуває в Україні.

— А для Росії не експортуєте нічого?

— Ні. Бо там є багато своїх заводів по випуску електродвигунів, потужності яких також недозавантажені. Щодо центрифуг, то їх у нас найбільше замовляє Польща. На виробництві електроджгутів спеціалізується ТОВ "Матяш і Матяш", де директором мій син Йосип Горват-молодший, як його кличуть на "Електродвигуні", і це ТОВ ледве встигає виконувати ті великі замовлення, які отримує від партнерів із Німеччини, котра, як відомо, є основною автомобілебудівною державою Європи.

— Ви згадали ТОВ "Матяш і Матяш". А ще на виробничих площах "Електродвигуна", наскільки відомо, функціонує й ТОВ "Гал ЛТД"?..

— Так. І на всіх фірмах, які входять до складу ВАТ "Ужгородський завод "Електродвигун", зайнято сьогодні 1,2 тисячі чоловік.

— А які, до речі, їхні заробітки?

— Середня зарплата в цьому році зросла, і тепер по ВАТ "Ужгородський завод "Електродвигун" вона становить тисячу гривень, що більше, ніж у сфері економіки області.

— Що, Йосипе Йосиповичу, вважаєте найбільшим здобутком рідного вам підприємства?

— Знаєте, з висоти свого життєвого й трудового досвіду я дійшов висновку, що найкраще, коли різких змін не робиться, коли є стабільність виробництва, від якої залежать і достойні заробітки людей, і їхня віра в завтрашній день. А ще радію з того, що наше ВАТ сьогодні не боргує нікому жодної гривні. Зарплата людям, всі податки до бюджету, страхові внески до Пенсійного фонду завжди сплачуються вчасно й у повному обсязі.

До речі, до кінця нинішнього року на "Електродвигуні" здамо в експлуатацію ще один об'єкт "Боош-сервіс". Це буде практично сучасний технічний сервісний центр по діагностиці, регулюванню та ремонту автомобілів усіх марок. Там будуть створені нові робочі місця, до праці стане ще більше 20 краян.

— Окрім ВАТ "Електродвигун", ви маєте також причетність і до ВАТ "Модуль" як правонаступника колишнього заводу "Ужгородприлад".

— Вважаю, що ВАТ "Модуль" — тема окремої розмови. На цьому підприємстві, яким я також управляю як голова його спостережної ради, в основному налагоджено серійне виробництво газових конвекторів і газоаналізаторів. Тепер на "Модулі" триває реконструкція виробничих дільниць для збільшення випуску існуючих виробів та освоєння виробництва нових видів продукції, з приводу чого ведемо ділові переговори з німецькими й італійськими партнерами. Щодо газових конвекторів, то їх випуск, і тільки відмінної якості, у цьому році маємо намір довести до 20 тисяч штук. Після того, як їх дозволили встановлювати у багатоповерхівках, до нас посипалося багато замовлень не лише з інших регіонів України, а й із Молдавії, Російської Федерації, Грузії та Киргизії, бо люди переконалися, що наші газові конвектори високої якості, безпечні й надійні в експлуатації.

Сьогодні бути солідним виробником, зізнаюся, дуже важко. Не лише нашому підприємству, а й всьому українському суспільству конче потрібна політична стабільність, яку сподіваємось одержати після проведення позачергових виборів до Верховної Ради України VI скликання. Одним із першорядних нормативних законодавчих активів вона мала би прийняти новий Податковий кодекс, що дозволить позбутися різних тлумачень у непростих стосунках між нами, виробниками та контролюючими органами.
Інтерв'ю вів Богдан Дубовий, "Новини Закарпаття"
28 серпня 2007р.

Теги:

Коментарі

НОВИНИ: Економіка

13:47
Cезон лохини на Закарпатті стартував на два тижні раніше, ніж торік
19:14
У травні пасажиропотік залізничним маршрутом Київ-Чоп зріс на 221% – Укрзалізниця
14:54
Через змову на аукціонах суди визнали недійсними вже два спецдозволи "Голден Тайл" на видобуток глин на Закарпатті – дані прокуратури
01:25
Закарпатське вино отримало офіційне географічне зазначення: що це означає
20:19
/ 1
Кабмін вніс до реєстру індустріальний парк "Тячів" площею площею понад 60 га
19:25
/ 1
Видобування солі на Закарпатті зупинилося з початку березня через конфлікт співвласників
17:49
Закарпатське вино офіційно отримало спеціальне географічне зазначення
17:41
/ 1
У І кварталі 2024 р. Закарпаття імпортувало товарів на $189 млн більше, ніж експортувало
11:34
Дозвіл на видобуток піску біля Ужгорода терміном на 20 років продали з аукціону за 4,5 млн грн
11:29
"Укргазвидобування" розвиватиме на Закарпатті генерацію електроенергії з газу та "розкриватиме" його геотермальний потенціал
13:36
Суд відкрив справу про банкрутство кондитерської фабрики "АВК" в Мукачеві
13:50
Через змову на аукціоні Держгеонадр суд визнав недійсним спецдозвіл групи "Голден Тайл" на користування родовищем глин на Закарпатті
16:23
На Закарпатті торік із загального обсягу вирощених зернових та зернобобових культур 69,6% займає кукурудза, 26,1% – пшениця
17:57
З початку року найбільший товарообіг, за інформацією Закарпатської митниці, здійснювався з Німеччиною, Італією, Угорщиною, Чехією та Словаччиною
13:40
Завершено монтаж зернових елеваторів сухого порту "Термінал Чорнотисів" на Закарпатті
01:35
Чеський приватний перевізник RegioJet готовий інвестувати в електрифікацію євроколії на ділянках Чоп-Мукачево і Чоп-Ужгород
01:18
/ 3
Розпочалася чергова спроба визнати банкрутом Солотвинський солерудник
14:34
/ 2
McDonald's знову хоче відкрити ресторан в Ужгороді. Цього року
11:08
Фермери з окупованої частини Херсонщини знаходять себе у тепличному бізнесі на Закарпатті
14:16
NSV Group і представники Італії, Німеччини та Польщі провели переговори щодо побудови на Закарпатті інтермодального логістичного центру Horonda Platform
16:30
Торік, в порівнянні з 2022-м, експорт на Закарпатті становив 69%, а імпорт – 84,5%
11:33
/ 1
На Закарпатті відкрили новий митний термінал
16:43
/ 2
Прокуратура взялась за компанії групи Голден Тайл, які з грубими порушеннями придбали закарпатські родовища глин
15:03
/ 8
На аукціоні за 13,87 млн грн продають землю та адмінбудівлю колишнього "Ужгородтеплокомуненерго" в центрі Ужгорода
15:19
/ 3
"Перечинське" "Френдлі Віндтехнолоджі" програло "ужгородцям" суд за родовище андезиту біля Ужгорода, продане за 75 млн грн
» Всі новини